Nero's MH, Film-bilder-resultat

Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men ärligt Gabbi, jag tror inte för en sekund att du tror att alla hundar som viftar på svansen är glada. Eller???? Tror du det?
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Där håller jag med dig! Jag ser inget negativt i att hunden reagerar som Nero gjorde, han släppte det ju snabbt och gick fram och var nyfiken.

Vart har jag skrivit att det var negativt för hunden???

Däremot tyckte jag att det var en bra film för folk som alltid tror att om hunden viftar på svansen är den glad.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Det är lite roligt att höra från olika. Jag har hört några varianter och det är bara roligt att samla på fler...
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tycker inte att något på filmerna var dåligt, han gjorde ett jättebra test :laugh:
De finns lika många "resultat" på ett MH-test som de finns MH-testade hundar, reaktionerna ser så väldigt olika ut, och är olika önskvärt beroende på ras.

Precis min tanke, jag hade också önskat bättre resultat på vissa moment om det vore min hund och den var rätt igenom bruksavlad.
Nu är Nero "vänstervarvare" och ska jag vara ärlig trodde jag inte att det skulle gå så fint som det faktiskt gjorde!
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Precis min tanke, jag hade också önskat bättre resultat på vissa moment om det vore min hund och den var rätt igenom bruksavlad.
Nu är Nero "vänstervarvare" och ska jag vara ärlig trodde jag inte att det skulle gå så fint som det faktiskt gjorde!

Jag tycker inte att det är ett så märkvärdigt resultat bara för att vara en utställningshund, finns många liknande resultat som Neros (helt ok, men inget extremt åt nåt håll) bland utställningslinjer. Alla utställningsschäfrar är ju inte som Fiddeli.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tycker inte att det är ett så märkvärdigt resultat bara för att vara en utställningshund, finns många liknande resultat som Neros (helt ok, men inget extremt åt nåt håll) bland utställningslinjer. Alla utställningsschäfrar är ju inte som Fiddeli.

Nej, men alldeles för många är det.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Men ärligt Gabbi, jag tror inte för en sekund att du tror att alla hundar som viftar på svansen är glada. Eller???? Tror du det?

Va? Nu skojar du?

Mitt svar var en reaktion på att någon drog ett exempel där det för en fiktiv person var VIKTIGT med en snäll hund. Därav det desperata "Men den viftar ju på svansen." Då undrade jag varför det var så viktigt för hon/han i exemplet at hunden skulle verka glad, då står jag hellre för att min blir arg.

I övrigt blev jag både stött och konfunderad av ditt inlägg.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Precis min tanke, jag hade också önskat bättre resultat på vissa moment om det vore min hund och den var rätt igenom bruksavlad.
Nu är Nero "vänstervarvare" och ska jag vara ärlig trodde jag inte att det skulle gå så fint som det faktiskt gjorde!

Ingen verkar sett att han under flera moment flyr ur kopplets längd o.s.v. är det verkligen så fint o bra så man tycker han gjorde ett bra resultat. vart ligger all det hotet att han måste fly. Det är ju faktiskt enkla moment och sortera för en hund med lite innanför pannan.Bara för han är en "vänstervarvare gör ju inte detta till ett bra test.

Sen Det jag tycker är värst är att han försöker inte ens lösa problemen själv inte ens när Nikkis är framme hos dumpen utan måste kalla på han lika med spökena det tar det ju väldigt lång tid o släppa trots han ser att det är en människa under så är han osäker o håller koll på dom.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Ingen verkar sett att han under flera moment flyr ur kopplets längd o.s.v. är det verkligen så fint o bra så man tycker han gjorde ett bra resultat. vart ligger all det hotet att han måste fly. Det är ju faktiskt enkla moment och sortera för en hund med lite innanför pannan.Bara för han är en "vänstervarvare gör ju inte detta till ett bra test.

Sen Det jag tycker är värst är att han försöker inte ens lösa problemen själv inte ens när Nikkis är framme hos dumpen utan måste kalla på han lika med spökena det tar det ju väldigt lång tid o släppa trots han ser att det är en människa under så är han osäker o håller koll på dom.

Jodå, jag har sett alltihop och som jag sa-hade det varit min hund hade jag blivit både förvånad och besviken med tanke på vad jag förväntat mig av både kenneln och linjerna efter alla lovord därifrån.
Med tanke på hur många schäfrar med utställningslinjer jag har stött på som endera varit som döda sillar och likgiltiga inför precis allt, eller tvärtom nästan dött och skitit på sig om någon råkat smälla en ballong är Nero den andra hunden jag träffat som visat på annat resultat. Jag -som jag sa får ju erkänna att jag varit fördomsfull mot vänstervarvarna och inte trott att han skulle klara sig så bra som han gjorde . Det handlar mer om vad jag förväntade mig av just den hunden än att det är ett acceptabelt beteende för en schäfer överlag.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Precis min tanke, jag hade också önskat bättre resultat på vissa moment om det vore min hund och den var rätt igenom bruksavlad.
Nu är Nero "vänstervarvare" och ska jag vara ärlig trodde jag inte att det skulle gå så fint som det faktiskt gjorde!

din hund är ju rakt igenom bruksavlad o den är ju inge speciellt märkvärdig den heller. den är ju faktiskt om vi ska vara ärliga kasserad för den inte dög på test. En sporthund som Nero är hon men inge mer. Man ser ju även på henne att hon viker ner sig. Så vad spelar det för roll om de är vänstervarvare eller bruksavlade när resultatet ser ungefär lika ut.

Enda som skiljer era åt är att drifterna är lite högre på jakt/kamp.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Jag tyckte att filmen skulle vara ett bra pedagogiskt exempel på hur glada alla hunda är som viftar på svansen. Eller snarare hur hundar använder sin svans i engagemang/arbete.

I övrigt ber jag om ursäkt för att jag är så grinig. Upptäckte nyss självhur grinig jag är.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

din hund är ju rakt igenom bruksavlad o den är ju inge speciellt märkvärdig den heller. den är ju faktiskt om vi ska vara ärliga kasserad för den inte dög på test. En sporthund som Nero är hon men inge mer. Man ser ju även på henne att hon viker ner sig. Så vad spelar det för roll om de är vänstervarvare eller bruksavlade när resultatet ser ungefär lika ut.

Enda som skiljer era åt är att drifterna är lite högre på jakt/kamp.

Fast nu pratar du ju om L-testet? MH testet har hon ju klarat utan problem, annars hade hon inte kommit in genom min dörr :D
Sen att hon är oerhört vek är något jag själv är väldigt allergisk mot, vilket du redan vet. Det är ju knappast en hemlighet.
 
Sv: Nero's MH, Film-bilder-resultat

Fast nu pratar du ju om L-testet? MH testet har hon ju klarat utan problem, annars hade hon inte kommit in genom min dörr :D
Sen att hon är oerhört vek är något jag själv är väldigt allergisk mot, vilket du redan vet. Det är ju knappast en hemlighet.

L-testet skulle förmodligen Nero komma lika långt på som din. då han hade fin kamp o jakt.

Hon viker ju faktiskt ner sig i kampen med mig utan speciellt stora hot för dit har jag inte ens kommit än i träningen med henne. Så Det är ju av yttesta vikt o köra henne lugnt o sansat för annars avbryter hon kampen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det nån här som skulle ha lust att hjälpa mig tolka poäng från en hunds korningsresulat? :) Jag är alltså helt obekant med detta...
Svar
9
· Visningar
1 944
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Nenyah
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 941
Senast: shia
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 303
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp