Ni som skickat en sadel...!!

Amore

Trådstartare
Vet inte var jag ska lägga tråden, flytta den om den hamnat fel :crazy:

Jag undrar vad ni som sålt sadel och skickat med gods paketerat sadeln i? Kartong? Flyttkartong? eller...? OCH i så fall var ni köpt dom?? Tyckte att flyttkartonger ser för smala ut, känns som om kartongen behöver vara mer kvadratisk och inte så raktangulär..

HJÄLP!! :bump:

Sv: Ni som skickat en sadel...!!

Hej jag har skickat i flyttkartong, De finns i lite olika modell beroende på var man köper dem. Vadderade med bubbelplast så sadeln låg stadigt i kartongen och den överlevde :D

Jag har ned skickat i kartong, dock ej flytt utan något som jag fick från Volvo som de hade haft reservdelar i. :) Massa bubbelplast så den låg stadigt sen var det inga problem.

Jag skickade i första bästa kartong den rymdes i. Packade absolut inte in den i något eftersom kartongen var lite liten, och det är ju det bästa för då ligger ju sadeln still av sig själv.

Skickade i en kartong ingen speciell inpackning sadeln låg stadigt i kartongen.

Jag skickade i en kartong som jag fick av Prix, jag fick gå in "bakom" och rota bland deras kartonger. Och så packade jag runt och under med en massa hopskrynklade gamla tidningar.

Det har varit lite olika kartonger beroende på sadel. Dressyrsadlar tenderar att bli stooora och lite svårare att trycka ner i en kartong, hoppsadlar är enklare.
Har oftast hittat kartonger på jobbet. Mängder av bubbelplast för att inte riskera skav på bakvalv och dylikt!

Tackar för alla svar :)

Hittade en kartong på jobbet som sadeln precis går ner i, den kan var något liten... Jag hoppas den inte kommer repas under färden för det får inte plats med nån bubbelplast runt :mad:

Ett sånt mixter med dessa sadlar :devil:

*Knapplån*

Vart får man tag i bubbelplast? Känns som det bästa när man ska skicka t ex en sadel...har tidigare använt både en gammal filt och tidningar för att förhindra skav.

*Knapplån*

Vart får man tag i bubbelplast? Känns som det bästa när man ska skicka t ex en sadel...har tidigare använt både en gammal filt och tidningar för att förhindra skav.

Det kan man hitta på en välsorterad pappershandel/kontorsbutik.

Försök hitta en cylinderformad kartong,det är suveränt! (Men kan vara svårt att finna)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar