Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Aldrig hört talas om :p Men jag o mitt lokalsinne ska hålla sig lååångt borta, det förstår jag ju...

Hahaha...en sån naiv kvinna :devil::D Jag fick frågan av vår enhetschef hur jag skulle klara av att "bara" gå hemma å inte få arbeta. Jag som är en sån arbetsmyra. Han tyckte det var synd att vårt datasystem inte tillåter att man jobbar hemifrån. Jag sa också att jag tyckte det. Vad jag inte sa var att anledningen till att jag skulle arbeta hemifrån under mammaledigheten skulle vara att jag skulle kunna dra ut på mammaledigheten ÄNNU längre än vad som är tänkt och därmed oxå slippa behöva gå till jobbet. Han trodde nog bara att jag var ambitiös :angel::D

Jag tycker att det är döskönt att slippa jobbet. Dessutom får jag ju liksom vara mammaledig igen med mina större barn. Helt underbart. Fast just nu hade jag varit vääääldigt tacksam om bebis ville komma ut. Haft haft jobbiga sammandragningar hela natten, magen hårdare än nånsin, men sen händer liksom inget mer!! Jag sa till sambon att jag antagligen kommer att hinna slita mitt hår innan bebin kommer så jag har mindre hår kvar än honom. Det tyckte han var oerhört roligt :angel::rofl:

*knapplån*

En vecka över tiden idag!

Har varit hos BM idag, är öppen 4 cm. Haft sammandragningar/förvärkar mest hela tiden senaste dagarna. Gör ont och är jobbigt. Sätter som mest fart på kvällen/natten och gör att jag inte kan sova ... tradigt. På söndag ska vi till förlossningen för UL samt bedömningssamtal för eventuell igångsättning, få se vad de säger då.

Just nu är jag rätt trött på att vara gravid och ha ont mest hela tiden, blir extra jobbigt när man inte får sova. Rastlös under dagarna och har fullt upp för att få dem att gå då sambon jobbar natt och sover på dagarna. Många böcker har gått åt :grin:

Nu är jag hemkommen med en liten pojke, 50 cm. 4145 g, född igår med planerat kejsarsnitt. :D

Nu är jag hemkommen med en liten pojke, 50 cm. 4145 g, född igår med planerat kejsarsnitt. :D

GRATTIS!

Fick ni komma hem redan, efter snitt? Nu vill vi se bilder och få veta vad gossen ska heta! :laugh:

Jisses vad snopen jag blev! :o Visste ju att du skulle ha, men ändå... Stort grattis iaf! När får man se en bild då? ;)

Grattis!!

Blir så avis på alla som drar runt på nyfödda :)

Stort grattis Ameo! :D Jo, det var ju lite misstänkt när du var tyst i dagarna och samtidigt hade BF - 1 vecka under själva påskhelgen när de rimligen inte lägger in planerade snitt.

Namn? Bild? :laugh:

Grattis!! :bump:

Guu jag är så frånvarande, säkert missat MASSOR på buke. Får ta igen det sen :)

grattis grattis :D sj så har min vänte tid förkortats massor :) den 20/4 kommer min lillskrutt titta ut i världen via planerat K-snitt :) gick inte att vända honom i går, han hade kilat fast sig ordentligt

När har du BF egentligen då? Vad skönt att ha ett datum när man VET att de kommer! 32 dagar kvar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka