Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Att du ens bokat tid hos frisören! Ibland gör det ont att sitta upprätt på en stol, att då tvingas sitta still i en timme för att bli fin i håret, det hade jag aldrig vågat mig på. :p

/eyz - som inte klippt håret på två år :angel:

Haha, nej det vågade jag inte. Men drop-in är guld värt ibland ;) Har inte klippt mig sen i somras, sista veckorna har det knappt gått att reda ut håret med fingrarna ens = superslitet. Så det var riktigt skönt faktiskt!

Min första fixerade sig i v39 och tvåan skvalpade omkring och var rörlig när jag blev igångsatt i v42+0. Så det stämde för mig.

Och iväg med dig och köp godis eyz! Om vattnet går så har du ju både något att mumsa på och bebisleverans inom räckhåll. :idea:

Vad mycket det hänt här! Grattis Embe! Och hoppas det sätter igång snart för alla er andra!

Sam fixerade sig aldrig heller men det gick bra ändå!

Kom på en bra sak med vattenavgång utanför hemmet - du slipper städa upp det själv :idea: :D

Haha ja det har du ju rätt i! Det blev i alla fall en godispåse men inget vatten. Det jag egentligen är mest orolig för är att vattnet ska gå när jag ligger i sängen och förstör tempurmadrassen. Inte för att jag är så upp-över-öronen-förälskad i madrassen men den kostar ju en slant. :cool:

Hur känns det idag då Snyggve? Vad kom ni fram till på MVC?

Du får gärna komma hit med den där godispåsen :angel:

På ons 27/5 kl 7:30 (:eek:) ska jag befinna mig inne på förlossningen för ställningstagande. Hoppas jag slipper det, men nu har vi fått en tid iaf. Annars var alla värden kanonbra som vanligt, fullt ös på bebisen :D JAG tycker dock att mitt blodtryck har stigit väldigt mycket, men enligt BM är det fortfarande helt normalt. Har legat runt 110/60 hela grav, nu har det stigit till 130/80 ungefär.

Hur långt gången är du på onsdag? Ställningstagande - innebär det att de eventuellt sätter igång dig där och då?

Säger de inte att ökat blodtryck kan tyda på att det är på gång? :banana:(uppenbarligen inte i mitt fall dock :p)

Åh, det har jag inte hört! Ger du mig falska förhoppningar nu? ;)

På onsdag är det 42+0. Är jag då mogen och klar så sätts jag igång, annars kan jag få vänta upp till en vecka till (aldrig i livet).

Har precis vart ute och gått en timme för att tyngdlagen ska hjälpa till (fåfäng förhoppning kanske) och det gjorde SÅ ONT! I rygg, knän och bäcken... Höll på att avlida. När vi var på väg hem bad jag nästan sambon att hämta bilen, trots att vi hade typ 5 min promenad hem :p Har knappt haft några värkar idag annars, mest jämnont hela tiden...

Ja förmodligen är det väl bara falska förhoppningar. :p

Jag funderar på att ställa klockan på tidigt imorgon och gå en långpromenad innan jag ringer till förlossningen för att bestämma tid för kontroll av blodtrycket. Vore ju skönt att klämma ut ungen när jag ändå ska dit istället för att åka fyra mil enkel resa bara för bt-kollen.:D

Sätt dig i soffan med en bra film du, det förtjänar du och kroppen, den kanske bara vill återhämta sig lite först...? :)

Vad ligger ditt bt på nu? Oavsett, se till att kläm ur dig bebisen imorrn! Efter mig alltså. Det är min tur nu :p Vi kan ha ett föda-barn-maraton imorrn!

I onsdags låg det på 95-100 hos MVC och var nere på 90 på förlossningen 2,5 h senare. Tycker det känns som att det lättat nu men har haft mer eller mindre huvudvärk konstant hela dagen.

Imorgon kör vi järnet!:bump:

Nix men ser gärna att jag "får ett datum" på onsdag när jag ska träffa BM om det inte blivit någon bebis än. Är inte nervös eller orolig för förlossningen i sig men eftersom det är en stor kille i magen blir jag väldigt stressad vid tanken på att gå 2-3 veckor över tiden. :cool:

Har du gjort tillväxt-UL? Hur stor är han?

Jag vill också veta vad det är för en guldklimp därinne ju :p

Nej, när vi senast var på vanligt BM-besök bad min BM en annan BM att känna och tycka om magen och hon sa att "det är ju mycket barn" men ansåg det inte vara anledning nog att skicka oss på tillväxt-ul.

Ligger över översta SF-kurvan och vid mätning under 3D-ul beräknades han väga några hundra gram mer än snittbebis för v 29 som jag då var i. Sambons dotter vägde 4,5, sambon var stor när han föddes, jag och min släkt har varit små. :grin:

Största anledningen till att jag är lite orolig är för att jag är rädd för en snabb förlossning. JAG VET att det är högst ovanligt och kommer säkert få äta upp det sen när jag genomlidit en 48-timmars förlossning ;) men jag kan inte låta bli att undra då min mamma hade två väldigt snabba förlossningar. Första barnet halvvägs ute när hon kom till förlossningen med ambulans. Jag kom ut efter 3 min av krystvärkar 14 år efter brorsan. BM menade på att hon då kunde klassas som förstföderska eftersom det gått så lång tid emellan...

Oj, då förstår jag att du är orolig :crazy: Men det är ju inte alls säkert att bebis är stor, får hoppas det iaf. Min har de inte sagt nåt alls om så han är nog normal då ;)
Mamma har också haft smidiga förlossningar. När jag föddes var hon öppen 5-6 cm klockan 07:50. Kl 08:05 var jag ute :eek: Hoppas det är ärftligt! (okey, kanske inte riktigt så snabbt, men åtminstone så man slipper plågas i 48 timmar)

Min mammas förlossningar var oxå snabba och enkla, varken brast eller blödde och behövde inte något smärtstillnade. Min förlossning gick oxå fort, 3 timmar efter vattnet gick, 2 timmar med värkar, var öppen 8 cm när jag kom in till förlossningen, upplevde en värk som smärtsam pga jag inte fokuserade mig.

Nu har vi varit på kontroll av blodtrycket. Låg på 95 idag, fick tid på måndag förmiddag igen - de ville inte att vi skulle åka till MVC (en mil) utan till dem på förlossningen (4,5 mil) så det är väl bara att inrätta sig där igen då.

Undersökning av livmodern idag igen, mogen men lillen har inte fixerat sig. Läkaren sa att om förlossningen inte kommer igång av sig själv så kommer jag sättas igång senast slutet på nästa vecka. Skönt besked men jag har inte gett upp föda-barn-maratonet, ska ut och kolla marknaden som är i stan snart. :D

Har haft några ganska onda sammandragningar nu sen vi kom hem, hoppas de för processen framåt så det inte bara gjort ont i onödan.:eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka