Lister Eclipse blir varm

Svarade detta:
Hej!
Fast nä det var inte vad ni sa när vi pratade i telefonen. Ni sa att instruktionerna var felaktiga och att ni hade försökt att få Lister att ändra men dom vägrade för dom ansåg att maskinen klippte bäst med den spänningen. Ni sa dessutom att maskinen är av dålig kvalitet och att ni inte förstod hur den kan vara så populär. Ni ljuger ju rakt av i den formulering som ni nu lämnade!
Jag har klippt mina hästar i 16 år så tala om för mig hur erfaren man behöver vara för att klippa med en Lister? Borde det inte finnas varningstext att obs endast för proffsklippare i så fall? Jag bifogar bilder så kan ni tala om för mig hur man kan misstolka dom?? Det står dessutom på kartongen "CLIPPING MADE EASY".. Det betyder ju att det ska vara enkelt att klippa så varför ska man då behöva vara proffs för att kunna ställa skruven rätt för att undvika att maskinen blir överhettad. Har ju även läst på Engelska forum att det är ett vanligt problem på Lister maskiner oavsett skruvinställning.

20250127_194655.webp

Jag skulle faktiskt dra det via ARN. Att maskinen är på tok komplicerad jämfört med vad den saluförs som

Jmf med ett väldigt nytt ARNbeslut där barfotaboots gick sönder. Säljaren hävdade att det var för hästen med broddade bakboots trampat på frambootsen. ARN konstaterade att det lät rimligt - men då bootsen saluförts som extra slitstarka och för tuff terräng osv skulle de tåla det. (Minns inte exakt formulering men kan ta fram den)

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 473
Senast: Petruska
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka