Sv: Ni som är föräldralediga...
Jag hade förväntat mej att man skulle ha mycket att göra men så värst mycket fanns det inte att göra ändå när Alex var så liten. Vi var i stallet ibland och fördrev tiden, gick på babysim 1 gång/vecka och på babycafe med babyrytmik 1 gång/vecka. Jag hade trott att man skulle träffa fler föräldra lediga på dessa aktiviteter som inte heller hade så mycket att göra, så man kunde hitta på lite saker, men dom flesta hade fullt upp med sitt hela tiden, nästan så dom sprang ifrån babycafet/babysimmet.
Jag hade en kompis med barn i samma ålder som Alex och vi bhittade på saker ibland, typ kolla in andra öppna förskolor, gå i affärer, fika, baka hemma hos någon, promenera mm.
Sen har vi varit några föräldrar från babycafet som åkt på picknick i vasaparken.
Under den här tiden har barnen varit så små så det har blivit lättare och roligare med tiden att ge sej ut på saker för att det ger barnet mer(iaf som jag ser, han tyckte nog att det var kul att ligga i pölen på öf och kolla på lampor oxå).
Vi har hittat ett nytt par att umgås med mer än bara på öf, jag hade nog väntat mej fler. Men alla verkar redan ha sitt lixom . Kan ju bero på vilken ålder man själv är i oxå, jag var typ yngst på öf och desutom först i vår kompiskrets att skaffa barn, dom äldre mammorna hade en massa kompiar sen tidigare med barn.
Nu däremot(när jag börjat jobba...) så finns det mer att hitta på, för Alex är äldre, 11,5 månader. Nu är djur, bilar, träd, sång, andra barn, gungor och diverse saker man kan sitta på och gunga eller åka jätte roligt, då blir utflykterna roligare att göra ensam, eller utan någon i min ålder ska man väl säga, för Alex är ju med
När nästa bebis kommer så blir det nog mer fullt upp, då komer den bara hänga med på Alexs aktiviteter.