Nero's MH, Film-bilder-resultat

Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

My god vad tid det tog och buffra fram filmerna... :crazy:
Nåt är nog fel på nätet här hemma idag...


Iaf, det såg bra ut vad jag kunde se iaf!
*experten har talat, jag som har sett flerst Mh av alla här, hela två stycken. :D*
Skämt å sido, det såg bra ut.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Sorry ;)

Har bara kikat på text och bilder. Är för trött i huvudet för att orka titta på filmerna i dag :eek:

Hörru Gnist, jag trooor Tulla finns på film under hennes MH med :D Dock vart resultaten liiite annorlunda än mot Neros här :D

Ts: Ser jättetrevligt ut! :)
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Ska jag också svara men är dock inte lika positiv som alla andra :D

Några grejer var bra o det ska du vara nöjd med dock några som var riktigt dåligt.

Självklart ska du säga vad du tycker.(Både det bra och dåliga)
Ordet är helt fritt.
Jag hade inte startat denna tråd om det inte vore så att jag ville ha andras kommentarer.
Kan ju också vara så att man själv inte ser med lika kritiska ögon som andra kanske gör, så det är jätte intressant att få höra andras åsikter om hans MH-både på gott och ont:laugh:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Ska jag också svara men är dock inte lika positiv som alla andra :D

Några grejer var bra o det ska du vara nöjd med dock några som var riktigt dåligt.

För en okunnig, vad på filmerna var riktigt dåligt och hur ska det se ut för att vara bra? *nyfiken*

Nikkis: Jättekul att se filmer. Och vilken snygg hund du har!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jätte kul att se och jämföra med de MH:n jag varit och tittat på. Har ju innan bara varit med på schnauzer och dvärgschnauzer och de reagerar helt annorlunda på det mesta!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Grattis till ett superfint MH :banana:
Jättekul att se filmer, han är så fin Nero :love:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

My god vad tid det tog och buffra fram filmerna... :crazy:
Nåt är nog fel på nätet här hemma idag...


Iaf, det såg bra ut vad jag kunde se iaf!
*experten har talat, jag som har sett flerst Mh av alla här, hela två stycken. :D*
Skämt å sido, det såg bra ut.

Alltså, jag höll på slita mitt hår igår när jag skulle fixa med filmerna. Först gjorde jag en film, men den ville inte YT ha, så då delade jag den, men det passade inte heller, så då fick jag göra om allt från början och dela upp filmen i 5! Fick verkligen snåla med vad jag skulle ha med för annars ville inte YT ladda upp! *Gaah* För det skulle kännas lite overkill att ha 10 filmsnuttar så då fick det bli 5 st hårt ihopknåpade.:D

Ska inte ens säga hur lång tid det tog för mig att ladda upp en film.:cool:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jätte kul att se och jämföra med de MH:n jag varit och tittat på. Har ju innan bara varit med på schnauzer och dvärgschnauzer och de reagerar helt annorlunda på det mesta!
Detta var mitt första MH ever, så jag är inte alls insatt i hur det 'ska' se ut eller hur andra raser 'ska' ha det, så du får gärna berätta skillnaden om du vill:laugh:

Grattis till ett superfint MH :banana:
Jättekul att se filmer, han är så fin Nero :love:

Tackar så hemskt mycket, han är fiiin min lille Musse:love:
Visst har han växt till en hel del sen du såg honon va?:angel:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Hörru Gnist, jag trooor Tulla finns på film under hennes MH med :D

Rullan på film?? :eek:

Vilken snutt är hon med på då?? Så jag vet vilken jag ska kika på först i morgon eller när jag kommer in i andra andningen ;)

(Har delat och packat in 148 kg älgkött och färs :crazy: )
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Ett tips är att använda googles filmuppladdning för långa filmer :D
Jasså? Tack då vet jag det tills nästa gång.
Det är typ 3:e gången jag laddar upp film så jag är inte så haj om vilka ställen är bäst att ladda upp på, men nu vet jag;)

Rullan på film?? :eek:

Vilken snutt är hon med på då?? Så jag vet vilken jag ska kika på först i morgon eller när jag kommer in i andra andningen ;)

(Har delat och packat in 148 kg älgkött och färs :crazy: )


Återigen; Veeeeem? *Nyfiken som tusan*:D
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Haha, nä den är inte upplagd än, dock är den inte så rolig att kolla på, hon står mest still. :D Dock MORRADE hon och ställde sig framför matte på spökerna :o Sen kom dom jäklarna närmre, då satte sig damen på mattes fötter, kollade upp "Jag försökte, men det gick inte, så nu får du ta över"


:D :d
 
Senast ändrad:
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tycker inte att något på filmerna var dåligt, han gjorde ett jättebra test :laugh:
De finns lika många "resultat" på ett MH-test som de finns MH-testade hundar, reaktionerna ser så väldigt olika ut, och är olika önskvärt beroende på ras.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Återigen; Veeeeem? *Nyfiken som tusan*:D

Rullan är en av mina "fd" tikar som bor hos yorken sen ett år tillbaka. En riktig liten soffpotatis som bara kikar på en som om man vore från vettet om man vill ha henne att göra någonting eller att reagera på något.

I grund och botten är hon en stabil och tuff madam, men oftast ser hon bara på världen som om den är galen och inte alls har med henne att göra :rofl:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tycker inte att något på filmerna var dåligt, han gjorde ett jättebra test :laugh:
De finns lika många "resultat" på ett MH-test som de finns MH-testade hundar, reaktionerna ser så väldigt olika ut, och är olika önskvärt beroende på ras.

Jag tyckte han gjorde en bra beskrivning så det är därför jag är nyfiken :).

Jag jämförde med dom hundar jag sett live och min egen självklart eftersom jag har samma ras och visst är det som du skriver väldigt olika hur det kan se ut.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tycker inte att något på filmerna var dåligt, han gjorde ett jättebra test :laugh:
De finns lika många "resultat" på ett MH-test som de finns MH-testade hundar, reaktionerna ser så väldigt olika ut, och är olika önskvärt beroende på ras...

...och användningsområde! :laugh:
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jo det som var bra var hans jaktlust o betten var djupa o fina o ganska fin kamp.

Sen börja det tråkiga redan vid stora bytet visar hunden osäkerhet låg svans Han ställer sig på håll o skäller osäkert på figgen Men går fram när dutten kommer fram o leker försiktig till en början men ökar lite.
Sen något positivt i detta är kanske hans leklust o går fram igen när hon lockar.

Hur jag själv vill momentet ska se ut: Hunden in med en hög fart in till figgen för o utforska med dominant kroppshållning eller neutral hållning. Börja kampa med stor lust o komma till mig med bytet ev springa tillbax eller stanna det känns mindre viktigt.

dumpen reagerar han kraftigt på sticker längre än kopplets längd ,ragg över hela ryggen lika så där skäller osäkert på den. Springer o nosar i backen o försöker avdramatisera det genom det men lyckas inte o fortsätter skälla för hotet försvinner inte. Nikkis måste gå hela vägen fram o krafsa då kommer hunden fram något orolig men helt okej då. Vill fortfarande ha lite koll på den genom o hoppa o nosa på den vid första passagen.

hur jag själv vill momentet ska se ut: dumpen åker upp hunden står kvar nåt steg i sidled är okej men nyfikenheten tar över o går fram utan hjälp. Inge ragg inga morrningar. Sen ingen reaktion vid passager.

Ljud gör han perfekt så där finns det inge annat o säga utan riktigt bra.

Spökena där viker han ju verkligen ner sig o visar vem han är. Redan på 10m vissar han stor osäkerhet o skäller osäkert på dom.Lika så där ragg genom hela momentet. Backar o backar tills han till sist flyr. Lika så där försöker han lösa det genom att nosa. Nikkis går halva vägen inte ens då visar hunden nåt större instresse o kolla efter vad det är utan står o skäller osäkert ändå. När han går fram till det bortre spöket ganska låg o visar även då osäkerhet mot det.

Hur jag vill momentet ska se ut: Hunden ska hela tiden hålla sig framför föraren eller brevid agera mot bägge spökena ska inte nån gång ta till aggressiva bettenden. gör dom det ska det vara med pondus alltså stå pall rakt ut i kopplet o visa att man inte ska närmare. Sen avslutet ska ska hunden gå fram själv utan osäkerhet utan med dominans eller normalkroppshållning utforska dom.

Så tycker jag iaf.

Spelar kanske midre roll för nikkis men helt okej MH är det inte tycker jag.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Nenyah
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 941
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 303
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp