Jag tillbringade i princip hela min uppväxt i Sveg/Härjedalen där pappas släkt bor, knappast norrland men ändå rätt mycket skog, myrar o inget att göra. Kusinerna gjorde i alla fall det uthärdligt på sommaren och i tonåren var det lämpligt att starta där eftersom dom hade stuga i Vemdalen. Jag var fullständigt galen i utförsåkning då, som tur är gick det över med åren. Idag kan jag inte ens tänka mig att åka norrut, faktum är att sista gången jag var där var för 34 år sen på farfars begravning. Har bott i Stockholm i 10 år och det gillade jag skarpt, då, när jag var i 20 års åldern, idag skulle jag få krupp.
Ge mig värme och sol !!
Fast exets släkt är ju från Tornedalen och vi pratade om att åka till Jokkmokks marknad, visst bara jag kan flyga upp så .. inte åker jag 200+ mil i bil upp o lika långt hem. Det hade nog blivit av om vi hade fortsatt kampera ihop
Ge mig värme och sol !!
Fast exets släkt är ju från Tornedalen och vi pratade om att åka till Jokkmokks marknad, visst bara jag kan flyga upp så .. inte åker jag 200+ mil i bil upp o lika långt hem. Det hade nog blivit av om vi hade fortsatt kampera ihop
Senast ändrad: