Jodå, vi barnfria förstår precis hur egoistiska föräldrar kan vara. Det blir liksom extra tydligt när man själv inte har barn. Så det är det verkligen ingen som missar, det behöver du inte vara orolig för. Dina barn är viktiga för dig, ja, självklart. Men för mig? Nä, inte ett dugg mer än alla andra människor. För mig är faktiskt jag viktigare än dina barn, ja, tillomed mina hundar är viktigare än dina barn. För mig. Och detta är ju inget konstigt. Det är så livet ser ut. Det blir däremot konstigt om man som förälder hävdar att man minsann måste vara ledig just de veckorna pga barnen och att alla utan barn bara måste ta hänsyn till det. Det är bättre att ha en diskussion, att vara flexibel, att kanske kompromissa lite. Till exempel om du tar de attraktiva veckorna detta år så kanske jag kan de dem nästa år, eller så kanske någon av oss kan tänka sig att dela upp sin semester? Bara som exempel såklart, jag har ingen aning om vem du är irl och jag pluggar så...
Att köra över andra är inte ett bra beteende oavsett om man har barn eller inte, och att skylla på barnen tycker jag bara är fult.
Nu har vi tyvärr ett system i Sverige som gör att föräldrar kan köra över de som inte har småbarn till 100% om de vill. Det betyder inte att det är moraliskt rätt för det.