Ni med migrän

Sv: Ni med migrän

Jag fick 250 mg tabletter förut och då skulle jag ta 3-4 åt gånger. Nu senast fick jag 500 mg tabletter och då står det på paketet att jag ska ta 1-2 stycken vid behov.
Men de hjälper ju inte så värst bra så oftast tar jag en sådan och en alvedon.

DElvis kl.

Verkar som att det är väldigt olika vad som funkar på olika personer. Får väl börja "cocktaila" lite och skriva upp vad som hjälper/inte hjälper. Vill ju helst slippa gå till min husläkare. Upplever inte att han direkt har så stor förståelse för migrän (eller något annat heller för den delen :cautious: )
 
Sv: Ni med migrän

Det finns tre huvudspår bland tipsen i tråden:

* rent smärtstillande. Dvs Naproxen, Diklofenak osv som är smärtlindrande i största allmänhet.

* läkemedel som verkar på hjärnans kärl (det tros vara aktivitet i kärlen som utlöser migrän).

* hormoner - som förhindrar östrogenryck som triggar migrän.

Men pröva dig fram, det verkar vettigt.
 
Sv: Ni med migrän

Kl

Och just det, jag har inte haft migrän sen jag slutade äta rött kött. Jag såg ett samband där och testade.
 
Sv: Ni med migrän

Den är en betablockerare, såvitt jag kan se, minskar alltså hjärtrytmen (pulsen/trycket i kärlen).

En del är hjälpta av betablockerare som förebyggande, precis som av epilepsimedicin. Tyvärr dock inte alla.

Tack! Jag tappade mina ord och gav en helt galen förklaring :D Som sagt, på mig gör den underverk, speciellt som kur på en månad eller två under våren.
 
Sv: Ni med migrän

Jo jag vet, men tabletterna är jobbigare att svälja (har väldigt svårt att svälja tabletter).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft migrän sedan jag var liten så det är inget nytt. Med åren så har det väl tuffat på och jag har medicinerat med alvedon...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 194
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 068
Senast: tott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 748
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp