Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Det var rätt skönt iom att jag knappt hade en sammandragning jag kände av under hela graviditeten så när jag vaknade med sd på morgonen var det ganska givet vad som var på G. ;)

Hehe skönt, jag tkr det är lite obehagliga bara. Man blir illamående dom sek det varar. Å så känner man sig ganska orörligt just då :D Nåja det lär ju kännas betydligt mer när det är på riktigt.

Åh yeaj, snart snart är det din tur att få ditt livs jäkla upplevelse... :love:

Synd att du bor en bit bort, annars kunde du låna min tvååring any time you like... och försöka hålla tvåårings takt med gigantisk mage. :p

Hejja hejja hejja.

Har följt denna tråd lite i smyg och önskar alla lycka till och ger er en peppdasns nu, känns som det är dags!

:banana::bump::banana::bump::banana:

jag hoppar härna in här, ska visserligen inte ha förräns 29 april, men det är min andra och BM är tveksam till om jag kommer gå tiden ut, så det är bara till å vänta. jag har med avsikt försökt låta bli å boa allt för att ha lite å göra nu sista v när ´man bara väntar.. men nu så har jag börjat så smått så:)

Idag är det dagen BF för oss Lambo! :banana:
Inte för att det händer ett dugg här, inte ens en inplanerad fika på stan med en kompis har lyckats provocera fram något. Men vi har gjort 40 veckor nu iallafall! Max två veckor kvar, i vårt landsting iallafall. Min sambo gissar på att vi inte har någon bebis innan påskafton, och jag är böjd att hålla med. Fast livet känns lite bättre när magen sjunkit rejält, jag kan andas lättare nu. Imorgon ska jag på första extrakontrollen hos BM, den har varit bokad sen länge. Få se om hon tycker vi ska boka tid för igångsättningsundersökning redan nu. Förra vändan hann jag nästan fram till den.

Idag är det dagen BF för oss Lambo! :banana:
Inte för att det händer ett dugg här, inte ens en inplanerad fika på stan med en kompis har lyckats provocera fram något. Men vi har gjort 40 veckor nu iallafall! Max två veckor kvar, i vårt landsting iallafall. Min sambo gissar på att vi inte har någon bebis innan påskafton, och jag är böjd att hålla med. Fast livet känns lite bättre när magen sjunkit rejält, jag kan andas lättare nu. Imorgon ska jag på första extrakontrollen hos BM, den har varit bokad sen länge. Få se om hon tycker vi ska boka tid för igångsättningsundersökning redan nu. Förra vändan hann jag nästan fram till den.

Jaa coolt va :D

Jag har haft värkar var 7:e minut i 1½ timme så NÅT händer. Dock är dom inte så långa, kanske 15 sek? Tror dom börjar bli glesare nu däremot.

Håller på att tappa min mage här jag :D Sjunkit som satan!

Då kanske det blir en mini-Lambo innan helgen är slut, heja :D Jag som omföderska riskerar att värkar sätter igång men är falsklarm och försvinner, men för dig borde det vara på riktigt nu.

Det är Ellas BF-datum också :p

Nu får MiniLingon & MiniLambo kika ut, heja heja heja :D

*KL*

Liten uppdatering från mig!

I tisdags, kl 08.39, kom Theo till världen! :love:

Det blev en händelserik dag... Det började med att det var fullt både på Östra och på Mölndal, så vi åkte till Borås i stället. Kul bilfärd... Jag tyckte jag ringde i god tid, ca 6 minuter mellan värkarna när jag ringde Östra, men det hann ju ändra sig under resans gång. När vi var framme i Borås hade jag ca tre minuter mellan värkarna och djävulskt ont... Blev en plågsam halvtimme när CTG skulle kollas. Avslutades med att jag kräktes...:crazy:

Efter det var det dags för bm att kolla hur mycket jag var öppen. Jag var öppen tre cm och helt utplånad, och hon kände en fot... Hoppsan...

Akutsnitt blev det.

Och resultatet blev en Theo! 46 cm lång och vägde 2860 g! Född i v. 37 (36+6)

Åh vilken liten plutt, men vilken tur att BM kände foten så tidigt.

Jaa coolt va :D

Jag har haft värkar var 7:e minut i 1½ timme så NÅT händer. Dock är dom inte så långa, kanske 15 sek? Tror dom börjar bli glesare nu däremot.

Håller på att tappa min mage här jag :D Sjunkit som satan!

Hoppas det snart är på gång för dig (och mig ;)) Senaste dagarna har jag i perioder haft värkar under ett par timmar. Var 5-7 minut och ca 40-50 sek långa. Tyvärr har det avtagit och inget mer har hänt. Vill ha ut bebis nu är BF+3 idag

Åh stort Grattis.

Ja jag födde ju på Möndal i Tisdags och det var riktigt mycket på förlossningen, 6 snitt på bara mölndal varav 2 var planerade ( mitt och en annan tjejs ).

Fullt redan tidigt på både Östra och Mölndal, vilket inte har hänt på evigheter sa dom ..

Stort Grattis iaf från mig och lilla Ella, roligt att vi fick på samma dag :D

Grattis till er som fått! själv är jag i v 36+ 5 och börjar få feber och hals ont och mannen ligger med maginfluensa... lyckat! :(

Då kanske det blir en mini-Lambo innan helgen är slut, heja :D Jag som omföderska riskerar att värkar sätter igång men är falsklarm och försvinner, men för dig borde det vara på riktigt nu.

Just d, du hade oxå BF igår. Det där med falsklarm börjar jag bli riktigt trött på. Är oxå omföderska och hade regelbundna värkar var 3-5 min för TRE veckor sen! Sen har jag haft rejält ont emellanåt, men nu skiter jag i det. Det är iaf 8 dagar kvar till BF. Jag lär väl inte åka till förlossningen förrän bebben är på väg ut :D Hoppas du slipper falsklarmen, oerhört tröttsamma.

Brrr, fy så jobbigt att ha haft värkar så tidigt utan att det blir leverans så att säga. Vi hade en omföderska i vattenjympagruppen som gick omkring och var öppen 3 cm en vecka eller så. Det slipper jag gärna!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka