Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingår denna uppsittningsmetod i NH eller är det eget påfund?
De cowboysare som jag har sett rida in unghästar har använt stigbygeln.
Jag fattar inte iallafall varför du ska göra sån affär av inridningen o sen använda osmidiga metoder.Och döm om min förvåning när hästen backar hur fint som helst, helt utan motstånd!!
Jag fattar inte iallafall varför du ska göra sån affär av inridningen o sen använda osmidiga metoder.
Var snäll o varsam mot hästen istället , så behöver du inte vänja hästen vid alla möjliga konstigheter.
Tror du att Brink eller Baryard använder sig av kängurumetoden?
Om man skriver att man hoppar upp- är det inte att försikitgt sätta sig upp.
Nej.
Världsmästaren i dressyr är inte inriden
Den blev inte bara skrämd av ett skrapande ljud, utan av kaoset iom en prisutdelning på en OS-arena.
Big difference.
Har du ridit ärevarv ngn gång? På en ej avtrubbad, utan explosiv häst?
Men tycker du att det verkar som att dessa elit-tävlingshästar är lugna och samlade?
Du hinner nog byta många ggr med åren.Jag blir förbannad när det antyds att jag skulle vara hård och otrevlig mot mina hästar, när jag just bytt till ett sätt som är det mest mjuka och hänsynsfulla som finns.
Det jag menar med subkategorier är exempelvis PNH- han har sin egna lära som sträcker sig inom NH men han besitter egna tankar och funderingar som avviker från ex. Hempfling (om han nu anser sig själv hålla på med NH eller inte.. men jag tycker han kan falla inom den kategorin).
Du hinner nog byta många ggr med åren.
Har du ingen erfaren kunnig människa i din närhet som kan hjälpa dig istället?