S
smultronfot
Sv: NH *bildtråd*
Nu läste jag inte vad folket har skrivit till dig.
Kanske lite långsökt men hästen behöver väl inte vara ovillig att gå med en bara för att man leder med grimmskaft?
Har inget emot NH själv tränar själv, inte lika intensivt som vissa här värkar göra utan ca 1 ggr i veckan.
Följa efter; praktiskt, slipper grimskaft.. Känns som ett litet bevis att hästen gillar en och inte är rädd/ovillig att vara med en. Tycker det är mest kul:P
Jag backar mest om hästen gått fram när jag bett den stå still. Lättaste sättet att få tillbaka den på rätt plats och samtidigt säga ''du skulle stå där'' och det är inte lönt att försöka gå. En koll på ledarsskapet med; ''nej, jag accepterar inte att du är olydig utan anledning/rädsla''
De flesta vill komma närmre hästen (jag iaf) och så är det helt enkelt ett av alla sätt att kunna hantera hästen och få den att göra det som den måste göra för att allt ska vara säkert.
Vi måste nog skapa en ny tråd..
Nu läste jag inte vad folket har skrivit till dig.
Kanske lite långsökt men hästen behöver väl inte vara ovillig att gå med en bara för att man leder med grimmskaft?
Har inget emot NH själv tränar själv, inte lika intensivt som vissa här värkar göra utan ca 1 ggr i veckan.