Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Och så är det synd om mig för att jag har konstant mensvärk och sammandragningar. Bläh!

:D Och här blev jag jätteavis! Tänk om jag åtminstone hade värk, då kanske det hade känts som om ngt var på gång. Nu är det bara tvärdött, förutom helt vanliga sammandragningar då och då. Hu vad konstig man kan vara!!!

Men det ÄR jättesynd om dig:love:

Men du, jag är inte den som är den. Du kan FÅ min mensvärk, rubb och stubb :idea:
Tackolov har jag varit piggare de senaste dagarna. Igår gjorde jag och blivande syskonet t o m ett rensningsrace i trädgården. Jag sågade grenar, skruttis kånkade runt grenar, hällde ut jord ur krukor, försökte rycka upp vårblommor och var allmänt glad och smutsig :)

Men du, jag är inte den som är den. Du kan FÅ min mensvärk, rubb och stubb :idea:
Tackolov har jag varit piggare de senaste dagarna. Igår gjorde jag och blivande syskonet t o m ett rensningsrace i trädgården. Jag sågade grenar, skruttis kånkade runt grenar, hällde ut jord ur krukor, försökte rycka upp vårblommor och var allmänt glad och smutsig :)

Tack så mkt, vaknade idag med värk allmänt. Tror livmodern har tränat duktigt inatt, för jag har vaknat ett antal gånger med sammandragningar. Men nu är det lugnt igen. 40 fulla veckor idag:D

Vi har oxå gjort trädgårdsrejset, iaf fått bort det värsta gamla riset från förra året. Elvira gillade helt klart att kratta och gräva och sånt, perfekt utelek!

Coolt, din bebis kanske är en av de 5% punktliga som dyker upp på BF :bump:
Vi fick tillbaks snön inatt, så det får bli eftermiddagens utelek. Kratta snön, skyffla snön, packa snön i sandhinken, det brukar vara kul. Ska bara gömma undan pulkan innan jag hämtar på dagis, för jag är inte rörlig nog att orka dra barn i pulkabacken nu.

Vi har också fått snö, i massor för att vara i Visby. Än så länge blåser det för mkt för att det ska vara kul att vara ute, såg knappt nåt när jag körde till dagis för att hämta hem tjejen. Hoppas det mojnar snart, så ska vi oxå gå ut och busa :)

Har faktiskt lite värkar som känns nu, får se om de avtar eller fortsätter åt rätt håll:banana:

Annars kan du få lite förvärkar av mig, jag vill gärna att de håller sig lugna några veckor till... :crazy:

Av mig med ...

Du och jag behöver ju inte ens dessa sabla förvärkar om man ska se det så ;)

*knapplån*

Då har jag jobbat sista dagen så nu är det fritt fram för bebis att komma när h*n vill! Hoppas det inte dröjer allt för länge då jag kommer att bli rastlös av att gå hemma ...

Jag har gått hemma i snart en månad, har två kvar innan det är dags och tycker dagarna går fortare än när jag jobbade trots att jag bara strosar i lägenheten... :D

Lite allmänt: när började era sammandragningar? Är i v 32 nu och utöver Sprattels gympapass är det hur lugnt som helst i kroppen... Är min livmoder lika lat som jag :o eller brukar det dröja några vecor till?

Jag kände av min första förvärk i v 30, drog igång ordentligt i v 34 och avtog i v 35 efter en bricanylspruta. Kom tillbakas igen två veckor senare fast inte lika regelbundet och inte med en konstant spänning i magen som det var i v 35.

Var glad att du sluppit förvärkar hitills!

//Julia

Jag hade inga förvärkar/sammandragningar alls innan det drog igang med riktiga värkar.

Med nr 1 hade jag inga sammandragningar utom när jag tränade eller timmarna efteråt. De kom nångång efter v30. Annars var det lugnt tills det drog igång på riktigt. Då kändes det först som sammandragningar en kväll, sen under natten började det gradvis göra mer och mer ont tills det inte gick att missa att det var riktiga värkar.

Med nr 2 har jag haft några enstaka ansträngningssammandragningar när jag lyfter blivande syskonet, men inget vid träning. Däremot har det gradvis kommit sammandragningar när jag är i vila. Sista veckan (är idag i v38+1) har jag haft massor av dem kombinerat med mensvärk och ont i korsryggen. BM säger att det inte längre är sammandragningar utan förvärkar jag har.

Lite allmänt: när började era sammandragningar? Är i v 32 nu och utöver Sprattels gympapass är det hur lugnt som helst i kroppen... Är min livmoder lika lat som jag :o eller brukar det dröja några vecor till?
Med ettan och tvåan hade jag väldigt lite sammandragningar.
Det fick jag igen med trean och fyran i stället, var inne första gången i vecka 32 när jag väntade trean och sen 2-3 gånger till innan det var dags på riktigt.

Ju fler graviditeter, desto mer sammandragningar/förvärkar....

Hade inte en enda förvärk, sen när jag fick värkar kom de med 3-4 min mellanrum och höll i sig i 60-90 sekunder ;) Min förlossning gick skitsnabbt trots min "otränade" livmoder och den drog ihop sig snabbt också, vid efterkontrollen efter 11 veckor kunde min bm inte sätta spiral på mig för den var så liten och drog ihop såg så j*vligt när hon försökte mäta.

Jag hade sådana SD att jag blev helt sjukskriven 1 månad innan. Jag kunde knappt gå. Då hade jag också ett dygn med förvärkar. Jag fick förvärkar några gånger till, men dem hävde jag snabbt med badkarsbad. (Till och med mitt i natten, undra vad grannarna sa? :angel: )

Annars var jag i bra form, liten mage och gick bara upp 10 kg. Så de eländiga SD kändes rätt så... onödiga liksom... Men jag tror att sonen låg väldigt långt in i min mage. Det var tidigt jag inte kunde böja på mig, gå i trappor och knappt äta ö h t för jag hade ingen magsäck. Tror det var därför jag inte gick upp i vikt för jag åt nästan inget på slutet...

:D Och här blev jag jätteavis! Tänk om jag åtminstone hade värk, då kanske det hade känts som om ngt var på gång. Nu är det bara tvärdött, förutom helt vanliga sammandragningar då och då. Hu vad konstig man kan vara!!!

Min sambo frågade mig ca 50 min innan det drog igång om det var bebis på G under natten. Jag sa tvärsäkert nej för jag kände verkligen ingenting. Men så gick det 50 min och första värken kom. Andra värken kom efter 15 min och efter 10 min till hade jag 2-3 minuters värkar. Så det kan gå snabbt fanns det inte känns något :p

Det är lugnt, jag har bara inte haft tid att sitta vid datorn. Det var falskt alarm, här händer ingenting.:p

Till dig som undrade om sammandragningar: Jag hade en period runt v 30 när jag hade mkt sammandragningar, sen avtog det till i v38 sådär, förmodligen mkt beroende på att jag lejde ut hästen och började ta det mkt lugnare ungefär då.

Förra graviditeten så gick jag över 10 dgr, och minns att jag efter BF blev mkt lugnare och likosm inte orkade "vänta" längre. Det känns så den här gången oxå, förra veckan var hemsk, värsta gravidmonstret här hemma, men nu är jag mkt lugnare och coolare.:cool:

Det är lugnt, jag har bara inte haft tid att sitta vid datorn. Det var falskt alarm, här händer ingenting.:p

Äsch då! :p
Här får absolut inget hända just nu, för jag är rejält förkyld och vabbar dessutom stackars liten skrutt med 40 graders feber. Absolut inte läge att lämna hen till barnvakten och jobba sig igenom en förlossning.

Ok tack för era svar angående sammandragningar. Då behöver jag kanske inte oroa mig ändå trots att det knappt känns i magen...

Tuttarna däremot tar snart kål på mig! Har läckt lite smått i några veckor men nu kan det svida till helt otroligt och sen forsar det. :eek: Misstänker ju dessutom att det inte kommer bli bättre sen när de (förhoppnigsvis) är sprängfyllda med mjölk. :crazy: Vad har man gett sig in på?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka