Ni med två raser (utställning)

Turali

Trådstartare
Anmäler ni båda raserna samma dag och hoppas att de inte går samtidigt (och om de gör det, konstaterar att ni kastat pengar i sjön) - eller tar ni en av raserna någon av dagarna?

Min ena ras brukar ligga runt 30 anmälningar och ta en stund att gå igenom, medan den andra är ganska ovanlig och ha i snitt 3-4 anmälningar per utställning. Misstänker att jag kommer att få stå och passa litet vid den senares ring för att inte missa när de ska in.
Sedan går de iofs i två olika rasgrupper, och kommer inte alltid gå på samma dagar heller.

Hur gör ni?

Sv: Ni med två raser (utställning)

nu har jag inte två som jag ställer, men den dagen det blir det så kommer jag nog se till att ha med mig en reserv handler :)
så att ifall det skulle krocka så kan någon annan springa med ena hunden :)

i min ras är det något ljushuvud i västerbotten som kommit på att griffon belge och bruxellois är "samma" ras, och därför går de efter varandra i en ring, medan petit brabancon, som ju också hör till griffonerna, och de flesta som har fler än en hund har minst en brab och en strävhår, går i en ring som oftast ligger på andra sidan utställningsfältet. DÄR är det problem :)

det jag sett hos andra med två eller fler raser är att, om det verkar krocka ordentligt, och om den ena rasen är numerärt liten, de frågar i ringen om man kan flytta på hela "lilla" rasen, till slutet (då handlar det om typ två eller tre hundar), och detta kan fungera ibland. annars finns det som inte så många alternativ: vill man ställa två raser samma dag får man se till att ha extrahandler med sig, o/e en "spion" vid ring nr 2, välförsedd med mobil :)

Funkar att ha tre hundar i olika ringa samma dag också :cool: dock hade jag flyt att två var i ringarna bredvid varandra, men det var olika tempo på domarna så det var in med ena hunden och ut med den andra till sist.

Den ena kan jag vara ensam i ringen med, speciellt om jag ställer söderut, då brukar det inte vara några problem att få komma i först i ringen eller något sådant.

Ibland kan man dock ha sådant flyt att trots att man har hundar i olika rasgrupper så ställs de för samma domare *lyx*

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 105
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka