NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Otroligt fina bilder, älskar din häst :love:
Ni är verkligen jätte duktiga, roligt att få se.

Hur länge har ni tränat?

Kenzo har jag haft i 12 år, Tiger i 8 år och skimmeln, Spirit, hade jag haft på träning i nån vecka när bilderna togs. Hon är numera inlånad hos oss som lektionshäst.

Superhärliga bilder och roligt med lite annorlunda bilder som tex lyssna på musik och köpa cola:D Ser ju jättefint ut... vad är det för ras på dom?

:eek:Ja inte vill man få en hel shire på foten:cry:

Har bara lyckats bli trampad en gång av min häst, precis i början när han kommit hem till oss.

Och tänk vad bra det blir, när man jobbar på, och visar hästen var mitt utrymme/space är, då slipper man få en shire/häst på foten:):bow:

jpp de e sant.. men detta händ hos min tränare:D och den shiren va på tillridning de var en problem häst.. o problemet var att den hade 0 respekt för människor:P så ;)

Lina_Olsson är molly kvar hos er fortfarande? den lilla ponnyn? de e ja som va hennes fodervärd ett tag innan ni flyttade norr ut:P

Hej!
Nej, Molly var Marias ponny, så hon följde med henne hem till Örnsköldsvik när hon flyttade. Hur går det för dig och din mamma, har du fått någon ny ponny?

Kenzo är connemara, Tiger quarter och Spirit arabkorsning.

Jag kom på när jag la upp bilderna, att det är ju synd att jag mest bara har bilder på Kenzo. Måste komma ihåg att fixa bilder på resten av gänget också. Som till exempel Liam, den mörka skimmeln som syns på bilden i folkhavet. Han är bara 4 år...

Måste passa på att kommentera dina bilder också. Hur härliga som helst!!! Träningsbilder från skogen blir så himla läckra.

Tut tut, här kommer bussen ! :rofl:

buss3.jpg

buss2.jpg

*KL*

Har tyvärr inga bilder på oss tillsammans, fotografen valde smakfullt nog att lämna mej utanför bild ;)

Stegra

15354352.jpg

Gå genom å :)

13214019.jpg

Lite bilder från olika tidpunkter på min "bebis" (nu 3år)

5vantarigen.jpg

4busklart.jpg

1hamtahage.jpg

07.jpg

01.jpg

06.jpg

Fråga mig inte vad jag håller på med *S* men Perla lyssnar iallafall

8.jpg

Med bett första gången (men repet sitter inte i betttet förstås)

så en bonus på radarparet :love:
lekalillhusse.jpg

.......ursäkta att jag förstör eran tråd.....men ....är det inte bättre ni sitter på era hästar- ???......får en känsla av det ni kallar NH träning är sådant en normalt fostrad häst ska klara av i vardagen.....fast jag kan ju ha fel.......särskilt när jag frågar er antar jag....

Missförstå inte mitt inlägg, det är inte kritik utan en frågeställning.

:angel:

Du verkar inte ha kollat särskilt mycket i tråden...? Finns flertalet ridbilder.

Vi tycker också att normalt fostrade hästar ska klara av den träning vi lägger ner. Men majoriteten av de häster jag möter gör det inte. Man är för snabb upp i sadeln och när man väl sitter där så utmanar man i regel inte, i alla fall inte i fråga om miljöträning.

.......ursäkta att jag förstör eran tråd.....men ....är det inte bättre ni sitter på era hästar- ???......får en känsla av det ni kallar NH träning är sådant en normalt fostrad häst ska klara av i vardagen.....fast jag kan ju ha fel.......särskilt när jag frågar er antar jag....

Missförstå inte mitt inlägg, det är inte kritik utan en frågeställning.

:angel:

Självklart ska jag rida med... men min isistjej är bara tre så vi har inte kommit dit ännu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka