Ngn mer som har samma problem?

S

sanna____

Min kompis har en bomlös westernsadel och nästan varje gång hon rider far padden jätte mkt bak. När hon far iväg sätter hon den nästan 1dm framför och kan får stanna efter halva vägen och sätta om sadel för att padden nästan har farit under sadeln.
Ngn mer som har samma problem? Vad ska man göra åt det?

Sv: Ngn mer som har samma problem?

Jag har haft en bomlös sadel för och det hände likadant för mig. Hur hårt jag än spände fast den så gled den bakom sadeln hela tiden. Jag kontakte dem som jag köpt sadeln från och fick tipset att köpa ett sånt där underlägg man har till mattor för att de inte ska glida, och klippa ut en lagom bit till paden. Dock gjorde jag inte detta, utan sålde dne och köpte mig en sadel med bom. Men det hjälper jättebra har jag hört från en vän som testade det.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 931
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 323
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 573
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar