NM Bollnäs

mammaBerg

Trådstartare
Vilka ska dit?
Och ngn som vet varför man lägger det över måndagen?

Tilda ska dit om allt funkar.
Hanna får vi stryka efter midsommarens bravader.
Fast det känns lååååååångt. (Inte bara känns, det ÄR långt..)

Kanske vi ska ta upp en liftare nu när det bara blir Tilda? :angel:

Sv: NM Bollnäs

Jag tror NM sammanfaller med Bollnäs Kommuns hästvecka, vilket innebär hästtävlingar varje dag i en veckas tid, banhoppning,dressyr,fälttävlan,körning,trav,islandhästar mm.

Meningen var att jag skulle vara funktionär hela helgen men nu har jag åkt på sommarvik här hemma hela helgen, och som fattig arbetslös känner jag att jobbet går före.
Hoppas kunna komma ner o se lite iaf.

Du har helt rätt i att det är hästveckan som styr tävlingsdagarna. Hoppas detta inte ställer till det utan att de flesta ändå har semester. Synd att du måste jobba för vi behöver sådana som du till funktionärsuppgifter. Om det är någon som känner för att funktionära lite pm:a mig. Önskar också alla välkomna till Bollnäs. Det är bara 2,5 timme norr om stockholm. Inte världens ände.

Du har helt rätt i att det är hästveckan som styr tävlingsdagarna. Hoppas detta inte ställer till det utan att de flesta ändå har semester. Synd att du måste jobba för vi behöver sådana som du till funktionärsuppgifter. Om det är någon som känner för att funktionära lite pm:a mig. Önskar också alla välkomna till Bollnäs. Det är bara 2,5 timme norr om stockholm. Inte världens ände.

Nu gäller detta bara vår familj men en av anledningarna att vi tvekar är att det är måndagen. Har svårt att ta ledigt 2 dagar när jag redan bara jobbar mån-tors. :p

och "inte världens ände"? "Bara" 2,5 timme till Stockholm? Stockholm ligger långt bort och avsides :rofl:

Betti är anmäld till CIC** och Lille Grå till 90-klassen

Sen har jag ett gäng elever anmälda också
M:s lilla gula halvponny i CIC**
och i CICP* FT-morsans dotter, F med Axtelius gamla ponny och Skyfantis lillasyster (alla med gula ponnysar eller fuxar...)

*kl*

Jag blir funktionär.
Så ÄNTLIGEN får jag se er alla live.
Bettis bruna har jag sett flera gånger :love:, men grållen, det lär ju bli en upplevelse. :)

Ja, herregud, DET kommer bli ditt livs upplevelse.....:rofl::rofl:

Skämt åsido, ta en sockerbit i fickan o bjud på så är han din bästis for ever sen...:D

Såg att ni sökte funktionärer på hemsidan, vi hade gärna hjälpt till men får nog ägna helgen att skjutsa hästar (och oss själva) fram och tillbaka mellan Kilafors, Bollnäs och Alfta men alla ni andra Bukisar passa på att vara funktionär för ni skall väl ändå upp och titta ??? Info på BRS hemsida

Vet våra utlänska gäster om att det inte är uppstallning på plats? Vi har aldrig varit på ett internationellt mästerskap som inte haft det, är liksom halva grejen att smycka stallet gult och blått och umgås med alla.

Finns risk att de har förutsatt att det är så (skulle jag gjort) och att det blir lite surt....

Såg att ni sökte funktionärer på hemsidan, vi hade gärna hjälpt till men får nog ägna helgen att skjutsa hästar (och oss själva) fram och tillbaka mellan Kilafors, Bollnäs och Alfta men alla ni andra Bukisar passa på att vara funktionär för ni skall väl ändå upp och titta ??? Info på BRS hemsida

Vet våra utlänska gäster om att det inte är uppstallning på plats? Vi har aldrig varit på ett internationellt mästerskap som inte haft det, är liksom halva grejen att smycka stallet gult och blått och umgås med alla.

Finns risk att de har förutsatt att det är så (skulle jag gjort) och att det blir lite surt....

:grin::angel:Ja,vid första anblick av detta kan man ju undra...Men så fastnar tanken vid den krassa verkligheten,att det finns inte så många arrangörer som kan ro iland ett NM.
Vi håller tummarna att det blir på ett bra vis,fast det är på "på ett annat vis"
HEJA,HEJA Bollnäs RF:rofl:
Lycka till alla ni som skall dit:bow::bump::banana:

Senast ändrad av en moderator:

ja alla har fått information via mail. ingen har protesterat ännu i alla fall. GD har också fått info om det. Vi prioriterade säkerheten med permanenta boxar. gillar inte de mobila.
vi söker fortfarande lite hinderdomare så känner ni för att avsätta sö em så är ni välkomna att ringa. se vår hemsida.

Men va bra! Då är det lugnt

Skall bli jättekul! :bump: Tänk att man skulle få uppleva att ha närmst till ett NM :bump:
(av seniorerna/YR alltså, det finns ju en ponny och en junior som har ännu närmre)

jag är så less över att jag inte kan komma och få uppleva ett NM.
varför ska man jobba för.. suck.

Vilka är de som respresenterar Sverige förresten?
Känner att jag har noll koll.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 338
Senast: corzette
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 219
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
Svar
19
· Visningar
1 773
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka