Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

Sv: Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

SE ovan: Nobel idel ridbarhet och alla hans avkommor första året fick diplom på 3års testen och kl 1 i den andra grenen

Jag tänkte på Majim men då är det ju så att hon måste transporteras långt och då hon blir stressad så kanske hon inte övh blir dräktig pga det eftersom han går hemma på naturligt?.

Nobel har jag också tittat på men nja...

Nej jag tror jag bestämt mig nu.

Vad var det med Nobel du sa nja till??

Finns ju faktiskt inte så många hingstar som vunnit svår hoppning och sedan skolas om till dressyrhäst och sopar mattan med alla andra

Om du vill ha en ren dressyrhingst skulle jag satsa på Don Frederico. :love: Han rekommenderas till fullblodsston. Flyinge brukar ha bra villkor också.

Don Frederico är en jättefin hingst tycker jag också, han har lämnat mycket fina avkommor med bra gångarter. Nu har jag bara sett två Don Frederico avkommor 4 resp. 3 år nu, men de är riktiga kanoner båda två gångartsmässigt, det enda "felet" de har är att båda viftar ganska mycket med sina framben och de som har dem säger att Don Frederico nedärver detta:confused: Är detta sant bör man nog ha ett korrekt sto om man använder honom.
En Don Frederico - Weltmeyerhingst ska visas på bruksprovet, det ska bli intressant att se vad han får för kritik för sin benställning och se om detta rykte om hans nedärvning jag hört är sant eller ej.

Skönt att höra att du lämnat funderingarna på ponnyhingst iallafall!

*kl givetvis*

Jag tänkte köpa ett ponnysto istället till hösten och kanske ta föl på nästa år. Mycket bättre när jag tänkte efter.

jag kan inte betäcka mitt sto med en hingst jag inte tycker om. Camaro är min favorut och Highlight så det får bli highlight.

Jag var bara lite nyfiken på vad som du inte tyckte om hos Nobel??

Rätta mig om jag har fel, men Black Coffee har väl usla hoppbetyg? Och då är ju risken att man får en häst som varken har fallenhet för dressyr, eller för hoppning. och som det är svårt att fortsätta avla på, eftersom man inte vet vad som kommer att slå igenom bakifrån.

jag har ett sto som har hyfsad gång och kan hoppa men hennes avkommor har blivit super rör sig bra! Den ena fick 9 på typ, jag rekommenderar honom varmt. Men man kan ju ta Lamboughini också, hans avkommor blir också fina, brukar få fin resning på avkommorna.:love:

Tyvärr så tror jag inte att det blir något föl :(.
Jag och min mamma bråkade inatt och nu orkar jag bara inte me hästen nåt mer så jag är nästan säker på att hon ska säljas :cry:

Du kanske ska tänka över vad det är du vill och kan egentligen innan du skaffar ett föl?? Det är snabba svängningar..

vad menar du?

Jag vill ta föl och jag vet vad jag vill :confused:

[
QUOTE=pastejja;7367877]Rambo är en snygg hingst som typar sina avkommor mycket, och de jag har träffat är snygga och rör sig bra. Den egentliga enda nackdelen med honom kan vara är att hans avkommor enligt ryktet ofta får mycket innanför pannbenet.

Rambo har ju att brås på :D

du sa ju nyss att du bara inte orkade med hästen nåt mer och att den nästan säkert skulle säljas.

Jag menade bara att man ska vara säker på vad man vill, det är ju dumt att betäcka om man helt plötsligt kommer på att man vill sälja hästen.

Det är inte så att jag inte vill ha hästen eller inte orkar med den. Jag älskar den hästen och vill ha kvar henne men efter bråket med min mamma igår känns det helt värdelöst.

jaha, ok. Lycka till med hingstvalet då!

Lite konstig tycker jag det låter när du säger att du vill ha en allround häst och därför väljer att betäcka med en ren dressyr hingst för att ditt sto kan ju redan hoppa :confused:

Det finns ju viss risk att avkomman inte kommer att ärva sin mammas hopptalang....
Försök hitta någon dubbeltalang.
En som jag kommer på på en gång är Akribori, han har en fin hoppstam med bra rörelser och det verkar som om han används mycket inom dressyr aveln, tror jag.

Nu vet jag att det funnits mycket Akribori hästar på marknaden och vet inte hur dom har visat sig, mer än att jag hört att dom varit mkt trevliga i lynnet.

Tänkte eftersom du sa att du ville ha en allround häst var det trist att ta en ren dressyr hingst som kanske gör att du avlar bort viss del av stoets hopp talang...

Detta lät ju jätte konstigt skrivet inser jag när jag läser det, men jag hoppas att du förstår :D

Jag skulle iaf, välja en hingst med dubbel talang till ditt sto, det finns flera hingstar som har både ock om man kollar lite... :banana:
Lycka till,

Jag har en Camaro M avkomma, jätte fin. camaro M nedärver sin fina typ och bra rörelser, samt att jag har hört många som är nöjda med sina Camaro M avkommor.
Kan absolut vara ngt för dig och ditt sto.

Liknande trådar

Avel Efter mycket om och men så har vi kommit överens om att vårat fullblodsto ska betäckas i sommar. Hon är efter Richard och york, morfar... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 889
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Vivianne35
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir... 2
Svar
31
· Visningar
5 632
Senast: ann80
·
Avel Jag behöver en plan B till mitt sto, vilket då innebär att välja en hingst. Hon är e.Bonaparte- Carriär - Abbé, ganska långlinjerad... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 750
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka