ni som har bullterriers

M

mor_anna

är de agressiva mot andra hundar, kända eller okända. jag hävdar att det beror på uppfostran, medan en annan hävdar att det ligger i rasens gener om den är agressiv eller inte.

Sv: ni som har bullterriers

Jag undrar om de är agressiva i allmänhet mot andra hundar?
Ämnet har diskuterats och vi har olika åsikter.

Dom bullterrier jag har träffat har inte vart agresiva på något sätt.
Varken mot andra hundar eller människor.

Jag har haft en bullterrier som blev 12 år. Han var aldrig agressiv vare sig mot andra hundar eller människor, otroligt trevligt psyke, bara glad och envis. Fast det gått 2 1/2 år sedan han dog är det fortfarande svårt att prata om honom. Han var min första hund så tyvärr måste jag nog ge din vän rätt, mycket ligger i generna, inte i uppfostran (däremot inte sagt att man inte kan få en agressiv hund bättre genom rätt uppfostran). Och att det ligger mer i generna betyder inte att en hel ras är agressiv eller inte. Dåliga exemplar finns i alla raser (även om jag har svårt att erkänna något fel hos en bullterrier ;) )

Det handlar om uppfostran. En normal bullterrier älskar både folk och fä. En illa behandlad bulle däremot, som blir förbannad...blir riktigt förbannad.
Ytterst få hundar, av vilken ras det vara må, föds aggressiva. Det är vi människor som ställer till det.

www.svbtk.com

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård