Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den gångna vintern var det alltså tre shettisar som tillsammans med två halvblod gick på fri tillgång på ett bra hösilage utan några som helst problem. De var pigga, glada och hängde inte vid maten hela tiden utan rörde sig runt om i hagen och gnagde lite bark eller bara filosoferade. :
Nu säger jag ju inte att det är någon sanning bara för att hon till min förvåning gick ner istället för upp i vikt, bara att mitt byte till ett bättre hösilage med högre kvot gjorde att hon gick ner i vikt trots fri tillgång.
Skillnaden i vårt fall är att hon började äta mindre när jag bytte till ett mer fullvärdigt foder för unghästens skull, så trots att det näringsmässigt innehöll mer så valde hon själv att korta ner sitt ätande. Från att ha varit fixerad vid mat så i takt att hon gick ner vändes intresset från mat till vad de andra hästarna håller på med.
Nu säger jag ju inte att det är någon sanning bara för att hon till min förvåning gick ner istället för upp i vikt, bara att mitt byte till ett bättre hösilage med högre kvot gjorde att hon gick ner i vikt trots fri tillgång.