Ni som gjort abort...

Sv: Ni som gjort abort...

Har följt tråden, och vill gratulera dig till bebisen som är på G! Hur tog den eventuella fadern beskedet? All heder åt dig som berättar så pass tidigt :bow: Jag har en granne som helt plötsligt fick reda på att han hade en son på 6 månader... det är verkligen fel melodi. :(

ÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Råkade trycka på ngt så sidan laddades om o mitt inlägg försvann!!! Satt presis o fetmarkerade kille och jag i vår konversation...:mad: Va ju precis klar jue...

Ja, iaf. Han tod det inte så bra. Fick nog en chock. Han var inte hemma när jag ringde först och kunde inte prata där han var. Till råga på allt så kom han först inte ihåg vem jag var först... Sa att han tappat bort sin gamla telefon o inte hade kvar mitt nr och att det inte var meningen att det skulle sluta som det gjorde... Sen hade han dåligt batteri och undrade om han inte kunde ringa mig ikväll när han kom hem.
Visst! svarade jag.

Han ringde sen o sa att han inte var redo att bli pappa, samt hur stor chans att det var hans, vi hade ju inte haft så mkt sex, jag kom ju inte i dig..osv., om jag ens var gravid, testat fler ggr o ville veta hur mkt sex jag o mitt ex hade haft, om vi då ville skaffa barn och om vi var tilsammans igen m.m.
Om det nu var hans barn så ville han iaf inte att jag skulle behålla det.
Frågade vad det var som gjorde att jag inte ville ta bort det, för att det växte inom mig?
Jag sa att jag ska behålla det för att jag vill behålla det.
Vi pratade i ca 40 min och hela tiden ledde det till att han ville att jag skulle ta bort barnet. Fast han var lugn hela tiden i telefon o det var jag också. Men det hördes ju hur obekväm han var i situationen. Han sa att det var jobbigt att inte veta, då kanske det hade varit bättre om jag inte ringt förrän jag hade vetat helt 100%, om ca 7 månader..
Sa att jag kanske gjorde ett misstag som ringde honom överhuvud taget, och att om han ville så behövde jag inte ringa honom när jag fick reda på vem som var pappan, utan att problemet nu var ute ur världen för honom. Men nej, han ville ju veta. Jag sa att om han var pappan så krävde jag inte ngt av honom utan tyckte bara att han hade rätt att veta..
Han svarade med ngt i stil med det var mkt att ta in och att jag skulle ha en fortsatt bra kväll och en trevlig helg och att han kanske ringer ngn gång, om han behöver prata eller så.
Jag svarade då att det är ju självklart. Jag finns ju här och svarar gärna på fler frågor eller bara lyssnar om han nu behöver det. Jag vet ju hur mkt det är att smälta..

Så sa vi hejdå.

(Blev inte ett lika bra inlägg denna gången, men det summerar ihop det ganska bra iaf! ;) )

Skönt att han ändå tog det såpass, det är klart att man blir chockad. Det är väl lite det samtalet en kille fasar mest för. Han behöver ju såklart tid att smälta det hela och för han som kanske inte har någon barnlängtan och inte har något som växer i sig så blir ju den lätta utvägen abort. Jag tycker att du var väldigt stark som faktiskt ringde det samtalet och berättade och i efterhand är han nog glad att han fick veta det i tid iaf.

Jag har följt tråden i det tysta och vill säga grattis! :bump:
Är själv en augusti tjej, det är den bästa månad att föddas under, vad spännande att få veta vilken groda som kommer ut då :love:

Men vad jobbigt och frustrerade det måste vara att ni inte kunde ta reda på vem som är pappan, ta bara inte på dig skulden för att det blir trassligt för er tre, du menade ju inte att det skulle bli så här.

Många varma lyckönsknings-, pep, och styrkekramar, Maya

Tack! Jag är själv en augustibrud! ;) Det enda som jag känner är negativt är att gå höggravvid i högsommaren. Men det är väll bara att investera i en liten barnpool som man kan svalka sig i! ;)

Tack också för stärkande ord! Värmer! :love:

Grattis till dig!!

Jag blev gravid när jag var 18 år och det var lätt för mig att göra abort. Jag var ung, singel, studerade och hade inget att erbjuda, tyckte jag.

Men när jag stadgade mig och ville ha barn med min man så gick det inte, vi försökte med alla möjliga metoder men inget ville växa sig fast.

Nu är jag över 40 och fick aldrig en bebis och har ibland förbannat beslutet men vet innerst inne att då var det rätt.

Så många tårar jag gråtit över min chans som jag kastade bort.
Men som alla vet så ordnar livet upp sig till slut och jag är lycklig fostermamma till barn som behöver tillfälliga hem. På detta viset kan jag vara "mamma" till många fina barn.:love:

Kontentan är att man ska verkligen tänka sig om ordentligt innan man tar ett stort beslut. Och jag kan tänka att det kanske fanns en mening med att allt blev som det blev.

Lycka till i fortsättningen och sköt om dig.

Tack! Känns underbart att vara gravid! :D

Beklagar att du aldrig fick den lycka som du önskade. Skönt ändå att du har så många andra som älskar dig, trots biologi eller inte! :love:

Känner som du. Även de saker/händelser som är trista gör oss ändå till dem vi är idag. Kanske lite krasst, men hade du fått egna barn, så kanske du inte varit den underbara fostermamma som jag säkert tror att du är! :bow:

Så är det inte meningen att jag ska bli mamma nu så blir jag det inte heller. Förstår du hur jag menar? Kanske det är meningen att jag skulle bli gravid nu, för att senare kommer jag inte att kunna? Hade det inte varit meningen tror jag, eller ngt fel på barnet, brukar kroppen stöta bort dem, så detta känns helrätt! ;)
Allt detta har faktiskt fört mig o mitt ex närmare igen o vi skrattar ihop! :D

Skönt att han ändå tog det såpass, det är klart att man blir chockad. Det är väl lite det samtalet en kille fasar mest för. Han behöver ju såklart tid att smälta det hela och för han som kanske inte har någon barnlängtan och inte har något som växer i sig så blir ju den lätta utvägen abort. Jag tycker att du var väldigt stark som faktiskt ringde det samtalet och berättade och i efterhand är han nog glad att han fick veta det i tid iaf.

Ja, men precis. Inte direkt drömsamtalet från ett one-night?
Känns trots allt skönt att iaf sagt det till honom så den dagen det eventuellt visar sig att han är pappan så vet både jag och alla andra inblandade hur vi vill göra. Känndes bara dumt att skjuta upp allt tills att barnet fötts.
:banana:

Det låte rju ändå positivt att ditt ONS vill fortsätta hålla kontakten, och att han höll sig lugn. Det måste verkligen vara chockartat att få reda på det på det viset... hoppas nu att graviditeten går bra, och att dina två eventuella fäder står vid dina sida!

Tack! ;)
Jag tror säkert att allt löser sig till det bästa till slut och inser hur jobbig ovissheten är för de båda killarna. Speciellt för mitt ONS (tog en liten stund innan jag klurade ut vad du menade :D ) som inte får stöd från ngn. Mitt ex o jag har ju så bra kontakt menar ju o finns ju där hela tiden för varandra medans ONS:et endast har sig själv, dvs om han inte ringer eller pratar med en kompis el dyl. Hoppas ju att han inte mår dåligt över detta bara.

Samtidigt har ju ditt ONS också haft ett finger med i det hela, så även om det säkert är jättesvårt med osäkerheten nu, så har han ju halva ansvaret över det som hänt. Så även om han mår dåligt nu, så är ju inte det på något vis din börda. :) Det är bara märkligt att så många män törs ha sex med någon de inte känner så väl utan att veta 100 % att de skyddar sig mot befruktning. :confused:

Duktig loppa som ringde och berättade för killen! :banana: Och så dåligt tog han det ju inte ändå. Med tanke på att det är någon du knappt känner. Tror, som det sagts tidigare i tråden, att det hade varit betydligt taskigare om du hade dykt upp 8 mån senare med en unge på armen och bankat på hans dörr... ;) Så som du gjorde nu, så har han ju iaf fått en chans att säga sitt, ev. övertala dig till en abort, du får veta hans ställning innan barnet är fött (även fast mycket kan hända på 7 mån...) och ffa hinner han själv smälta och bearbeta denna väldigt överväldigande information. Tror även det för din ex-sambo att veta hur den andra killen ställer sig till barnet.

Det var nåt mer jag tänkte skriva, men det försvann visst... Ringer dig nån dag efter tentorna, har tre kvar denna vecka, inte mkt tid över till annat :p

Kramkram och ta hand om dig och lilla magen nu! :love:

Speciellt för mitt ONS (tog en liten stund innan jag klurade ut vad du menade :D ) som inte får stöd från ngn.

Ditt ONS får ju världens stöd (eller vad man ska kalla det) från ditt ex! Ditt ex är ju beredd att ta ansvar för vad ONSet eventuellt ställt till med, om man uttrycker sig lite drastiskt.

Om man råkat göra någon på smällen, och själv absolut inte vill ha barn - då är man lyckligt lottad om det finns en annan kille som gärna vill ta över pappa-rollen.

Hej Loppisen!
Hur har det gått? Har du pratat nåt mer med pappa nr 2?
Går det annars bra med magen? Du får ringa nån dag, när du har täckning :)

Kram Z

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar