Sv: Ni sto ägare som valde att åka till den station som hingsten stod på........
Jag har antingen lämnat när stoet har brunstat eller innan, beroende på hur privatlivet har sett ut.

När vet har varit där och kollat första gången har jag fått besked om det, och hur planen ser ut vidare.
Därefter har jag fått muntligt när 1a semination har skett, storlek på ägg mm, och till sist semineringsdatum spesat på fakturan.
Om behandling har setts som nödvändig har jag fått veta det, men inte nödvändigtvis på förhand.
Vi har på förhand avtalat att om sådan behövs behöver de inte cleara det med mig innan. Det känns bra för mig, eftersom jag har fullt förtroende för deras arbete. Jätteduktig veterinär och de är duktiga seminatörer med bra känsla för djuren.
Hade jag velat veta när seminering skall ske hade jag fått det, men jag anser inte att de behöver hänga på min lur för allt som är rutinarbete för dem. De har ju fullt upp i säsongen ändå, så för mig blir det slöseri med deras tid.
För mig är förtroendet viktigt. Men på den stationen jag använder, kan jag lasta ur och åka hem och inte fundera mer på saken. Har inte märren tagit sig, så har det inte berott på deras prestation, den saken är klar!
Tycker det är bra som det är idag, och det passar oss.
Men finns inte förtroendet, så kanske man hade velat diskutera ev behandling innan den görs.
Som vanligt, förtroende och samarbete med andra ord, är grundstenar.
mvh