Ni som är duktiga på avel....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bigganl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 250

bigganl

Trådstartare
Vad har ni att säga om denna stam:
Ett sto som är e) Quite Easy ue)Zeppelin

Låter det som en bra kombination? Intressant ur avelssynpunkt?
(En kompis till mig har planer på att köpa denna häst och vill veta mer om hennes stam helt enkelt.)

Senast ändrad:
Sv: Ni som är duktiga på avel....

det finns några med den kombinationen på blup. Heter hon Rättzå lätt så kan det vara lite intressant. Alouette skulle jag tycka skulle göra sig bra i aveln. De andra skulle inte jag avla på alls.

Sv: Ni som är duktiga på avel....

Tack för svaret. Då ska jag berätta för henne att det finns avelsvärde i hästen. Hästen i fråga är avlad som hopphäst och hoppar bra, men har mycket goda gångarter och kommer i fortsättningen att användas för dressyr. (om hon köper henne). Ett föl längre fram finns också lite tankar på och då är det ju bra att veta att hon faktiskt har en bra stam att avla på. TACK!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 115
Senast: ildiko
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 334
Senast: BornAgain
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 115
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka