NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Hur stor är din SHire?

Senast ändrad av en moderator:

hehe dina idoler är vi nog inte jag är också på nybörjar nivå! Nej jag har faktiskt inga filmer jag har bara bilder det blir inte så mycket filmande men kanske nån gång det dyker upp vem vet;) När jag blivit lite duktigare:)

Jo, ni är mina idoler! :love: Och ni är superduktiga, det syns på bilderna. Men du får be nån filma er så att jag får se^^

Nä, det tror jag inte på! :D Då kommer jag och tittar live då:devil:

Väldigt gammal bild på Splejdy, taget med mobilkamera. Har inga andra på datorn, men ska försöka flörta till mig en som kan fota en dag! Jättefina bilder allesammans, blev jättemotiverad att visa vad vi kan också nu :)

Bild0362.jpg

Två pallar lagda på varandra, så är högre än vad det ser ut. I brist på presening så fick hösilageplasten duga. :angel:
Tror detta var första gången då han gick upp på bara kommado eftersom repet ligger intill.

Uppdatering kommer!

KL*

Har en liten fråga främst till er som rider era hästar med endast halsring/repgrimma/inget alls på eran väg dit, red ni "vanligt" också då med träns och bett eller höll ni er endast till t.e.x repgrimma?
Många kanske har läst min tråd om att jag tränar för en NH-tränare med min nya häst och jag får ENDAST använda mej av hennes övningar och så. Och jag vill gärna lära mej rida med t.e.x bara en halsring men på vägen dit vill jag kunna variera med att rida även med träns(som jag och hästen är van vid) så att hästen får den motion han behöver....

Jag har växlat mellan träns och repgrimma. Men jag upplever att det nog faktiskt gör att det går långsammare framåt pga det.

Tycker att NH verkar väldigt kul och nyttigt för både häst och ryttare! Skulle vara kul och testa! :D

Här är dock inte jag, men min kompis fick leka lite med min Lúkas medans jag var fotograf. Har hållit på med NH med honom i 1-2 år snart och han tycker det är jättekul.

Här är han något skeptisk mot en höpåse ;)

Tessan%20och%20Lúkas%202.jpg

Kul att du oxå fått hjälp av Rob! Han har ju verkligen satsat på att utvecka sig i den här genren med hjälp av bl.a. Carolyn Resnick. Läs hennes bok "Naked liberty" om du inte redan gjort det! Vi har genom Rob lärt oss ett helt nytt sätt att kommunicera med våra hästar, det är en ny dimension i hästumgänget numera. Lycka till i fortsättningen :)

Ett typ av "repträns" är det. Vet inte om det har något namn. Det fungerar kanon! Jag har köpt det av en tjej som knyter sådana. Kan Pm hennes nr om du är intresserad.

Jag vill också ha!!:bump::bump: snälla....;)

Åh ta ck va snällt men så speciella är vi inte.. du kommer tänka.. jahopp.. hon var som alla andra:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 343
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
3 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka