Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag startade en tråd för några veckor sedan "Betalar du till svart verksamhet.` För att se hur vanligt det var. Till att börja med svarade bara personer som betalade till vit verksamhet men sen "vågade" fler och fler skriva att de betalade svart. Förmodligen vill man väl inte skriva att man stödjer svart verksamhet genom att betala för svarta tjänster.
Det känns inte så smart med att ta svart inkomst . [Här kan man sätta punkt.....] månad efter månad på sitt personkonto, tänk om det blir någon kontroll eller är det bara banken som har rätt till ditt konto? förutom vid brottsutredning?
Jag har eget stall o driver det i företagsform. Jag tar endast emot pengar på kontot för att slippa krångel vid bokföringen med "kassapengar". Funderar dock på att göra om min verksamhet till hobby. Har just nu bara två inackorderingar, betalar mina egna hästar till företaget o momsar på medryttarna, går tyvärr ändå minus.
Mitt "riktiga" jobb är så himla roligt att jag inte vill släppa det för att satsa på hästföretaget. Har dock inte bestämt mig än... OM jag gör om det till hobbyverksamhet antar jag att jag inte behöver ha kvar mitt bankgiro, som ju kostar onödiga pengar. Skulle det då anses som oseriöst att ange mitt vanliga bankkonto för inbetalning av stallhyra eller ta emot om någon vill betala kontant??? Jag måste ju ändå kunna redovisa min hobbyverksamhet i deklarationen då man måste ju ha ordning på papprens ändå...
Det känns inte så smart med att ta svart inkomst månad efter månad på sitt personkonto, tänk om det blir någon kontroll eller är det bara banken som har rätt till ditt konto? förutom vid brottsutredning?