Ni som gjort abort...

Sv: Ni som gjort abort...

jag tror att det är en tjej :love:

Å jag som trott det var en pojk, helt övertygat. Konstigt vad man kan läsa in från en tråd... ;)

Vi får väl ha en gissningstävling, vem tror det är en pojke och vem tror det är flicka? :p Kanske till och med kan ha odds på det...

Klart att man ska vara öppet mot barnet. :grin:
Vi har även tagit i åtanke i fall att man skulle valt att inte vilja veta själv och barnet längre fram i livet kanske behöver en transplantation, benmärg eller dyl, så kommer de ju att testa familj först och då kommer hon att få reda på det då och tappa all tillit till oss som föräldrar. Därför vill vi veta, och säga som det är från början.:banana:

Klart att barnet ska få så mkt kärlek som bara tänkas kan, men lättast är ju om mitt ex är biologisk pappa, för han litar jag på, vet hur han ställer sig till allt vad innebär att vara pappa till vårt barn. ;)

Zenith, du som var med när testet visade positivt!! Såg du väll redan då att det var en tös!:p Med tanke på att jag har tre systrar och en bror och mitt ex har 4 systrar och en bror så skulle jag säga att oddsen pekar på att det är en tjej! :love:

Klart att det blir en bukebaby! :D Jag kommer ju att fråga om allt möjligt sedan. Har ju faktiskt ingen aning om hur det är att vara mamma och faktum är att nu börjar jag bli riktigt skraj över att det inte ska vara klart hemma i tid eller att jag ska göra en massa fel...:confused:

Ja jo, iofs, det kanske är ett flickerbarn då...

Du, hur många förstagångsmammor vet hur det är att vara mamma? ;) Det kommer ooooordna sig, du kommer bli en fabratastic mamma! :love: Du är ju en av de bästa människor jag känner med så mycket omsorg, empati och medkänsla. Klok och förstående är du också. :) Jag som inte ens gillar folk, jag är väldigt kritisk! :D

Praktiska saker ordnar sig alltid. Annars ringer du bara, så far jag upp till dig och ordnar upp som en tokig fé på speed! :bump:

Vad glad jag är att jag har dig Zenith!:love: Goda féer på speed? Jo, man tackar! :banana:

Angående Augustibarn så ska min storasyster ha en vecka efter mig. Sedan har även en kollega i veckan avslöjat att han o hans fru ska få sitt tredje barn i början av Augusti.
Jag har valt att jag inte ska säga ngt förrän i v.12.. Så än så länge är det en hel del i min närhet som ska ha i Augusti.;)

Kul att det är många samtidigt runt dej.

Här är det ingen vad jag ver än så länge. Men det kanske dyker upp någon....

Jag har gjort medicinsk abort för några år sen. Det var mitt eget beslut (killen ville samma men lät mig ta beslutet) och det kan ju också vara ganska viktigt för hur man mår efteråt.

Jag tyckte att det gick jättebra, vi hade det trevligt(!) på sjukhuset och personalen var toppen. Har inte ångrat beslutet en enda gång. Har inte mått dåligt mentalt eller sörjt förlusten. Det kvar helt rätt beslut trots att jag innerst inne faktiskt var glad över graviditeten.

När jag blev oplanerat gravid i somras kände jag inte alls att det var aktuellt med abort trots att jag blev lite chockad och deppig över beskedet till en början. Vi bestämde oss för att behålla och även den gången tog vi rätt beslut. I vår kommer en bebis och jag blev förväntansfull och glad från samma stund det blev bestämt. Innan vi tagit beslutet kände jag mig ledsen och orolig. Men det försvann som sagt på en sekund när vi väl bestämt oss.

Däremot har jag tänkt tanken att OM en abort påverkat min förmåga att få egna barn i framtiden så hade jag blivit väldigt förtvivlad.

Så i frågan om abort måste man nog följa sitt hjärta. Såklart är din situation lite komplicerad, men i slutändan måste det ändå kännas bra i hjärtat. Jag tror att man älskar sitt barn oavsätt om det kommit till i en komplicerad situation eller inte. Att det är mycket sällan man ångrar ett barn när det väl har kommit. Är ingen barnmänniska alls, men min bebis är en helt, helt annan sak.

