Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

När har du BF egentligen då? Vad skönt att ha ett datum när man VET att de kommer! 32 dagar kvar...

hehe om de va mig du fråga , så är BF den 30april.

i dag har ja haft skit skumma "känningar" tryck neråt, och återkommande ömhet i ryggen som kkommer och släpper.. kommer och släpper hela tiden...

tror ja suttit för mycket i dag :)

kram alla!

TACK för alla grattis! :D
Fick ni komma hem redan, efter snitt? Nu vill vi se bilder och få veta vad gossen ska heta! :laugh:
Man får komma hem precis när man vill... :idea:
De tidigare gångerna har jag stannat 2 nätter och från andra kvällen har jag frågat mig själv vad f*n jag gjorde där det sista dygnet, så jag bestämde mig för att åka efter första natten den här gången om allt var okej - och det var det. Jag kom som vanligt upp snabbt efter snittet och klassas som "ovanligt rörlig så tidigt" av personalen på BB. Och barnet mådde utmärkt. Så varför stanna kvar i "fängelset" på BB, när man bara vantrivs där...

Här är en bild på underverket, knappt 8 timmar gammal.
Eskil-20090408.jpg

Vilken liten goplutt, så fin färg han har :D

Aaaw så fin! En till som fått snusa bebis på de dagarn jag varit "borta" från buke. :D

STORT GRATTIS TILL SONEN!

*kl*
Jag hoppas att magsjuka är ett tecken på att förlossningen är på G, för jag mår verkligen skräp. Fick ringa hem min sambo från jobbet i em, blä
:(

Stackare!! För dig var det ju BF för över en vecka sen så det borde ju vara på G. Trodde att du kanske redan fått. :D *Kryapådigkram*

Jag har ju BF idag och känner mig risig. Har nog trots allt blivit lite bättre i halsen.

Skönt att du mår lite bättre! :) Låter inte kul med förkylning ihop med BF.

Här vet jag inte om något är på G eller inte. Förvärkar hela kvällen. Magen har sjunkit sjukt mycket, märkte jag när jag badade för att jag hade ont. Och bebis lever om som en tok. Jag har haft små korta värktoppar på kanske 5-10 sekunder som jag behövt andas igenom sen niotiden, och för en timme sen spydde jag som en kalv. Svårt att veta om det bara är magsjuka eller om bebis är så långt nere i bäckenet att det är den som orsakade det. Men nog borde jag väl haft tydligare värkar isf? Det kan bli en lång natt...

Hoppas att du är på BB nu och att du inte ligger i magsjuka.

Ojoj, hur går det för dig? Bebis på väg ut månn tro? :) Hoppas iaf att dina kräkningar inte beror på magsjuka ;)

Här verkar det också kunna vara något på g (ska väl inte säga för mkt för då händer väl absolut ingenting :angel: ). Min slempropp lossnade ju för en månad sen men jag undrar om inte stor del av den återbildats sen dess. På påskdagen trillade det ut en slemklump på golvet när jag gick naken för att hämta underkläder :o :D Igår kväl levde bebin rövare och det var ett väldigt tryck neråt. När jag sen gick på toa kom en hel del till av slemproppen, dock något mer färgad (gul/orange??:crazy:). För en stund sen var det samma sak igen, fast nu ver det mer orange/aprikost. Vi får väl se om det betyder nåt. Inga värkar än iaf, bara en bebis som hickar för fullt :D

Får man vara med i nedräkningstråden? Jag har BF den 5/5 (före RUL var det den 3/5). :)

Igår kväll blev jag dunderförkyld med halsont och megasnorig näsa. I förrgår kväll drabbades jag av kraftig klåda, som hållt i fram till i morse. Ska till BM och lämna blodprov nu på morgonen, för att utesluta hepatos. Min pollenallergi med astma har försämrats kraftigt de senaste dagarna, så nu känner jag mig mest gnällig och gnölig och trött på allt sammans.

Bebisen envisas dessutom med att ligga snett på tvären alt på tvären och det är allt annat än behagligt.

Jaja, inte långt kvar nu hoppas jag. :love:

Tyvärr alltså, jag är hemma fortfarande :(
Det verkar snarare ha varit magsjuka eller matförgiftning som triggat små pinvärkar än förlossning som gett dålig mage. För när jag väl kröp i säng igår med min kära vetevärmare så lugnade allt ner sig. Inga värkar öht idag, men jag mår rejält ruggigt. Jag fick ta med lillskrutts vagn från dagis för att ha något att stötta mig på när jag skulle gå den korta omvägen till affären och köpa blåbärssoppa och cola till min stackars mage. Och det gick extremt långsamt, jag fick verkligen fokusera för att lyckas samla ihop mat och hitta rätt. Blä. Just nu är enda ljuset i tunneln att jag faktiskt har en igångsättningstid, så att det går att se ett slut inom en vecka. Undrar hur jag ska klara mig igenom den dag den här veckan som lillskrutt inte är på dagis? Det känns inte som jag fixar det själv utan behöver min sambo hemma då.

För mig släppte slemproppen dan innan värkarna drog igång, så jag hoppas mini-Esperanza är på väg nu :)

Huu din stackare.. Skönt iaf att veta att det snart är över.

Med de två första barnen släppte slemproppen exakt en vecka innan förlossningen. Med tvåan släppte den mer i omgångar. Dagen hon föddes kom det en hel del slem och lite blod strax innan förlossningen satte igång. Vi får se om det vill bli nån bebis inom det närmaste. Har ganska kraftiga sammandragningar runt var 8:e minut, fast det kan lika gärna vara jobbiga förvärkar så jag tänker inte ropa hurra :mad::D

Klart du får vara med, inte långt kvar ju :)

Av vad man kan utläsa från oss som går på sluttampen så mår vi inte direkt förträffligt :p:D

För mig släppte slemproppen dan innan värkarna drog igång, så jag hoppas mini-Esperanza är på väg nu :)

Så vad det :)

Sammandragningarna försvann under dagen, men kom smygande under natten, för att sedan glesa av. Vid 8.30-tiden satte det igång igen REJÄLT. Värkar varannan minut. Det var bara att dra till förlossningen och föda :D

Hur går det för dig? Blir det nåt litet Lingon? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka