Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Jag vill osså va med.....Jag har BF 28 april.. och räknar ner nu.....
Ngt less på att inte ha fungerande kropp, foglossning:devil:
Har mer o mer "mensvärk" som kommer & går.....Hoppas att det är ett tecken att ngt e på G. KAn inte ha mer stäfat o fixat här hemma nu....less att bara sitta/ligga i soffan & på trädäcket....vill ha bebis NU!!!!

Fick iaf just ett sms från en vän som hade BF 1 maj, fick en lite son i dag (legat inlagd för hanvandeskapsförg.) Men i går kände hon inget o nu e dem stolta föräldrar, gud vad jag med vill.......men jag känner på mig att jag kommer att få gå över.....:crazy:

Nämen grattis! :D Så skönt för dig att det är över nu, vad blev det för något? Namn? Bild?

Mini-lingonet plaskar lugnt runt i magen och visar inga tecken alls på att vilja komma ut. Jag har kollats på sjukhuset och allt ser jätte-jättebra ut, men det är ingen förlossning på gång för det. :crazy: Och imorgon är det v42+0, så då har jag officiellt gått över tiden. Blä! Jag kommer alltså att sättas igång, och nojar för att det ska göra mer ont och ta längre tid än en "normal" förlossning. Min första var lång och jobbig så det räckte. Menmen, jag vill heller inte fortsätta på det här viset, så det är lika bra att bita ihop och ge sig in i det okända. Det känns väldigt trist att vara borta från förstfödingen på okänd tid, eftersom de behåller mig på sjukhuset från att igångsättningen börjat tills BB-vistelsen är klar. Men samtidigt får jag iallafall säga hejdå under lugna omständigheter och behöver inte väcka en tvååring mitt i natten som kan bli rädd av att se mig ha ont.

Grattis till bebis.

Håll tummarna att det är på G för mig nu. Har BF på tisdag men känner mig väldigt knepig i kroppen nu. Hoppas hoppas att det startar snart.

*knapplån*

Tar och väcker liv i den här tråden igen för det känns som att det börjar bli många som är i startgroparna för sina förlossningar nu! :idea:

Jag själv är i v. 36+6 idag men har fått Hepatos (och medicinerar med Ursofalk bla.) och fick idag veta att det blir igångsättning senast nästa vecka, beroende på hur provsvaren från idag ser ut när de kommer på eftermiddagen, är de inte bättre så blir det igångsättning redan de närmaste dagarna :eek: Målet har varit att ta graviditeten till 37+0 i första hand och det är ju imorgon och 38+0 i andra hand och det är ju nästa tisdag, så det börjar onekligen röra på sig!! Iiiiihhhhh!

Jag som för ett par veckor sedan, innan Hepatosen konstaterades, trodde att jag skulle gå över ett par veckor och alltså inte få förrens i mitten av juni :p

Slemproppen håller på att lossna och har kommit i omgångar senaste dagarna, och jag har en del förvärkar med tillhörande ryggont och molvärk på nätterna. CTG:erna (har gjort 4 st senaste 2 veckorna pga Hepatosen) visar på ganska regelbundna sammandragningar, men det är först senaste dagarna som jag har börjat känna av mer än bara några få av dem. Imorse på CTG:n var sammandragningarna med 8-10 minuters mellanrum, men bara en del gjorde lite ont och de känns inte som värkar. Men jag har å andra sidan inte fött barn förut så jag vet inte hur "riktiga" värkar känns ;)

Tillväxt UL i förra veckan visade på en pigg bebis på 13% + (uppskattades då till ca 3100 gram) så han "ska" vara redo att komma när som helst :)

*knapplån*

Tar och väcker liv i den här tråden igen för det känns som att det börjar bli många som är i startgroparna för sina förlossningar nu! :idea:

Jag själv är i v. 36+6 idag men har fått Hepatos (och medicinerar med Ursofalk bla.) och fick idag veta att det blir igångsättning senast nästa vecka, beroende på hur provsvaren från idag ser ut när de kommer på eftermiddagen, är de inte bättre så blir det igångsättning redan de närmaste dagarna :eek: Målet har varit att ta graviditeten till 37+0 i första hand och det är ju imorgon och 38+0 i andra hand och det är ju nästa tisdag, så det börjar onekligen röra på sig!! Iiiiihhhhh!

Jag som för ett par veckor sedan, innan Hepatosen konstaterades, trodde att jag skulle gå över ett par veckor och alltså inte få förrens i mitten av juni

Tillväxt UL i förra veckan visade på en pigg bebis på 13% + (uppskattades då till ca 3100 gram) så han "ska" vara redo att komma när som helst

Hej!

Och va bra att du drog igång denna tråden! Jag har typ en igång med, där jag gnäller om halsbrännan :p

Jag får läsa på om Hepatos innan jag uttalar mig om det :confused:

Jag har själv lagt på 2 veckor på mitt BF datum, för att inte hänga läpp ;)

Men det är ju härligt att höra att ditt barn är redo att komma ut!!
Jag önskar att det var dax för mig snart!!!!

Jag är otålig, uttråkad, sjuk, men ändå oerhört glad :love: Längtar så tills vi får träffa vår lilla krabat :love:

Heja er som fortfarande väntar! :banana: Själv ammar jag världens finaste treveckors lillebror framför datorn. Igångsättning var inte så illa.

Jag har också börjat vänta lite :laugh: Jag är i vecka 39, men jag har gått över minst en vecka med mina andra två så jag försöker ställa in mig på det den här gången också. Det är bara det att så här tredje gången är det ju liksom mer av allt - sammandragningar, förvärkar, you name it. Så det är ändå svårt att inte gå och smyghoppas på att det ska börja snart.

Den här veckan är i alla fall späckad med grejer jag ska göra (kurs mm) så före helgen behöver bebisen inte komma! (as if :grin:)

Aaaah, vad mysigt! :love:

Själv är man i v. 39+5 idag, har alltså BF imorrn. Hade rejäla värkar i lördags, men de försvann när jag gick och la mig :mad: Idag har jag haft 5 värkar hittills, men de är väldigt mesiga. Blir nog ingen bebis idag heller :cool:

Åh, jag är faktiskt avundsjuk å¨er som väntar och väntar! Det är såklart underbart att ha maginnehållet på utsidan och gosa med men det är verkligen en speciell känsla att vänta och inte veta när och vem som ska komma ut!!
Ni som väntar småsyskon, känns väntan och spänningen annorlunda nu än det gjorde med barn nummer ett?

Det är periodvis skitdrygt med Lillskit här hemma och jag vet att jag måste jobba minst ett halvår innan nästa bebis men jg kan ändå knappt bärga mig innan ägglossningen kommer igång igen. :)

:banana: peppdans till alla bebisar :banana:

Jag känner precis som dig! Samtidigt är jag så glad att ha My här hos mig och det är så underbart att följa henne och se hur hon utvecklas! Nu har hon börjat bli riktigt gosig och är glad nästan jämt, så det är en riktig dans på rosor att vara mamma till henne, helt fantastiskt!

Eftersom det är så fantastiskt och eftersom förlossningen var så häftig, så kan jag knappt vänta tills vi ska skaffa syskon! Men det är ju kroppen som bestämmer när det blir... och den verkar vara jättenöjd som det är :D

//Julia

Du får låta bli att gå och lägga dig idag... Vore väl inte dumt att pricka BF? :)

Jag är idag i 38+1, räknar mer eller mindre med att det är fyra veckor kvar. Huset är en enda röra då vi är nyinflyttade men jag har koll på bebisgrejerna i alla fall. Kroppen orkar liksom inte med att plocka med kartonger och prylar hela dagarna... :cool:

Spjälsängen är inte ihopskruvad, vi har bara två bodys i strl 50, bara två byxor i samma storlek, lite mer i 56... Har tidigare varit väldigt stressad över allt som inte varit fixad till lillens ankomst men nu har jag lugnat mig. Han kommer när han kommer och allt löser sig.

Har nu i några dagar haft "mensvärk" vid några tillfällen, har knappt haft en sammandragning innan, lär ju märka när det drar igång i alla fall. :grin:

Hade jag kunnat hade jag helt klart hållt mig vaken :p

Vi är också relativt nyinflyttade (18 april), renoverar för fullt och det är kaos överallt. Har fått massvis av hjälp att packa upp, men det står fortfarande ett rum fullt av kartonger - jag orkar helt enkelt inte :( Men det får vara! De lär vara kvar även när min ork återvänder :D

Igår försökte jag "mocka igång" förlossningen, men det funkade inte. Mockade 3 boxar och fick skitont i ryggen men ingen bebis :mad: Nån som kan nån typ av regndans för bebisar? :banana:

Önskar att jag kunde någon bebis-dans så din lill* kommer ut snart!

Jag har nu blivit förberedd av läkarna på igångsättning i början av nästa vecka om det inte kommer igång av sig själv innan dess. Värdena är bättre så de väntar en vecka till istället för att sätta igång denna vecka, det känns skönt, jag behöver i ärlighetens namn förbereda mig lite till mentalt!

Tror inte heller att det sätter igång av sig själv innan dess, just nu känns det vääääääldigt lugnt efter några nätter med förvärkar. Men vem vet ;) Just nu är jag mest förundrad över hur mycket slem det kan finnas i en slempropp, den lossnar lite mest hela tiden! Eller så har jag fått flytningarna from Hell, men det känns inte helt troligt för det ser annorlunda ut :confused:

Jaja, time will tell...

Peppdans till er (oss) allihop! :banana:

Jag får läsa på om Hepatos innan jag uttalar mig om det :confused:

:)

Hepatos innebär en sorts leversjukdom som man bara får som gravid och som skall försvinna efter förlossningen. Man får förhöjda levervärden + gallsyror som gör att man får gräslig klåda.
I första hand medicinerar för att få ner värdena tillräckligt länge för att gå full tid (ca 38 v). Gallsyrorna kan dock vara giftiga för bebisen och därför sätts de allra flesta med Hepatos igång runt v 38 sådär, när man kommit så långt.

Du skall se att dina sista veckor kommer att gå i ett huj! Jag fattar fortfarande inte att jag redan är i v. 38 :o Det har gått fort på slutet!

...jag behöver i ärlighetens namn förbereda mig lite till mentalt!

Det är du inte ensam om! När jag gick in i v. 40 bad min sambo om några månader extra, han måste förbereda sig lite till :D

Vad skönt att de inte sätter igång riktigt än iaf. Det bästa är ju om bebis själv får välja ;)

:)

Hepatos innebär en sorts leversjukdom som man bara får som gravid och som skall försvinna efter förlossningen. Man får förhöjda levervärden + gallsyror som gör att man får gräslig klåda.
I första hand medicinerar för att få ner värdena tillräckligt länge för att gå full tid (ca 38 v). Gallsyrorna kan dock vara giftiga för bebisen och därför sätts de allra flesta med Hepatos igång runt v 38 sådär, när man kommit så långt.

Du skall se att dina sista veckor kommer att gå i ett huj! Jag fattar fortfarande inte att jag redan är i v. 38 :o Det har gått fort på slutet!

Men din stackare då! Jag hoppas att det inte jävlas allt för mycket.

Jag hör väl egentligen inte riktigt till i denna tråden ännu, ni är ju verkligen i slutspurten, jag har 7 veckor kvar, 6 på torsdag (mycket viktigt ;) )
Tiden går så långsamt.... Men jag hoppas att du har rätt, att tiden går fort, jag längtar ju så till att få träffa vårt barn!!! :love:

Det är du inte ensam om! När jag gick in i v. 40 bad min sambo om några månader extra, han måste förbereda sig lite till :D

Vad skönt att de inte sätter igång riktigt än iaf. Det bästa är ju om bebis själv får välja ;)

Hihi, skönt att inte vara ensam! Några månader till kan ju dock vara svårt att fixa till ;) Jag är glad för "bara" några dagar extra, det räcker gott! :) Nu börjar jag verkligen längta till början av nästa vecka så jag kan få exakt besked :bump:

Hur har natten varit för er allihop?

Här var det lugnare än lugna gatan... förvärkarna verkade tycka att de kunde vila sig ett tag. Skönt i och för sig!

Tack, det fungerar faktiskt helt ok nu när de fått ner värdena lite med medicinen, det kliar betydligt mindre nu - superskönt!! :)

Du skall se att veckorna går superfort! Mina gick nog i o f s extra fort för att jag hade så vansinnigt mycket att göra på jobbet fram till jag blev sjukskriven för en vecka sen, nu går det lite långsammare :p

Tack, det fungerar faktiskt helt ok nu när de fått ner värdena lite med medicinen, det kliar betydligt mindre nu - superskönt!! :)

Du skall se att veckorna går superfort! Mina gick nog i o f s extra fort för att jag hade så vansinnigt mycket att göra på jobbet fram till jag blev sjukskriven för en vecka sen, nu går det lite långsammare :p

Jag har varit sjukskriven sedan december pga min sjukdom, snacka om att jag klättrar på väggarna!! :eek:

Nu har jag iallafall precis sytt ihop de sista bitarna av lapptäcket till spjälsängen, nu ska jag bara stryka det, och så sy ihop det med själva fyllningen, så har denna dagen gått...... :bump:

Natten vart lugn här med... Har värkar varje morgon, men bara några få. Sen ger det sig resten av dan :mad: Idag har jag sprungit i trappor, friserat hästen, sprungit med hästen, handlat m.m. men inget verkar kunna trigga igång dom. Får la testa en färdknäpp sen :d:D

babyfoal: Sen DECEMBER!? Stackare... Jag förstår om du blir tokig :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka