Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Där är du ju! Det var scary när du bara försvann efter svimningstråden, är allt okej nu?

Min BM har stöttat mig fullt ut när det kommer till ett snittet, övriga läkare har också varit helt förstående, mina ryggläkare har varit helt på det klara med att snitt är det enda alternativ för mig.

Alla har varit positiva utom en överläkare på Östra ( såklart ) :/.

Jag ska helsövas pga min ryggskada så det är lite annorlunda jämfört med Ameo, men grunden är ju densamma ( hur snittet läggs m.m ).

Nu säger jag tack för mig, jag kommer nog inte hinna logga in och skriva något i morgonbitti eftersom jag ska snittas först och då måste vi vara där innan 7.

Yorkwann får ta över och uppdatera/rapportera :)

Kram på er!

Lycka till och stor kram till dig! :bump:

Nej, jag blev bara mest förbluffad. Sedan blev jag så förvånad, när jag kom till min BM och berättade, men att hon då skulle sätta sig 'emot' och säga, att hon träffat många andra med min sjukdom som minsan fött normalt och att det kunde hon inte förstå varför min läkare sagt så.
Det fick mig att må lite dåligt, då jag fick känslan att hon inte riktigt trodde mig. Som om att jag skulle gått in där och sagt så bara för att 'slippa' föda vaginalt och få ett kejsarsnitt istället. Är det normalt att BM är 'emot' kejsarsnsitt? Vad är det isåfall som gör att det är så? Är det så mycket dyrare? Mer komplicerat? Jag förstår inte, och känner mig så förvirrad och vilsen. Är i vecka 27 så jag har ju några månader till som dom kan kasta mig fram och tillbaka sins emellan med sina åsikter.
Alltså... Det allra bästa för barnet (i normalfall) är att födas vaginalt. Barnet kan vara lite mer medtaget efter ett snitt, då det inte är helt säkert att barnet är riktigt redo att födas just då. Det kan vara problem med andningen, fast oftast är det inga problem alls.
Vissa barnmorskor är väldigt enkelspåriga när det gäller kejsarsnitt, det kan vara en sådan du har träffat på. Men i vilket fall som helst är det läkaren som fattar beslut om kejsarsnitt och där har barnmorskan inget alls att säja till om.
OM läkaren anser att det i ditt fall är bäst för dig att föda med snitt så kommer det bli så. Jag vet inte vad du har för sjukdom, men i det fallet tycker jag att du ska lita på läkarens bedömning oavsett vad barnmorskan anser.
Ett kejsarsnitt är dyrare att genomföra än en vaginalförlossning, fast det brukar inte vara något argument egentligen.
Snittet är ett ganska stort bukingrepp och det finns givetvis risker runt det, som med alla andra operationer. Man väger risker mot nyttan av snittet och i ditt fall kanske läkaren kommer fram till att snitt är det bästa i ditt fall.

upprepar mitt tips om kejsarsnittsboken, den är jättebra!

Senast ändrad:

Där är du ju! Det var scary när du bara försvann efter svimningstråden, är allt okej nu?

ja, hej, här är jag :)

Det har tagit mig en vecka att hämta mig. förlåt att jag inte spann vidare på den tråden..
De tog prover, inget som tyder på havandeskapsförgiftning, dock hade jag socker i urinet och två andra saker jag inte minns namnet på.
Liite lågt blodtryck. Förmodligen var det migrän i samband med det låga blodtrycket som fick mig att tuppa av.
Jag kör inga längre sträckor själv. Jag blir ganska yr emellanåt. Kräkningarna har inte heller avtagit. Ska till BM nästa vecka igen, så får vi se hur proverna ser ut då.
Tack för allt stöd ni gav mig i andra tråden. ska förresten hitta den nu..

Alltså... Det allra bästa för barnet (i normalfall) är att födas vaginalt. Barnet kan vara lite mer medtaget efter ett snitt, då det inte är helt säkert att barnet är riktigt redo att födas just då. Det kan vara problem med andningen, fast oftast är det inga problem alls.
Vissa barnmorskor är väldigt enkelspåriga när det gäller kejsarsnitt, det kan vara en sådan du har träffat på. Men i vilket fall som helst är det läkaren som fattar beslut om kejsarsnitt och där har barnmorskan inget alls att säja till om.
OM läkaren anser att det i ditt fall är bäst för dig att föda med snitt så kommer det bli så. Jag vet inte vad du har för sjukdom, men i det fallet tycker jag att du ska lita på läkarens bedömning oavsett vad barnmorskan anser.
Ett kejsarsnitt är dyrare att genomföra än en vaginalförlossning, fast det brukar inte vara något argument egentligen.
Snittet är ett ganska stort bukingrepp och det finns givetvis risker runt det, som med alla andra operationer. Man väger risker mot nyttan av snittet och i ditt fall kanske läkaren kommer fram till att snitt är det bästa i ditt fall.

upprepar mitt tips om kejsarsnittsboken, den är jättebra!

Jag får leta upp ett bibliotek här ute på vischan, och låna den boken.
Orsaken till att han säger att det ev. blir nödvändigt med ett tidigare snitt, är om jag blir sämre och behöver min medicin.
Min sjukdom finns i flera olika stadier och har en mängd olika sorters mediciner. Jag har inte tagit någon medicin under hela graviditeten för att skona mitt barn. Min kropp börjar dock säga ifrån.

Känns tryggt att höra att min läkare ändå har 'rätt'. Han skulle ju inte säga så om inte det behövdes. Dock blev jag förvirrad av barnmorskans uttal. Hon sa nämligen att min läkare skulle tala med MVC's läkare och journaler skulle faxas och vad vet jag..? Ska det bli en sån mega utredning av det hela? Jag lär ju hinna föda och bli gravid en gång till, om allt detta ska göras innan?

Aha, det var din ordinarie läkare som ansåg att snitt kunde vara nödvändigt, inte läkaren via MVC.
Nåja, just såna diskussioner läkare emellan behöver nog inte ta så lång tid. Har din läkare bra argument för kejsarsnitt så tvivlar jag på att MVC-läkaren ska kunna ha några invändningar. Det behövs nog inga megautredningar, utan just att rätt argument presenteras för MVC-läkaren, från din läkare.

Kolla med ditt bibliotek om boken, har de den inte så finns ju möjlighet till fjärrlån från andra bibliotek.

Skönt att höra att det inte var något jättefarligt på gång, även om det inte alls låter kul med yrsel och kräkningar såklart!

Sjukt spännande, om mindre än tolv timmar är Grodan här! :bump::bump::bump:

*Knapplån*

Äntligen har vi fått igång internet efter flytten. Har varit sååå nyfiken på hur det går för er andra.

Själv är jag i v 37+6 med barn nr 3. Var en sväng på förlossningen för prick 2 veckor sen med sammandragningar var 3-5 minut. Slemproppen lossnade dagen innan, så jag var nästan säker på att det satt igång...men icke!! Är öppen nån cm och kanterna har börjat mjukna, men INGEN BEBIS ännu! Jag blir galen. Känner mig enorm och det är trångt som 17 i magen. Det trycker på neråt så jag tror jag blir tokig. Det skär i bäckenet och emellanåt har jag onda förvärkar. Har otroligt svårt att sova ordentligt och till råga på allt så går vår katt:devil: runt och jamar som en tok på nätterna för att vi har vår sovrumsdörr stängd!!

Såå..d var skönt att få gnälla lite till andra förstående :D

ÅÅÅÅ va jag tänker på Calazirya!!!!

KL

Stort Lycka till nu M! Jag tänker på er!!

Ring när ni är hemma igen och allt lugnat sig!

Eller hur! Jag vaknade vid tio över sju imorse, och det första jag tänkte på var att de kanske redan hunnit in på operation då :love:

Jag fick f ö ett rätt gulligt mess imorse från en kompis jag missade ett samtal från igår:
Hej! Du svarade inte på någon av telefonerna igår, så nu är bebis säkert här. Grattis! /X
Tack men nej, tyvärr. Jag satt ute på lekplatsen när hon ringde och orkade aldrig ringa tillbaks på kvällen. :rofl:

Jag vaknade 06.20 och kunde inte somna om var alldels pirrig och tänkte på hur Calazirya skulle känna sig just då.... ohhh undra om Ella är här nu och MAMMA Calazirya vaknat ur narkosen :love:

Tjo,

Inget hört än så länge... Uppdaterar när jag vet mer. :)

Jag vaknade 06.20 och kunde inte somna om var alldels pirrig och tänkte på hur Calazirya skulle känna sig just då.... ohhh undra om Ella är här nu och MAMMA Calazirya vaknat ur narkosen :love:

Var min första tanke med när jag vaknade! :) Ååååh vad spännande, hoppas allt är bra och att dom njuter nu av en liten Ella :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka