Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Stort grattis! :banana:

vilken liten hårboll :D söt sådan!!! :D

*Knapplån*

Vill naturligtvis oxå önska grattis till de stolta föräldrarna. Sån söt liten tjej :love:

Vill oxå ha min bebbe på utsidan nu. Börjar bli tröttsamt med allt detta vatten i kroppen. Igår ökade jag ett kilo i vikt bara på ett par-tre timmar :( Totalt på hela dagen var väl ca 3 kg.

Nu funkade det, tack! :D Och nu kan jag se sötisen i småskruttestråden med.

*Knapplån*

Vill naturligtvis oxå önska grattis till de stolta föräldrarna. Sån söt liten tjej :love:

Vill oxå ha min bebbe på utsidan nu. Börjar bli tröttsamt med allt detta vatten i kroppen. Igår ökade jag ett kilo i vikt bara på ett par-tre timmar :( Totalt på hela dagen var väl ca 3 kg.

Ojoj det låter tungt o jobbigt, får hoppas du stannar kvar nu för du har väl ett par veckor kvar. Jag har tur o har inte alls så mkt vatten i kroppen, BF på söndag. Dock fått för mig att man får massor om man går över tiden :D Så jag hoppas inte på det.

*kl*
Nu är jag hemma igen, äntligen :laugh:

Så skönt ...

Ska sätta mig i kväll och skriva lite mer, men nu är det någon annan som vill ha min uppmärksamhet ;) :love:

Jag förlorade ungefär halva min mängd blod så jag hade väl uppskattningsvis kring 5 liter innan tappet :)..

/ C världens lyckligaste

STORT GRATTIS!!
Ser fram emot att få läsa mera.

Ojoj det låter tungt o jobbigt, får hoppas du stannar kvar nu för du har väl ett par veckor kvar. Jag har tur o har inte alls så mkt vatten i kroppen, BF på söndag. Dock fått för mig att man får massor om man går över tiden :D Så jag hoppas inte på det.

Ja, jag känner mig rejält klumpig emellanåt. Magen är mer ivägen än nånsin och benen känns som stockar. Blää.. *gnäller ordentligt* :D

Japp, har BF den 14:e, men var inne på förlossningen redan för 2,5 vecka sen med sammandragningar var 3-5 min, slemproppen hade lossnat och jag hade börjat öppna mig. Inget mer hände och efter det så blev det liksom lite psykiskt, varje dag gick jag och kände efter om inte nåt var på G. Oerhört jobbigt. Började svullna för nån dryg vecka sen, men går som tur är inte runt och väntar på samma sätt. Har ställt in mig på att BF faktiskt är först om 11 dagar.

Spännande för dig som snart har BF!!! Jag kommer följa dig med spänning. Är glad att jag äntligen fått igång internet så jag kan följa alla underverk som kommer till världen. :)

Men nu måste jag fråga... sammandragningarna, kändes dom som vanliga eller gjorde dom ont? Jag har sammandragningar hela tiden men jag tänker inte så mkt på det :D Jag mår lite illa just när dom kommer men dom försvinner så snabbt.

Men nu måste jag fråga... sammandragningarna, kändes dom som vanliga eller gjorde dom ont? Jag har sammandragningar hela tiden men jag tänker inte så mkt på det :D Jag mår lite illa just när dom kommer men dom försvinner så snabbt.

Det kändes inte som dom vanliga sammandragningarna man får mest hela tiden, utan de drog mer i ljumskarna, svårt att förklara. Var inte speciellt smärtsamma, men jag hade heller inga direkt smärtsamma värkar förrän vattnet gick ca 40 min innan senaste barnet föddes, så därför var det svårt att avgöra för mig om det satt igång. Jag kände mid dessutom lite mer "påverkad" av dom sammandragningarna..

Grattis till lilla Ella.

Nu har jag "bara" 18 dagar kvar. Känns som hur länge som helst.

Grattis till Ella. Hon var jättesöt :love:

Tids nog märker man ändå när dom är på G ut ;)
Även om somliga är lite puckat sega på att förstå att det är dags :angel:
Det är ju inte alltid som man märker så mycket innan,
man måste ju inte hamna i läget med massa pin värkar eller
långa förvarnande tecken.
Så vem vet du kanske ligger på B imorgon rent av ;)

Nä nu ska jasg göra det jag skulle och inte sita här med massa svammel från mig.

Jag tror det är väldigt få som inte vet när det är på riktigt. Jag är tämligen säker att kroppen talar om när det är dags.

Skillnaden på en vanlig tråkig sammandragning och en verksam var för mig stor. Vanlig sammandragning kanske jag kan beskriva som obehaglig på sin höjd, medans de jag hade som utplånade tappen var mer som rygg och mensvärk. Och själva värkarna sen var koncentrerade till ryggen. Som ett brett bälte över ryggen. Men allt är ju individuellt och jag är en smärtfjant så mig ska man inte lyssna på.

Jo jag har svårt att tänka mig att man inte hajar när det väl är på riktigt. Men när folk skriver sammandragningar tänker jag att dom är som vanliga sammandragningar som jag har haft dölänge.. :) Måste ju kolla läget :D

Det var rätt skönt iom att jag knappt hade en sammandragning jag kände av under hela graviditeten så när jag vaknade med sd på morgonen var det ganska givet vad som var på G. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka