C
clarinho
Sv: Nh
Jag tycker absolut inte att det är fel på människor som inte använder NH, för de har ju antagligen hittat något annat som de tycker är bra Och så länge man hittar en harmonisk relation mellan sig och sin häst så verkar ju allt fungera bra
ja, vi NHmänniskor är nog allergiska mot när folk kallar NH repviftning.
men det är nog lika dant när vissa säger att dressyrryttarna bara tvingar hästarna på tygeln och trycker sporrarna i hästen osvosv.. så i slutändan tror jag det är ömsesidigt eller vad tror du?
Jag tror säkert att NH är en väldigt bra metod, men jag anser att jag inte behöver den metoden till just min häst (tränade däremot NH på min förra häst vilket fungerade bra !)
Däremot blir jag lätt irriterad när folk börjar predika om hur bra NH är och att det måste vara nåt fel på mig som inte använder mig av NH (typ) o.s.v. Ungefär som NH-utövare blir om man kallar det repviftning
Jag tycker absolut inte att det är fel på människor som inte använder NH, för de har ju antagligen hittat något annat som de tycker är bra Och så länge man hittar en harmonisk relation mellan sig och sin häst så verkar ju allt fungera bra
ja, vi NHmänniskor är nog allergiska mot när folk kallar NH repviftning.
men det är nog lika dant när vissa säger att dressyrryttarna bara tvingar hästarna på tygeln och trycker sporrarna i hästen osvosv.. så i slutändan tror jag det är ömsesidigt eller vad tror du?