NM Bollnäs

Sv: NM Bollnäs

de som representerar sverige kan du läsa på förbundets hemsida. synd att du inte kan komma o vara med i gänget. ska tänka på dig när du sliter för brödfödan. det ska bli så himla kul detta. det är ju inte varje år som man får vara med o arr NM.

*kl*

Jag har fått avanmäla mig :cry:
E gick i ett hinder på träningen i söndags kändes inget då men i måndags var hon stel i bakbenen och igårkväll var hon fortfarande stel och tog inte för sig helt när jag longerade :(
Känns trist all planering mm (pengarna från hästförsäljningen gjorde att jag lyxade till det med att boka in hotell :D) men inget att göra åt. Det kommer som tur var fler tävlingar även om NM är speciellt.

synd om dig. nu finns det deltagarförteckning i alla klasser på vår hemsida. nytt även om banketten på söndag kväll.

Bealea. Har du koll? :laugh:
Har inte kollat så noga på NMs propp när det blev så att vi inte ska dit. Men har hamnat i disk de senaste dagarna som skapat frågor.

Vet du varför man har stängda klasser? Nu tappade man ju iallafall en handfull starter. NM brukar ju ridas i öppen 1*, iallafall de senaste åren. Det hade ju inte behövt vara så dyrt om man haft klassen öppen. Och en CNC är inte samma sak som en CIC.

Sen morrade ett par ryttare över att det inte var prispengar. Så dyr start och inga pengar alls. En av dem åkte inte dit pga detta.

Jag tror tyvärr att även såna här småsaker bidrar till att sakta döda ryttarnas intresse. :crazy:

en del kan jag nog svara på. varför den enstjärniga klassen är stängd vet jag faktiskt inte. om förbundet upplyst oss, då proppen på 26 sidor (på engelska) skrevs, om att ryttarna ville ha kvalmöjligheter så hade vi naturligtvis öppnat den. proppen som skrevs för många månader sedan och godkändes av FEI tidigt i år har funnits att beskåda sen länge men ingen har reagerat. synd att det nu var för sent att ändra.
när det gäller prispengarna så är detta en kostnadsfråga. eftersom FEI tar betalt utifrån värdet på priserna så valde vi att skippa premierna. det handlade om MÅNGA tusen kronor som vår lilla klubb på vår lilla ort inte kunde skrapa fram via sponsorer. det är inte gratis för klubbar att arrangera internationella tävlingar och vi har inte fått några medel från vårt förbund.
vi ser fram emot tävlingarna och hoppas att ryttarna som deltar kommer att få en härlig upplevelse.

Fast att ingen har reagerat var ju en sanning med modifikation. Det är ju flera som gjort det, som pratat med både förbund och klubben för länge sen. :laugh:
(Långt innan jag reagerade...)

Men man ska inte säga sina åsikter, det har vi lärt oss. Knip käft, rid och var glad.

jag kan ju komma ihåg fel, men på NM förra året (Norge) var det väl inga premier i själva mästerskapet? Däremot i den öppna klassen, men då ni bara har ett mästerskap och inte en öppen klass så är det väl lika som tidigare?
I mästerskapet fick de som var placerade rosett, plakett och hederspriser.
Kommer ännu mindre ihåg hur det varit tidigare år, men det är jag säker på att mammaBerg och/eller Bettibets gör ;)

Du minns rätt om mästerskapet men man brukar ha en öppen klass, samtidigt. Funkar utmärkt, spec för ekonomin :angel:.

Självkart är det bara medalj mm för NM. Så brukar det vara inom alla mästerskap.

Dock menar en av deltagarna att det aldrig varit just så här innan, denne kan minnas fel från något år. Denne har ett betydligt antal NM-mästerskap bakom sej.
Dock brukar startfälten inte vara så stora att det går att få ekonomi på ett vettigt sätt.

Vi har ju mest varit på ponny och där har det inte varit premier, medans juniorer fått en rejäl slant på kontot (i den individuella klassen)

T.ex i Ypäjä 2006 fick ponnygänget hederspriser så vi knappt fick plats i bilen hem för lagsegern och smycken o.dyl individuellt. En lagmedlem red ridhäst också och vann eller kom 2:a i CIC* och fick 8 papp om jag inte minns fel...

Däremot fick hon inte rida NM:et eftersom hon gjorde det på ponny, så där skiljer det från Sverige då du får rida hur många SM du vill samma år

Ja e det någon som vet några resultat? E jättenyfiken..

Det kan man fråga sig? Är det någon som kan ge en kort vägbeskrivning dit? Och när börjar terrängen imorrn? Tänkte åka dit och titta, vore ju skoj om vi i alla fall har en sportslig chans att träffa rätt plats och tid ;)

Nu kommer man in på hemsidan ialla fall! Kort vägbeskrivning: När du är i Bollnäs, kör mot sjukhuset och förbi några hundra meter.

Hemsidan funkar prima nu och resultaten från 90 har kommit.
Grattis till Murray som knep en 2.a plats med sin fina kuse.

Om en halvtimme startar terrängen för NM och jag ska åka o jobba istället för o vara i Bollnäs, så suurt.
mamma åkte ner i morse o jag får iaf rapport i kväll.

Håller alla tummar och tår för svenskarna o framförallt för klubbkompisarna.

En fråga från en som inte är jätteinsatt. Kollade in vilka klasser som folk ska rida, men jag hängde inte riktigt med på vilken klass som är klass 6?

En fråga från en som inte är jätteinsatt. Kollade in vilka klasser som folk ska rida, men jag hängde inte riktigt med på vilken klass som är klass 6?

Klass 6 är NM i 2*.
Klass 5 är NM i 1* för juniorer och young rider.
Våra young rider är i lag i 2* men en del rider ind i 1*.

*kl*
För er som inte vet, så är grå hästar i rosa mössor inte alls så himla snygga som vissa här vill få oss att tro.
:D

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 337
Senast: corzette
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 218
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 773
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka