T
Tubbe
Sv: NH *bildtråd*
Det var en fin ren/älg
Det var en fin ren/älg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig är NH tre saker.
1. Amerikaner som ser en affärsidé och gör om det till någon slags "sport" och tjänar pengar.
2. Amerikaner som överdrivit och sagt "du kommer din häst närmre om du gör så här..."
3. En gammal hederlig hästmannaskap, för att man ska kunna använda hästen i jordbruket.
Men sen hur man använder det, är ju hur brett som helst!
Men jag förstår ändå inte vad man vill uppnå?
Få hästen att följa efter dig. Varför?
backa hästen. Varför?
osv. för stunden, vad vill man komma med det?
Men vars vill ni komma med NH?
Visst är det att komma närmare er häst, lr har jag fått det om bakfoten?
Har frågat idioter förut, det var inte roligt, så provar här ist!
Usch vad trist... Men ta med hästen till ridbanan, ridhuset eller i hagen, lek och ha kul. Sen när ni blivit samspelta kan du ha en uppvisning för alla i stallet. Tror uppfattningen om NH skulle ändras jättemycket då!
Detta är NH för mig...Jag vill att min häst ska backa och följa mig när jag gör det (ber henne om det). För mig är det viktigt att min häst tycker om mig och att vi förstår varann. Annars finner jag ingen mening med ridningen. Min häst ska ha lika kul som jag, hon ska kunna taka om för mig vad jag gör för fel och jag ska kunna visa henne och fråga om hon vill vara med mig. Men hela hästhanteringen har blivit mycket säkrare iom att hon vet vilken plats hon har. Och på så sätt har hon också blivit tryggare. Hela vardagen blir tryggt och säkert när man förstår varann. Jag vill vara som en kompis för min häst och hon ska kunna välja att vara med mig. Men det ska ändå alltid vara jag som har kontrollen och högst rang.
åhh, en sån bra idé ! jag tror det i grund och botten handlar om att de inte riktigt vet vad det NH handlar om. och att det på så vis är lättare för dem att tycka att det är strunt..:smirk: (konstigt förklarat men i alla fall )
Underbara bilder , ni ser så samspelta ut och det ser så himla lätt och kul ut.. fortsätt med att lägga ut inspirerande bilder!!