Sv: Ni som fodrar utan grovfoderanalys, SE HIT!
Tja jag gör som man tränar människor med vissa saker.
Laddar inför träning med havre, ger större dos soja efter- proteindrink
Hästar som inte gör ngt bör givetvis bara få hö men oxå ofta halm.
Hästar äter av tristess- genetiskt betéende.
en häst i hög kondition är inte lika matfixerad- vill göra annat än att stå vid hötappen.
Mina äldre hästar orkar t o m busa i hagen o är vakna/ på G ngn timme efter pass.
Jag tror på kunskapen i andra hästländer där basen inte bara består av hö utan oxå halm- som hästen äter för att den behöver det- inte bara för att det är smaskens o sen fodrar upp den utifrån det- styrt av det reella behovet.
När en 20-åring piper o skuttar iväg utan synbar anledning dagen efter lite hårdare jobb så tror jag att den mår himla bra Galopperar dit den ska istället för att loda runt.
Så vill jag ha friska välmående kusar.
Tja jag gör som man tränar människor med vissa saker.
Laddar inför träning med havre, ger större dos soja efter- proteindrink
Hästar som inte gör ngt bör givetvis bara få hö men oxå ofta halm.
Hästar äter av tristess- genetiskt betéende.
en häst i hög kondition är inte lika matfixerad- vill göra annat än att stå vid hötappen.
Mina äldre hästar orkar t o m busa i hagen o är vakna/ på G ngn timme efter pass.
Jag tror på kunskapen i andra hästländer där basen inte bara består av hö utan oxå halm- som hästen äter för att den behöver det- inte bara för att det är smaskens o sen fodrar upp den utifrån det- styrt av det reella behovet.
När en 20-åring piper o skuttar iväg utan synbar anledning dagen efter lite hårdare jobb så tror jag att den mår himla bra Galopperar dit den ska istället för att loda runt.
Så vill jag ha friska välmående kusar.
Senast ändrad: