Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Knapplån

Guuud vad jag längtar tills värkarna kommer... Att ana att de kommer tätare och... ja, de är regelbundna!

Nu kommer det kanske 2-3 om dagen, håller andan och väntar på att en ny ska komma efter utan att det gör det. :p Känner mig inte otålig, bara så förväntansfull! :bump:

Känns helt sjukt när jag känner på magen. Han ligger jättehögt, rumpan putar ut under höger bröst, ett knä eller en fot putar ut under vänster. Under dessa utbuktningar är det bara mjukt mjukt, nästan så man kan tro att det inte är mer bebis i magen. Men det har ju precis pillats långt långt ner också... Jag har så himla svårt att få en bild av hur han ligger där inne... :D (jag har iof fortfarande svårt att begripa att det kommer komma en fullt färig bebis UR MIG!:eek:)

Lite tankar från mitt håll. Många tankar dyker upp när man har måsten som sortera vinterskor att ta itu med. :angel:

Ignorerar vinterskor för fullt, jag med :D

Var på MVC igår, senast 27 maj sätts jag igång. Skönt med ett datum, men det dröjer ju skiiiitlänge innan dess :mad: Har dock haft lite värkar idag, men inte speciellt regelbundna än så länge. Är så trött på att vänta nu! Bebis säng hinner ju bli dammig :p

*knapplån*

Nu har jag gjort mitt!! Jag smet visst lite före i kön... kan det kanske ha varit hoten om igångsättning imorgon (pga hepatosen) som satte fart på det hela ;)?

I torsdags morse (v.37+2) gick vattnet hux flux och i fredags gryning, ca kl 04 kom vår älskade son till världen :love: :love:

(Snyggve; Så blev det med den extra mentala förberedelsetiden ;) )

En ganska tuff förlossning som inleddes mycket bra, och jag hade väldigt bra värkar hela tiden till "the very end", men som ändå stötte på lite patrull och det hela slutade betydligt tuffare än det började, och mig själv gick det lite hårt åt minst sagt, men vad gör väl det när man fått ett mirakel??? :love: :love:

LYCKA TILL ALLIHOP, ni har något helt fantastiskt framför er!!! (även förlossningen var faktiskt fantastisk på sitt sätt, trots att det blev som det blev!)

Peppdans till alla er som väntar :banana:

Senast ändrad:

Jätte-grattis!

(Men självklart är jag lite sur över trängseln ;))

*hugger första bästa knapp*

Nu har jag haft värkar sen igårkväll. Vaknade minst en gång i timmen hela natten, skitjobbigt. Jag har ju sovit hela nätter hela graviditeten, är nog lite bortskämd :p Idag har jag haft värkar med 4-20 min mellanrum hela dan. Börjar bebis bli sugen på att komma ut tro? *hoppas hoppas hoppas*

Nu jäklar! :banana: Håller tumme och tå för att bebis vill ut nu!

Nu har jag haft värkar med 3-4 min emellan sen kl 17. Ringde förlossningen och bad själv om att få komma in, bara för att kolla att allt är bra. Värkarna är väldigt korta, men gör ont så jag hoppas att det är på gång på riktigt nu.

Räknar dock med att sova i min egen säng inatt :p

Jag fick sova i min egna säng :p

Efter att ha haft täta och kraftiga värkar mellan kl 17-20.30 ungefär så åkte vi in. Och värkarna försvann! :mad: Väl inne hade jag bara 2 st på en halvtimme, blev så frustrerad :grin: När jag undersöktes konstaterade BM att jag är halvmjuk och öppen ett par cm, men man skulle vara öppen 3-4. Det där fattade inte jag, vad är det som ska vara öppet 3-4 cm? Brukar man inte prata om 10? Kände mig så dum så jag vågade inte fråga :D

Vaknade iaf idag och hade en värk i samma stund jag satte mig på sängkanten. Skitunge som bara luras... *mutter mutter*

Livmoderhalsen var bara öppen någon cm, för att du ska få stanna kvar på förlossningen ska den öppnas till 3-4 cm och när du sen är öppen 10 cm är det klart för bebisen att komma ut.

Sitt inte ner, upp och gå så bebisen trycker på livmoderhalsen så förlossningen startar :idea:

Av bebisens tryck mot livmoderhalsen så utsöndas hormonerna som sätter igång förlossningen!

Men... Men... Jag sitter ju på Buke ju! :angel: :D

Jahaaaa, tack för förklaringen! Jag nickade bara o låtsades förstå precis, men i mitt stille sinne tänkte jag fråga här direkt när jag kom hem :p

Ska till MVC nu vid 11 och få tid för ställningstagande/igångsättning och sen är det marknad som gäller. Så här ska tyngdlagen minsann få göra sitt också! Igår hoppade jag runt som en idiot här hemma, värkarna blev riktigt sköna av det ;)

Var tvungen att logga in här vid 1:30 inatt för att se om du kommit hem, trodde nästan att du var kvar och födde. ;)

Skönt om du får tid för igångsättning, man tröttnar ju tillslut!

Jätte Grattis Embe!

Nu har jag fem veckor kvar :eek: :love:
Känns som en evighet ena sekunden, medans i nästa, får jag en massa fjärillar i magen och känner att, jösses, nu är det inte långt kvar!!! :love:

Så nu har jag börjat tvätta inför vår lilla darlings hemkomst!
Filtar och kläder och spjälskydd snurrar just nu runt i tvättmaskinen.
Så himla overkligt att lägga in dessa små små kläder!!

Hur går det för er andra??
:bump:

Tack så mycket allihop för grattis! :love:

Jag hoppades att ni fått nu Eyz och Snyggve, förstår att det känns drygt att vänta nu!

För mig blev det tvärt om, att jag blev lite paff över att det redan var dags i och med att han var lite tidig - men i efterhand känns det lite skönt att slippa gå över tiden. Och jag var ju ändå förberedd på att det skulle bli lite tidigare hur som helst i och med Hepatosen...
Men sambon och jag bara tittade på varandra och började skratta när vatten gick precis som sambon var på väg att springa till tåget. Det blev plötsligt dags att åka till BB istället ;)

Jag förstår att ni längtar allihop!!

Stort LYCKA TILL! :bump:

Senast ändrad:

Vad duktig du är som fixar med allt redan. Jag fick iof grejerna tvättat i god tid men spjälsängen skruvade sambon ihop igår. :cool:

Känner i kroppen att det är saker som händer. Det tynger på väldigt mycket när jag står/går. Är så sugen på en påse godis till kvällen (och en till till BB-väskan :D) men vågar nästan inte gå till affären - tänk om vattnet går där? :eek::rofl:

Vad duktig du är som fixar med allt redan. Jag fick iof grejerna tvättat i god tid men spjälsängen skruvade sambon ihop igår. :cool:

Känner i kroppen att det är saker som händer. Det tynger på väldigt mycket när jag står/går. Är så sugen på en påse godis till kvällen (och en till till BB-väskan :D) men vågar nästan inte gå till affären - tänk om vattnet går där? :eek::rofl:

Klart du ska ha en påse godis, kan inte sambon fixa det?
När är du beräknad till?

Jag har börjat 'känna mer' än vanligt, som små 'stjärnor' neråt, smått molande mensvärk, sammandragningar, och så är där så dåligt med plats i min mage nu.
Jag trodde verkligen att lill*n skulle spricka skinnet på mig i natt, ont gjorde det, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen när h*n håller på sådär.
Man riktigt ser hur en arm eller ett ben bara trycker rakt ut eller drar längs med magen. OUCH!

Så idag kände jag, att nu börjar jag tvätta så är det klart. Så obekväm som jag börjar bli nu, vill jag inte behöva stå och göra allt för nära inpå.

Lill*n låg neråt men var ruckbar i onsdags. Ska till BM igen på måndag. När brukar dom fixera sig?

Allt är tvättat och inhandlat och klart sen länge. Både bebiskorgen, vagnen och båda spjälsängarna är bäddade och börjar väl snart bli dammiga istället :cool: Men ingen bebis...

eyz: Haha, det tänker jag också på varje gång jag går utanför huset. TÄNK OM vattnet går, vad pinsamt! :D Satt hos frisören innan och hade värkar, det var inte heller nån höjdare. Ville ju inte sitta där och småstöna för att det gör ont, så det var bara att bita ihop :p

Det är tydligen väldigt olika när de fixerar sig, jag undrade detsamma :D Allt ifrån flera veckor innan till när förlossningen drar igång tydligen... Min fixerade sig i v. 36 iaf. Känns gött i bäckenet när han rör sig... :grin:

Läste nånstans att bebisarna brukade fixera sig tidigare hos förstföderskor. Hur väl det stämmer vet jag inte, min lille var inte fixerad i v37 men var det nu i v39. Som Snyggve säger, det varierar. :)

Min sambo jobbar till midnatt, idag är i alla fall sista dagen, sen har han semester två veckor framåt så han är hemma om det plötsligt smäller till. Men det löser ju inte mitt nuvarande godissug. :mad: Nåja, det har slutat regna, jag får väl gå till affären, hålla andan och hoppas på det bästa. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka