Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat
Utan att vara ngn expert men har sett hyfsat många schäfrar på MH, korningar, L-test och i tjänst; hunden är i mina ögon inget ämne för tjänstebruk.
Hunden är inte ens tilltänkt för det ändamålet, utan han är min bästa kompis i första hand som jag tränar aktivt och har precis börjat tävla med i lydnad.
Han har en hyfsad kamplust - jag gillar dock inte att matte tar på sig den mest aktiva rollen i kampandet, det är hunden och inte matte som ska kampa enligt min mening. Tänk på att bli lite mera passiv emellanåt så att hunden får visa sin aktivitet i kampen.
Har han bra kamplust, men i andra leken(där han lekte med mig) så var det mest jag som kampade ja, ska jag vara helt ärlig nu så var jag såpass j-a trött att jag bara ville få beskrivningen överstökad
, det plus att det var skott under den leken så då valde jag att bjuda mer på mig själv för att få igång honom...
Till TS; tänk på att oavsett resultat så har du samma trevliga hund med dig hem som den du kom till testet med. Ang resultaten så jmfr med resterande kull, lyssna på de omdömen och ev råd som gavs på plats och träna utifrån hundens förutsättningar.
Absolut, han är min lille musse oavsett vad!
Egentligen så skiter jag i MH:et, jag vet precis vad jag har för hund i kopplet. Största anledningen till att jag gjorde MH är för att jag vill starta han i brukset, där MH måste vara gjort innan start(bortsett från appellen där man inte behöver det fram tills hunden är 15 månader)
Han ska ju knappast gå i avel för där har han absolut ingenting att göra, så beskrivningen kunde för min del ha gått åt helt åt pipsvängen. Men nu gick det bättre än förväntat, vilket jag är oerhört glad över!
Ang resultaten så jmfr med resterande kull, lyssna på de omdömen och ev råd som gavs på plats och träna utifrån hundens förutsättningar.
Med tanke på från vilken uppfödare/kennel min hund kommer ifrån så ska jag inte hoppas på för mkt om att få reda på hur hans syskon reder sig på ett MH. Vet inte ens vart hälften tagit vägen, lyckats spåra upp 3 st syskon till honom, varav den ena är Xi i uprspungs inlägget. Så där har jag ett syskon iaf. som ska göra MH snart, och kunna jämföra. Men resten, tja... Det är som det är.
Tack för dina övriga synpunkter.