E
emmakoistinen
I september/oktober köpte vi in en ny ponny till ridskolan, en b-ponny mest troligt korsning mellan welsh och shettis, född 2005 (enl pass), och då var hon inte bara liiite rund om magen, jaha tänkte vi, och satte henne efter ett tag på "bantning", och inte har någon tänkt på att hon inte gått ner speciellt mycket, förrän i söndags!! Då stod jag och borsta på våran lilla dam och så känner jag fölsparkar mot mitt ben. Tog ut vet i måndags och fick konstaterat att hon är dräktig och fölar om max en månad, det jag undrar är om det kan ha varit farligt för fölet att hon gått på så lite mat under en ganska lång tid? Hon har dock aldrig fallit ur utan hållit sig rund och go och varit fräsch hela tiden. Dessutom har vi under den här tiden kört in henne och hon har gått lektioner (visserligen inte speciellt mycket eller hårt men ändå) och hoppats. Fast samtidigt har hon aldrig protesterat speciellt mycket och de ända hon gjort är att hon har sprungit till sina kompisar i ridhuset!
Och om det är någon som vet något speciellt foder som hon bör ha fastän de bara är ca 3-4 veckor kvar. Dessutom är hon aldrig vaccinerad enl pass eller något sånt, så allt känns lite osäkert och nervöst!!
Med lite efterforskningar har vi kommit fram till att hon är nog tjuvbetäckt i Tyskland dit hon blev skickad från Danmark och sedan hit till Sverige där hon åkte till en familj där hon var i ca 1 månad och sen köpte vi henne
Och om det är någon som vet något speciellt foder som hon bör ha fastän de bara är ca 3-4 veckor kvar. Dessutom är hon aldrig vaccinerad enl pass eller något sånt, så allt känns lite osäkert och nervöst!!
Med lite efterforskningar har vi kommit fram till att hon är nog tjuvbetäckt i Tyskland dit hon blev skickad från Danmark och sedan hit till Sverige där hon åkte till en familj där hon var i ca 1 månad och sen köpte vi henne