Jag har provat allt. Inget funkar.Jag har haft migrän sedan jag var liten så det är inget nytt. Med åren så har det väl tuffat på och jag har medicinerat med alvedon, naproxen och triptaner. På senare tid har jag haft fler dagar i sträck och därför sökt hjälp. Först VC och när de inte kunde hjälpa mig mer, remiss till neurologen.
Fick prova Amitriptylin, kom upp i 70 mg innan jag slutade då muntorrheten blev för påtaglig och det hjälpte inte heller. Har nu haft blodtrycksmedicin i 3 månader och den hjälper inte heller. Har precis varit migränfri nu i 2 dagar efter att ha haft dagliga anfall under 7 dagar. Efter samtal i går med neurolog så ska jag istället prova Topiramat 1a farma 25 mg (ska upp i 100 mg under 4 veckor). Ett helt nytt läkemedel med inte så roligt biverkningar såg jag. Läkaren berättade inte så mycket heller (inte min ord. då det blev lite "akut" pga jag haft så mycket migrän). Mest bekymrad är jag över depression (haft det tidigare), njursten (dricker dåligt), muntorrheten och sömnproblem som var några av biverkningarna.
Är det någon som ätit Topiramat 1a farma 25 mg? Någon som har annan profylax? Googlar man så hittar jag t.ex. Amovig och botox men inget som lyfts ännu och det verkar som sagt finns lite olika tabletter att prova först...
Två år hade jag aimovig innan effekten började avta. Nu har jag tagit Ajovy I ett år och den funkar helt okej. Nu är jag nere på bara 4-5 anfall i månaden.
Men det finns ingen medicin som funkar 100% för alla, så vissa, som jag, dras med denna skitsjukdom för livet.
Jag hade haft svår migrän I 27 år innan jag fick aimovig, så neurologen sa att det är svårt att få bort nåt så ingrott