Jaha.. Fick igår nedslag ang hjälp med faderskapsutredningen.:cry:
Det hade varit lättast om fostervattensprovet kunde tas där (borås-nära hem) för att endast skicka iväg provet för analys för en kostnad för ca 5000:- Men då denna möjligheten inte längre finns fick jag igår ringa runt som fasiken för att få tag i en enda som gör det. Kliniken finns ca 26 mil ifrån mig och då på en kostnad av 10.500:-!!:eek:

Ringt runt en massa idag med, letat i hela gbg, men ingen...

Det verkar som jag först kan göra ett svabbprov efter att barnet är fött. Vilket innebär att jag måste berätta för killen som ännu inte vet ngt. :(
Frågan är om jag ska ringa honom idag, med risk att sabba hela helgen för honom, eller ringa på måndag?

Konstigt egentligen. Jag skulle göra detta testet för att underlätta för mitt ex och trodde att jag själv inte brydde mig så mkt, men nu när vi fick avslag och inget gensvar ngnstans förutom hos "Mr. Svindyr" så blev jag så otroligt deppig. Usch vad gnällig jag blev nu då. Antar att även jag såg fram emot att veta...

Först och främst: Grattis till graviditeten!

När det gäller killen som ev. kan vara pappa så tror jag inte att nån dag är bättre/sämre än nån annan för hans del. Det är nog mest du som ska känna dig redo.

Lycka till!

Tack! Längtar verkligen till min lilla groda behagar att anlända! :love:

Jaa, det är väl kanske bara att "ta tjuren vid hornen"! :devil:

Vad trist! Jag skulle nog ringa idag så har han helgen att smälta det hela på, jag skulle hellre få vetskapen en fredag än en måndag. Det vore väl kanske skönt för dig också att lätta på trycket?

Helt med dig! Jag hade nog haft svårt att jobba efter en sån info. Men jag tror inte att han har ett jobb ännu. Nyexaminerad ssk 15/1.
Jag ringer han idag, hoppas att han inte hade tänkt att festa o ut på krogen idag bara.:o
Hoppas att han tar det bra, blir nog skönt som du säger, att lätta på trycket ja.

Har följt tråden, och vill gratulera dig till bebisen som är på G! Hur tog den eventuella fadern beskedet? All heder åt dig som berättar så pass tidigt :bow: Jag har en granne som helt plötsligt fick reda på att han hade en son på 6 månader... det är verkligen fel melodi. :(

Jag har följt tråden i det tysta och vill säga grattis! :bump:
Är själv en augusti tjej, det är den bästa månad att föddas under, vad spännande att få veta vilken groda som kommer ut då :love:

Men vad jobbigt och frustrerade det måste vara att ni inte kunde ta reda på vem som är pappan, ta bara inte på dig skulden för att det blir trassligt för er tre, du menade ju inte att det skulle bli så här.

Många varma lyckönsknings-, pep, och styrkekramar, Maya

Grattis till dig!!

Jag blev gravid när jag var 18 år och det var lätt för mig att göra abort. Jag var ung, singel, studerade och hade inget att erbjuda, tyckte jag.

Men när jag stadgade mig och ville ha barn med min man så gick det inte, vi försökte med alla möjliga metoder men inget ville växa sig fast.

Nu är jag över 40 och fick aldrig en bebis och har ibland förbannat beslutet men vet innerst inne att då var det rätt.

Så många tårar jag gråtit över min chans som jag kastade bort.
Men som alla vet så ordnar livet upp sig till slut och jag är lycklig fostermamma till barn som behöver tillfälliga hem. På detta viset kan jag vara "mamma" till många fina barn.:love:

Kontentan är att man ska verkligen tänka sig om ordentligt innan man tar ett stort beslut. Och jag kan tänka att det kanske fanns en mening med att allt blev som det blev.

Lycka till i fortsättningen och sköt om dig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 444
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar