Ni som har djupa sadlar

Solvira

Trådstartare
Det slog mig just! Den nya sadel är nästan dubbelt så djup som min gamla, och på den hade jag problem att få rumpvärmare ( :D ) att sitta ordentligt på. Så hjälp, hur gör ni med djupa sadlar när det är riktigt kallt? Jag måste ha något varmt att sitta på! (Är en riktig fryslort. :p )

Sv: Ni som har djupa sadlar

Köp en bit fårskinn, kan finnas "skräpbitar" som blir riktigt billiga. Klipp hål för stiglädren. Det brukar räcka. Vill man att skinnet ska sitta fast bättre kan man sy fast resår under också som man trär om sadeln.

Gör en egen :idea: Gjorde en till min sadel av en fårskinnsbit som jag hittade hemma. Sätt resår bakpå så den "hakar" fast där sedan kan du sätta resår så du kan trä den under kåpan eller hur man ska säga.

Smart! Ska prova och se om det går att sy om min nuvarande fårskinnssits så att den passar... Om man sprättar upp den där delen som sitter runt bakvalvet kanske det går..?

lektra> Jamen, alltid? :p Blir ju jobbigt att dressyra i.

fjordtokan> Ska se om det går att göra nåt sånt med den jag har nu! Sätta en resår som går under sadeln framifrån till bakvalvet, kanske? Har sett ett sitsskinn med sån snodd förut och det verkar ju smart...

sannaaah> Jamen, fryser du inte då? :p

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård