snurpe
Trådstartare
Med jämna mellanrum kikar jag upp på de olika katthemmens sida. Så även idag :smirk: Fastnade direkt vid en katt som jag är nästan hundra på att det är samma som jag förälskat mig i vid ett tidigare tillfälle.
Skrev till och med en tråd om henne här på buke för att jag inte kunde släppa tanken på henne
Valde då att försöka glömma henne. Och nu har det kommit upp en kisse som är identisk
Måste vara samma! Och självklart började jag åter igen fundera över mina möjligheter att ta hem henne 
Situationen är denna. Hemma har jag två kissar som var väldigt rädda för människor när de kom till mig. Först nu 1,5 år gamla är de mycket tillgivna
Men fortfarande är de reserverade mot nya människor som kommer på besök. Men som sagt väldigt keliga mot mig och sambon - vi har verkligen gjort framsteg! Denna kisse som finns på katthemmet är tydligen jätterädd och ligger mest och gömmer sig under en byrå
Jag skulle mer än något vilja ta hem henne och erbjuda henne bästa tänkbara miljö. Men hur kan det påverka mina två som tidigare varit mycket rädda? Kan den nya skrajsna lilla tösen göra dem tveksamma mot människor igen? Jag tror mina två kan ha en positiv inverkan på lilla tösen för de litar verkligen på mig till 100% och jag tror det kan smitta av sig. Men jag är lite rädd att "smittandet" går åt andra hållet, dvs att hon gör mina skrajsna igen. Säkert inte mot mig, men det kanske kan stoppa upp i accepterandet av främmande folk?
Vad tror ni? Vill så gärna ta henne och har gott om utrymme och ekonomiska resurser. Det det hänger på, liksom förra gången, är vad mina två säger.
/snurpe
Skrev till och med en tråd om henne här på buke för att jag inte kunde släppa tanken på henne
Situationen är denna. Hemma har jag två kissar som var väldigt rädda för människor när de kom till mig. Först nu 1,5 år gamla är de mycket tillgivna
Vad tror ni? Vill så gärna ta henne och har gott om utrymme och ekonomiska resurser. Det det hänger på, liksom förra gången, är vad mina två säger.
/snurpe