Ngn som såg farlig fritid ang vargar igår?

Sv: Ngn som såg farlig fritid ang vargar igår?

Vad underbart med en sådan lärare!!

Och det där med björnar - det är precis så jag menar! Vi blir redan på ett tidigt stadium i livet indoktrinerade med villfarelsen att björnar är snälla, gosiga och mysiga (titta bara på Bamse och Nalle Puh) medan vargar är lömska, farliga och illvilliga varelser. Vem har hört talas om sagan "Lilla, snälla vargen"......?!

Men som med rädsla i största allmänhet vågar jag nog påstå att varghatet i grunden bygger på okunskap. Och själv möter jag hellre en hel flock vargar än en björn. Och även om jag också vill skydda mina betande djur så kan jag inte för mitt liv tycka att alla vilda rovdjur i skogen bör utrotas för det.

Sv: Ngn som såg farlig fritid ang vargar igår?

Ja han var (är eg eftersom han inte är död men har honom inte längre...) underbar :love: Klassens egna skogsmulle :p
Och nån om han borde veta en hel del... Han har behörighet att ta hand om skadat vilt, medverkat i Berguv nord (ett projekt som gick ut på att föda upp och sätta ut berguvar för att de inte skulle bli utrotade), haft (även om det ver i mindre skala) ett viltcenter iof mest fåglar och några mindre djur bara men han bor i princip mitt ute i skogen (det är en liten by) och är ute i skogen väldigt mycket...
Väldigt intressant att lyssna på honom för han har så många historier från när han mött olika djur :)

Tillbaka till vargfrågan så har vargen alltid varit ett hatat djur... Varför utrotade man den nästan helt och inte björnen annars? Äldre människor har säkert hört sina föräldrar och far- och morföräldrar berätta skräckhistorier om vargen och har därför väldigt svårt att tolerera den... Och som sagt, vargen är alltid den dumma i alla berättelser...

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 814
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 209
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka