Rie
Trådstartare
När jag läste Beppes tråd så kom jag att tänka på en (icke)semestervecka jag (inte) fick.
Jag har inga barn och har därför för det mesta sett till att inte begära ledigt de tider när barnen har lov, om jag nu inte verkligen behöver/vill den perioden. Vilket f ö har varit sällan förekommande.
För några år sedan blev det så dags för oss att begära påskledighet.
Påsklovet var före själva påsken varför jag begärde ledigt veckan efter. I god tid före sista datum.
Snopen fick jag av min dåvarande chef veta att jag inte fick ledigt för att många skulle vara lediga veckan innan och då behövdes det mycket folk veckan efter för att komma ikapp.
Så de andra fick semester men inte jag.
Skulle ha sökt samma semestervecka som alla andra.
Man blev inte sådär sugen att vara så tillmötesgående i framtiden.
Någon som har något liknande?
Jag har inga barn och har därför för det mesta sett till att inte begära ledigt de tider när barnen har lov, om jag nu inte verkligen behöver/vill den perioden. Vilket f ö har varit sällan förekommande.
För några år sedan blev det så dags för oss att begära påskledighet.
Påsklovet var före själva påsken varför jag begärde ledigt veckan efter. I god tid före sista datum.
Snopen fick jag av min dåvarande chef veta att jag inte fick ledigt för att många skulle vara lediga veckan innan och då behövdes det mycket folk veckan efter för att komma ikapp.
Så de andra fick semester men inte jag.
Skulle ha sökt samma semestervecka som alla andra.
Man blev inte sådär sugen att vara så tillmötesgående i framtiden.
Någon som har något liknande?