Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Brrr, fy så jobbigt att ha haft värkar så tidigt utan att det blir leverans så att säga. Vi hade en omföderska i vattenjympagruppen som gick omkring och var öppen 3 cm en vecka eller så. Det slipper jag gärna!

Ja, det har varit (och är) en pärs. Jag är också lite öppen. Nu vet jag inte hur mkt, men när jag var på förlossningen så var jag öppen nån cm och kanterna hade börjat mjukna. Är säkert öppen 3 cm jag med :D

Nu när de som haft BF strax före en själv börjar kläcka, så känns det extra segt tycker jag. Vilka är vi eg. härnäst på tur? Hmm..Lingonben, Esprit, Ameo...Syrran! trängde sig före i kön ju! ;) :D

Stort grattis till dig oxå naturligtvis! (Trots att du trängde dig för i kön :D )

Ja, det har varit (och är) en pärs. Jag är också lite öppen. Nu vet jag inte hur mkt, men när jag var på förlossningen så var jag öppen nån cm och kanterna hade börjat mjukna. Är säkert öppen 3 cm jag med :D

Nu när de som haft BF strax före en själv börjar kläcka, så känns det extra segt tycker jag. Vilka är vi eg. härnäst på tur? Hmm..Lingonben, Esprit, Ameo...Syrran! trängde sig före i kön ju! ;) :D

Ja nu vill jag vara på tur, BF+4!

Var 3 cm öppen i torsdags med mjuka kanter och livmodertapp på 1-2 cm, undra hur det ser ut nu?!? Hade regelbundna värkar med 5 min mellanrum som höll i sig ca 1 min under kvällen/natten igår. Tog två alvedon vid 3-tiden och slumrade sen till 6-tiden. Efter det har värkarna inte varit lika regelbundna :grin: Undra hur länge det skall hålla på så här innan h*n behagar komma ut?

Ja nu vill jag vara på tur, BF+4!

Var 3 cm öppen i torsdags med mjuka kanter och livmodertapp på 1-2 cm, undra hur det ser ut nu?!? Hade regelbundna värkar med 5 min mellanrum som höll i sig ca 1 min under kvällen/natten igår. Tog två alvedon vid 3-tiden och slumrade sen till 6-tiden. Efter det har värkarna inte varit lika regelbundna :grin: Undra hur länge det skall hålla på så här innan h*n behagar komma ut?

Då är det säkert på G!! Jag hejar på för fullt och hoppas att jag är näst på tur :banana::D Hur känns det nu då?

Vilka är vi eg. härnäst på tur? Hmm..Lingonben, Esprit, Ameo...Syrran! trängde sig före i kön ju! ;) :D
*vinkar lite slött*
Jag ska ju snittas så mitt datum i gravidtråden stämmer inte.
Men jag tänker vara lite hemlig och inte berätta vilken dag snittet blir, utan det får ni veta i efterhand... :angel:

Än så länge är det lugnt här i alla fall. :D

GRATTIS!!! Till er alla så klart!!

Vilka är vi eg. härnäst på tur? Hmm..Lingonben, Esprit, Ameo...Syrran! trängde sig före i kön ju! ;) :D

Sen har vi väl några marsmammor som inte uppdaterat sig. Tänker på Lady_Morgaine och elbereth. Sen är ju ameo lite lurig med det hemliga datumet... Inte knuffas! :D

*vinkar lite slött*
Jag ska ju snittas så mitt datum i gravidtråden stämmer inte.
Men jag tänker vara lite hemlig och inte berätta vilken dag snittet blir, utan det får ni veta i efterhand... :angel:

Än så länge är det lugnt här i alla fall. :D

Luring där! :D Du kommer säkert tränga dig före mig..

Du får skriva en egen tråd när det är klart då. :banana:

Sen har vi väl några marsmammor som inte uppdaterat sig. Tänker på Lady_Morgaine och elbereth. Sen är ju ameo lite lurig med det hemliga datumet... Inte knuffas! :D

Precis, vore ju fult om hon skulle tränga sig före dig som hade BF igår :D

Alla verkar inte riktigt komma ihåg att uppdatera oss med nytillkomna. :angel:

Så tröttsamt!! Själv håller jag på att bli knäpp snart :p Har massor av förvärkar mest hela tiden, men det händer det banne i mig ingenting. Var hos BM nu på f.m. Bebisen var inte ens fixerad, utan rörlig :eek: Nu var det väl iofs så att BM trodde att bebis inte fixerar sig förrän förlossningen satt igång eftersom jag har gott om plats i bäckenkanalen :angel::D Hon var mycket förvånad över att jag kom öht idag..

Det kanske är omöjligt att svara på, men när brukar bebisen fixera sig? Låter segt att h*n inte gjort det än iaf :crazy:

Det är jätte olika, på en omföderska är det mer vanligt med ofixerade bebisar nära in på en förlossning.

*knapplån*

Gah, behöver spy ur mig lite galla över dagens dummaste fråga :devil: :
Person X: "Men lingonben, vad ska du göra under hela mammaledigheten?"
lingonben: "Eh, ta hand om mina barn? Eventuellt försöka duscha och äta?"
X: "Om jag var mammaledig skulle jag leta upp alla geocachar i kommunen! :banana:"

Jag fick behärska mig väldigt mycket för att inte bara slänga "du kommer att förstå när du själv ha barn"-kortet i ansiktet på henne. Så jag försökte snällt förklara att visst, har du bara ett barn och det är snällt och stillsamt kan hon säkert planera in det. Men min etta åt en halvtimme i taget med typ 1 -1.5 timmes mellanrum de första månaderna. Sov exakt 30 min i taget fördelat jämt under dagen och bara när jag sövde i vagnen. Accepterade max en timmes vagnpromenad innan hen började skrika, och skrek hela tiden när jag försökte köra bil. Sitta i vagnen och titta på när mamma gjorde saker? Hahahahaa!!! Det som funkade var att vara hemma och bära i sjal, så jag fick helt enkelt ge upp alla aktivitetsplaner och vara hemma. Vågar jag tro att tvåan blir annorlunda? Knappast! Jag räknar med att bära och amma tvåan i sjal medan jag leker med ettan på lekplatsen. Och nu känner jag mig exakt som dendär gnälliga mamman jag inte förstod mig på innan jag skaffade barn... :(

Sam fixerade sig inte alls, han flot omkring tills det var dags att komma ut! Men det ar aven helt normalt att bebisen fixerar sig i v 32.

Äsch, jag som hade hoppat på att "har bebisen fixerat sig så kommer h*n inom x dagar" :p

Hehe sorry.... men jag lovar att den kommer efter 10 manader +- ett par veckor :P

En form av skattletande med GPS, se länk. Du gömmer skattkistor men småpresenter och en loggbok ute i skogen eller i stan, och så får andra leta upp dem med hjälp av ledtrådar eller direkta koordinater. Rätt kul faktiskt! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka