Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Lånar knappen....

Jag vill gnälla!!!!!!!

Är nu tre dagar efter bF, känner inget, inga förverkar, inga sammandragningar, inget:confused:
Dagen före Bf var jag ute och red och klättrade i skogen, jag hoppades att det kanske skulle sätta igång nåt.:o
Är förkyld och hostig så det enda som gör ont är när jag hostar...
Jag är trött och less på det här nu:cry:

Lycka till allihop

*gnälltanten själv

*knapplån*

3 dagar kvar till BF och jag börjar snart klättra på väggarna. Har bara varit hemma sedan i onsdags men det räcker, haft saker inbokade varje dag utom igår och nu är jag trött på att vara hemma och vänta. Vad sysselsätter ni er med om dagarna?

Börjar tröttna på internet och mina böcker, inte illa då jag är en riktig bokmal. Frysen är full av matbröd, bullar, kakor och matlådor. Huset är städat och påskpyntat, har även hunnit rensa en del. Vilat gör jag med jämna mellanrum men man kan ju inte slöa hela dagen... Stallet är jag i varje dag men det tar inte så lång tid. Får massa förvärkar när jag anstränger mig så jag kan inte göra saker som är för tunga, jobbiga. Funderar på att ta en vända ner på stan i morgon och se om jag hittar något tyg och sy lite gardiner.

I övrigt mår jag ganska bra så jag borde inte gnälla .... Med min tur kommer jag väl att gå två veckor över tiden

Nu är det verkligen nära :)

Sista sovmorgonen tillsammans tog vi idag *skrattar*, ska på inskrivning i morgon kl 8.00 och sedan ska jag in kl 7.00 på Tisdag för snittet..

Jag far runt som en jäkla virvelvind här hemma och städar som en tok, vart 17 fick man krafter ifrån?
Men såklart Grodan ska komma hem till ett skinande rent hem :D

• Standard fråga till Cala: Hur känns det, är du nervös ?
  • Standard svar från Cala: Öh eh va, njaa det känns som vilken annan dag som helst.

Obs att jag kommer vara så sjukt nervös när dagen D är här, men jag ska 17 hinna med att skriva ett inlägg innan vi åker in ( vaddå bukeberoende ).

Kram till er alla som håller tummarna på Tisdag :)

Oj oj oj oj oj, i övermorgon alltså! Vad spännande! Tänk att du snart har din lilla tös i famnen :love:

Lite avis är jag allt, börjar känna mig så klumpig och stor, men hoppas ändå lilla stjärnan inte kommer än på några månader!

Kommer definitivt hålla både tummar och tår, och tänka på dig och din lilla familj :)

Jag far runt som en jäkla virvelvind här hemma och städar som en tok, vart 17 fick man krafter ifrån?

Haha, du är graviduttråkad :)
Jag är i normala fall ingen städfreak (utom i stallet) utan brukar ignorera stöket hemma rätt bra. Men nångång i v40-41 var jag så uttråkad att jag letade förtvivlat efter grejer att städa. Torka ur facket som luddfiltret sitter i i torktumlaren var t ex helt nödvändigt. Och när sambon kom hem och hittade mig vinglande på en trappsteg för att putsa fönster blev han jätterädd och putsade kvickt klart de jag inte hunnit med. Konstigt nog blev jag inte alls glad. Han snodde ju min städning! :cry:

Lycka till på tisdag, se till att hålla oss uppdaterade!

Haha, du är graviduttråkad :)
Jag är i normala fall ingen städfreak (utom i stallet) utan brukar ignorera stöket hemma rätt bra. Men nångång i v40-41 var jag så uttråkad att jag letade förtvivlat efter grejer att städa. Torka ur facket som luddfiltret sitter i i torktumlaren var t ex helt nödvändigt. Och när sambon kom hem och hittade mig vinglande på en trappsteg för att putsa fönster blev han jätterädd och putsade kvickt klart de jag inte hunnit med. Konstigt nog blev jag inte alls glad. Han snodde ju min städning! :cry:

Lycka till på tisdag, se till att hålla oss uppdaterade!

Några dagar innan Meja kom efter två veckors övertid rengjorde jag kontrollerna till teve och DVD med Topz...Man hittar verkligen massor med ställen och saker att städa som man aldrig tänkt på innan när man väntar på bebis. :D

Försök att passa på att njuta, av lugnet... För så mycket dötid lär du ju inte ha på måååånga år.. ;)

Du hinner i alla fall städa! Jag fick panik när mitt vatten gick och jag inte kunde städa för minsta lilla jag rörde mig så forsade det och jag ville inte blöta ner hela huset. Där emot var jag bara tvungen att starta datorn och skriva en tråd här innan vi åkte in *super buke-beroende*

Hejja hejja alla som är på slutspurten :bump:

Sista sovmorgonen tillsammans tog vi idag *skrattar*, ska på inskrivning i morgon kl 8.00 och sedan ska jag in kl 7.00 på Tisdag för snittet..

• Standard svar från Cala: Öh eh va, njaa det känns som vilken annan dag som helst.

Obs att jag kommer vara så sjukt nervös när dagen D är här, men jag ska 17 hinna med att skriva ett inlägg innan vi åker in ( vaddå bukeberoende ).

Hur går det för dig?

Kramar!!:bump:

Åh vad spännande, i morgon får du äntligen träffa underverket! Bara lite avis ...

Håller alla tummar och tår och hoppas på en uppdatering med bilder!

*KL*

Jag går oxå och väntar... Lite tidigt än, är beräknad till 22 april men vattnet gick i går morse så jag blir igångsatt senast onsdag om inte värkarna kommit igång då!

Då har du ju en deadline i alla fall. :D
(precis som vi med planerade snitt, man vet när sista tänkbara dagen är...)

Lycka till! :D

Då har du ju en deadline i alla fall. :D
(precis som vi med planerade snitt, man vet när sista tänkbara dagen är...)

Lycka till! :D

Lite ot.
Det här med planerade snitt, min läkare har gett mig beskedet, att jag kanske måste det (pga min sjukdom), något jag inte alls förväntade mig, och som har satt mig i en form at shock...?!? På fredag får jag besked.
Det har lixom vänt upp o ner på allt. Hur går ett planerat snitt till...?

Lite ot.
Det här med planerade snitt, min läkare har gett mig beskedet, att jag kanske måste det (pga min sjukdom), något jag inte alls förväntade mig, och som har satt mig i en form at shock...?!? På fredag får jag besked.
Det har lixom vänt upp o ner på allt. Hur går ett planerat snitt till...?
Hur det går till? *funderar*
Jag borde ju kunna berätta det eftersom jag gjort tre sådana och ska göra det fjärde inom de närmaste veckorna...
Snittet planeras efter att man passerat vecka 38+0
Skulle förlossningen köra igång spontant innan dess så är proceduren densamma som vid planerat snitt, men det räknas som "akut" på pappret.
Man kan välja mellan att vara vaken med spinalbedövning eller att vara sövd - vaket snitt är att rekommendera av flera skäl, om man inte är hysteriskt livrädd för det. (själv brukar jag be sköterskorna ställa in lampan ovanför så att jag kan se vad de håller på med, det blir som en spegel så jag har kunnat se när de har plockat ut mina barn :D, man kan be dem rikta bort lampan så man slipper se också...)
Vad är det mer du vill veta? Hur själva operationen går till? Den går fort i alla fall... Oftast läggs snittet i bikinilinjen (eller bilringsvecket, som jag envisas med att kalla det :rofl: ) och det syns knappt efteråt. Och åtminstone första snittet syr de ihop med såna stygn som försvinner av sig själva.

Hmm ställ gärna fler konkreta frågor så svarar jag gärna! :laugh:

Tillägg:
Kom ihåg att ett kejsarsnitt är också en förlossning!
Man är en lika bra mamma oavsett om man har klämt ut barnet vaginalt eller via ett sår på magen.

Och gå gärna till biblioteket och låna Kejsarsnittsboken som förklarar ALLT om kejsarsnitt!

Senast ändrad:

*kl*

Tar och skriver in mig i denna tråd! Idag är det BF+3 å aaaaalt är lugnt;)!

Har inte haft en förvärk över huvudtaget, bara vanlig o-onda sammandragningar. Magen är fortfarane liten och behändig så själva detta med att gå över är inga problem(mamma gick över 3 veckor med mig så helt oförberedd var jag ju inte). MEN alla människor!!! Det började ringa 1 vecka innan BF, sedan har samma människor ringt/sms:at VARJE dag och frågat om det "hänt något"? Nästa som frågar DÖR:devil:

Jag har kommit fram till att till nästa barn så ska jag från början lägga till två veckor på det datum jag ger som BF till familj/vänner. ALT säga rent ut att jag intetänker meddela när för att slippa samtalen, bara säga "i slutet av den månaden" eller något liknande, och även där ha lagt på ett par veckor... moahahaha........:cool:

Boat har vi gjort..... allt klart, nu är det bara övertalning av liten kvar :D
Bebis är mer aktiv nu än nånsin där inne, så vem vet - den kanske försöker komma ut för allt vad den är värd:p

Såg till min förfäran att någon som skulle ha 29 mars minsann har trängt sig i kön, inte ok :mad: !

Hur det går till? *funderar*
Jag borde ju kunna berätta det eftersom jag gjort tre sådana och ska göra det fjärde inom de närmaste veckorna...
Snittet planeras efter att man passerat vecka 38+0
Skulle förlossningen köra igång spontant innan dess så är proceduren densamma som vid planerat snitt, men det räknas som "akut" på pappret.
Man kan välja mellan att vara vaken med spinalbedövning eller att vara sövd - vaket snitt är att rekommendera av flera skäl, om man inte är hysteriskt livrädd för det. (själv brukar jag be sköterskorna ställa in lampan ovanför så att jag kan se vad de håller på med, det blir som en spegel så jag har kunnat se när de har plockat ut mina barn :D, man kan be dem rikta bort lampan så man slipper se också...)
Vad är det mer du vill veta? Hur själva operationen går till? Den går fort i alla fall... Oftast läggs snittet i bikinilinjen (eller bilringsvecket, som jag envisas med att kalla det :rofl: ) och det syns knappt efteråt. Och åtminstone första snittet syr de ihop med såna stygn som försvinner av sig själva.

Hmm ställ gärna fler konkreta frågor så svarar jag gärna! :laugh:

Tillägg:
Kom ihåg att ett kejsarsnitt är också en förlossning!
Man är en lika bra mamma oavsett om man har klämt ut barnet vaginalt eller via ett sår på magen.

Och gå gärna till biblioteket och låna Kejsarsnittsboken som förklarar ALLT om kejsarsnitt!

Först, en stor Kram och ett stort Tack för ditt svar!! :bow:

Jag har absolut inga tvivel över att man skulle vara mindre mamma för att man gör kejsarsnitt. Man har ju burit på barnet och gått igenom exakt samma som dom som föder vaginalt.
Nej, jag blev bara mest förbluffad. Sedan blev jag så förvånad, när jag kom till min BM och berättade, men att hon då skulle sätta sig 'emot' och säga, att hon träffat många andra med min sjukdom som minsan fött normalt och att det kunde hon inte förstå varför min läkare sagt så.
Det fick mig att må lite dåligt, då jag fick känslan att hon inte riktigt trodde mig. Som om att jag skulle gått in där och sagt så bara för att 'slippa' föda vaginalt och få ett kejsarsnitt istället. Är det normalt att BM är 'emot' kejsarsnsitt? Vad är det isåfall som gör att det är så? Är det så mycket dyrare? Mer komplicerat? Jag förstår inte, och känner mig så förvirrad och vilsen. Är i vecka 27 så jag har ju några månader till som dom kan kasta mig fram och tillbaka sins emellan med sina åsikter.
Ni som är planerade, är det planerat från första början, eller det blir så undervägs..?
Förlåt att jag gate-crashar tråden, känner mig bara så förvirrad. Vill ju känna mig trygg inför min förlossning, vare sig den blir vaginal eller med snitt. Inte hamna mitt emellan en läkare och BM och behöva föra den andres ord vidare, om dom ändå kunde prata med varandra.....?

Min BM har stöttat mig fullt ut när det kommer till ett snittet, övriga läkare har också varit helt förstående, mina ryggläkare har varit helt på det klara med att snitt är det enda alternativ för mig.

Alla har varit positiva utom en överläkare på Östra ( såklart ) :/.

Jag ska helsövas pga min ryggskada så det är lite annorlunda jämfört med Ameo, men grunden är ju densamma ( hur snittet läggs m.m ).

Nu säger jag tack för mig, jag kommer nog inte hinna logga in och skriva något i morgonbitti eftersom jag ska snittas först och då måste vi vara där innan 7.

Yorkwann får ta över och uppdatera/rapportera :)

Kram på er!

Men hallå där, får man trängas i kön på det sättet? Va? Va? Ska det va så? :mad:;)
Lycka till iallafall!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka