Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min BM har stöttat mig fullt ut när det kommer till ett snittet, övriga läkare har också varit helt förstående, mina ryggläkare har varit helt på det klara med att snitt är det enda alternativ för mig.
Alla har varit positiva utom en överläkare på Östra ( såklart ) :/.
Jag ska helsövas pga min ryggskada så det är lite annorlunda jämfört med Ameo, men grunden är ju densamma ( hur snittet läggs m.m ).
Nu säger jag tack för mig, jag kommer nog inte hinna logga in och skriva något i morgonbitti eftersom jag ska snittas först och då måste vi vara där innan 7.
Yorkwann får ta över och uppdatera/rapportera
Kram på er!
Alltså... Det allra bästa för barnet (i normalfall) är att födas vaginalt. Barnet kan vara lite mer medtaget efter ett snitt, då det inte är helt säkert att barnet är riktigt redo att födas just då. Det kan vara problem med andningen, fast oftast är det inga problem alls.Nej, jag blev bara mest förbluffad. Sedan blev jag så förvånad, när jag kom till min BM och berättade, men att hon då skulle sätta sig 'emot' och säga, att hon träffat många andra med min sjukdom som minsan fött normalt och att det kunde hon inte förstå varför min läkare sagt så.
Det fick mig att må lite dåligt, då jag fick känslan att hon inte riktigt trodde mig. Som om att jag skulle gått in där och sagt så bara för att 'slippa' föda vaginalt och få ett kejsarsnitt istället. Är det normalt att BM är 'emot' kejsarsnsitt? Vad är det isåfall som gör att det är så? Är det så mycket dyrare? Mer komplicerat? Jag förstår inte, och känner mig så förvirrad och vilsen. Är i vecka 27 så jag har ju några månader till som dom kan kasta mig fram och tillbaka sins emellan med sina åsikter.
Där är du ju! Det var scary när du bara försvann efter svimningstråden, är allt okej nu?
Alltså... Det allra bästa för barnet (i normalfall) är att födas vaginalt. Barnet kan vara lite mer medtaget efter ett snitt, då det inte är helt säkert att barnet är riktigt redo att födas just då. Det kan vara problem med andningen, fast oftast är det inga problem alls.
Vissa barnmorskor är väldigt enkelspåriga när det gäller kejsarsnitt, det kan vara en sådan du har träffat på. Men i vilket fall som helst är det läkaren som fattar beslut om kejsarsnitt och där har barnmorskan inget alls att säja till om.
OM läkaren anser att det i ditt fall är bäst för dig att föda med snitt så kommer det bli så. Jag vet inte vad du har för sjukdom, men i det fallet tycker jag att du ska lita på läkarens bedömning oavsett vad barnmorskan anser.
Ett kejsarsnitt är dyrare att genomföra än en vaginalförlossning, fast det brukar inte vara något argument egentligen.
Snittet är ett ganska stort bukingrepp och det finns givetvis risker runt det, som med alla andra operationer. Man väger risker mot nyttan av snittet och i ditt fall kanske läkaren kommer fram till att snitt är det bästa i ditt fall.
upprepar mitt tips om kejsarsnittsboken, den är jättebra!
Me tooÅÅÅÅ va jag tänker på Calazirya!!!!
ÅÅÅÅ va jag tänker på Calazirya!!!!
Jag vaknade 06.20 och kunde inte somna om var alldels pirrig och tänkte på hur Calazirya skulle känna sig just då.... ohhh undra om Ella är här nu och MAMMA Calazirya vaknat ur narkosen