Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Tjena, hur går det för er då? Jag är på BF +3 idag och här är det lugnt. Förra veckan var det slempropp och värkar och jag var superotålig och rastlös och arg, men nu är det som sagt lugna gatan, solen skiner och jag vill hemskt gärna gå kurs nu onsdag-torsdag så bebisen får snällt vänta till fredag åtminstone ;)

Har iofs förvärkar preciiis hela tiden men nu har jag helt börjat ignorera dem, de får härja bäst de vill, kom igen när det är på riktigt liksom.

Men ni får ju träffa era bebisar jättesnart Snyggve och Eyz, vad härligt!

Här är det också lugna gatan tyvärr. BF +14 idag... Hade riktigt mycket värkar tisdag-torsdag förra veckan, sen har det bara vart lite förvärkar. Helt meningslöst :p Hoppas jag får bli igångsatt imorrn, annars lägger jag mig på golvet och skriker :D

Men shiiiit 14 dagar over tiden! Du far nog knacka pa magen och meddela att overtiden ar slut! Hoppas du blir igangsatt imorrn!

Trodde vi var beräknade till samma dag.. :) Gud, jag skulle bli galen om jag hade förvärkar hela tiden, blir nojig nog med de små sammandragningarna som kommer med (glesa) mellanrum. :p

Suck. Nu ringde svärfar och berättade att svärmor tänkte komma och hälsa på bebisen i helgen (hon har just flyttat 30 mil bort). Jag utgår ifrån att det hela inte kommer igång av sig själv, alltså att jag blir igångsatt på torsdag och tror att jag gärna vill ligga kvar på BB de tre dagar som min BM rekommenderat (eller iaf tills amningen fungerar). Det innebär att vi blir kvar under helgen och BB-tiden vill jag inte "slösa" på besök (inte ens mina föräldrar nej).

Känns lite respektlöst att hon själv "bestämmer" att hon ska komma och hälsa på. :( Naturligtvis kan vi säga att vi inte vill bli störda, hon kan ju komma ner helgen efter istället men då kommer jag känna mig så elak och "sträng". Tänk om det blir värsta komplikationerna vid förlossningen med akutsnitt och jag mår allmänt piss? Tänk om jag mår allmänt piss ändå? Tänk om bebis inte mår bra?

GAAAAAH! Kan inte hjälpa att jag tänker det men mina föräldrar skulle aldrig tvinga sig på så, och de skulle jag ju ändå ha lättare att säga nej till. :mad:

Trodde vi var beräknade till samma dag.. :) Gud, jag skulle bli galen om jag hade förvärkar hela tiden, blir nojig nog med de små sammandragningarna som kommer med (glesa) mellanrum. :p
Ja, är vi inte det? Har jag skrivit nåt konstigt? :D

Ja, jag vet inte om man ska kalla det förvärkar eller sammandragningar längre, det kniper i ganska ordentligt men det är ju inte så att det gör jätteont. Hur som helst så låtsas jag inte om dem som sagt ;)

Men du snälla, säg NEJ till svärmor för guds skull!! Gah, jag blir vansinnig när jag hör sånt där. Dra till med att du ligger på BB då och det är absolut besöksförbud eller nåt, eller bara säg som det är att du faktiskt vill ta igen dig några dagar. Tänk att det ska vara så himla viktigt att kasta sig över nyblivna föräldrar så snabbt som möjligt :mad:

På "mitt" bb får inte ens föräldrar komma på besök, bara pappan och ev. syskon är välkommna. Är du säker på att du får ta emot besök där?
Jag tycker du/barnets pappa utan att ha dåligt samvete kan säga att svärmor kan komma nästa helg isället.

Besökare får inte komma in på avdelningen men det är fritt fram att komma till väntrummet, vägg i vägg med bb.

Ska prata lite mer ingående med sambon om det här senare. Eftersom jag flyttat 20 mil till hans trakter kommer ju den närmsta framtiden innebära många besök (hem) på hans konto men knappt något besök från människor jag normalt väljer att umgås med. Jag tycker om att strosa runt hemma i lugn och ro, sambon är väldigt "nära sin släkt" och vill nog bjuda in hela bunten så snart som möjligt. Vi måste komma fram till någon gyllene medelväg. Fast börja med svärmor då...

Pratade med mamma för en stund sedan förresten, hon sa att de inte kommer komma inom de närmsta två veckorna. Hon menade på att man ju är ganska trött och sliten efter förlossningen och behöver tid på sig, dels med sig själv och med bebisen. Detta sagt av den kvinna jag känner som haft absolut lättast förlossningar. Jag älskar mamma! :love:

Senast ändrad:

Jag håller med de andra, klart du ska säga ifrån. Man vet ju inte innan hur man själv och bebisen kommer att må, man behöver nog några dagar på sig ifred för att landa lite.

Trodde förresten du hade kommit igång, du har vart tyst idag ;)

Trodde förresten du hade kommit igång, du har vart tyst idag ;)

Vi gick inte upp förän ett så jag håller låda här till midnatt i alla fall. :angel: ;)

Hur känns det nu då, förmodligen sätts du igång imorgon? Känner du att du har allt förberett? (iof har man gått så mycket över tiden så har man ju haft tiden...) Är du orolig över själva igångsättningen?

Jag sov till halv tolv, det är GÖTT att vara föräldraledig :D

Är inte speciellt nervös alls för imorrn, förmodligen fattar jag inte vad som är på g. Allt är ordnat, åtminstone allt jag kan komma på. Ska spänna dit basen till bilbarnstolen bara, men det hinner vi nog :p Huset är äntligen färdigt (förutom sambons datorrum, men det är inget vi bryr oss om), det är städat, det mesta är tvättat, nappar och flaskor är kokta... Ja, jag vet inte vad mer vi ska hitta på! Måste skaka ur bebis sängkläder bara, de har hunnit bli lite dammiga tror jag.

Det enda jag funderar över tills imorrn är om jag är tillräckligt mogen för att kunna sättas igång eller om de måste in och pilla :o Vet inte om du läst min vestibulit-tråd? Annars är jag än så länge lugnet själv!

Kan ärligt säga att jag inte riktigt vet vad vestibulit innebär men minns din tråd. Blev du inte undersökt när du var in en kväll och de konstaterade att du inte var tillräckligt öppen? Skönt att du är lugn i alla fall. Det är jag med. Det är ju så onödigt att stressa upp sig i onödan. Det blir som det blir, huvudsaken är att bebisen mår bra och får en bra start i livet. :)

Jag funderar på att övertala sambon att vi ska åka och handla lite imorgon. Dels vill jag ha ersättning hemma "bara för att", sen vill jag att sambon ska få vara med och välja nåt till lillen, det har bara blivit så att jag köpt att själv.

Huset är en enda röra. Ska väl gå en vända över golven imorgon och fixa köket, i övrigt får det nog se ut som det gör. :o

Ersättning hade jag också tänkt handla hem, men det har inte blivit än :o Jaja, en sak kvar att göra då! Kläderna har vi dels fått ärva och dels köpt ihop. Sambon är nästan mer på än vad jag är, känns så mysigt!

Vestibulit är enkelt beskrivet när all beröring gör jätteont där nere. Oavsett om det är ett finger eller en kökskniv, allt gör bara ont. Har haft det sen jag var 14 år, och har blivit mycket bra men långt ifrån bra. I torsdags när vi var inne bad jag själv att hon skulle se hur öppen jag var eftersom jag visste att det kan trigga igång förlossningen. Det gjorde djävulskt ont, men BM var kanonbra och tog det lugnt med mig :bow: När det är dags sen är jag lovad lustgas + bedövningssalva vid alla undersökningar, dessutom ska de undvika att undersöka mig så långt det är möjligt.

Kände nyss hur det "rann till" där nere och sprang in på toa - och fyndade lite slempropp! :banana: Har haft lite småvärkar ikväll igen, men vågar inte hoppas på att det kommer igång av sig självt inatt.

Det här måste vara bukes fräschaste tråd :D

Haha ja fräsch är den ju inte... ;)

Håller tummen för att allt går bra för dig och hoppas att vi inte stöter på den andres inlägg förrän tidigast på söndag!

Lycka till! :banana:

Detsamma! Jisses vad nära det känns helt plötsligt :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka