Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Sv: Nedräkning & gnälltråd för oss som bara går och väntar ..

Ja jag vet faktiskt inte hur dom menade. Men så sa dom iaf.

Jo, jag vet att man kan bli snittad ändå. Det var inte så jag menade, utan där jag fick min son så förklarade dom att planerat kejsarsnitt var det bara om inget hade satt igång. Annars blev det akutsnitt. Fast mina ord om detta sjukhus är inte positiva. Aldrig att jag rekommenderar mina nära och kära att ha det sjukhuset även om det är närmast. (Inte enbart pga kejsarsnitt men allt annat som hände runt omkring min gravidtet)
JA, det är korrekt att det räknas som ett akutsnitt om det utförs vid en annan tidpunkt än den planerade. Fast det enda som skiljer detta akutsnitt från ett planerat är tidpunkten och vad man kallar det...

Skitungar :p

Försök inte i fiska sympatier och att vi ska tycka synd om er för att ni råkade få era bebbar för tidigt ;)

Ni är bannade från denna tråd både du och taccotad :D

:D får smygläsa då ;)

Nä men det kommer ju bli spännande att följa ändå!
Hoppas det kommer gå bra för er alla.

(snusar bebis just nu :devil::angel:)

Jag har 9 dagar kvar i dag tills BF! Min sambo har sagt i flera veckor nu att han tror att just i dag den 12:e kommer det att komma! Ingen skymt än av att något skall dra igång! :(

Förutrom förvärkar/sammandragningar och en hel del krämpor såhär mot slutet så har jag inte fattat än att det lilla yrvädret i magen snart skall ut! Tror nog att jag får vänta iaf tills nästa vecka...

Börjar dock på att vara såååå nyfiken!!! Vill veta vad som finns där inne i magen! :love:

Jag känner mig som en så tråkig förälder åt ettan nuförtiden! Jag orkar bara inte vara så aktiv som jag brukar. Dra runt litet barn i pulkabacken funkade bra för en månad sedan, nu blir jag utmattad av bara tanken. Lekplatsen som finns inom synhåll från huset funkar att gå till, men att lyfta upp i gungorna är skitjobbigt. Och själv klättra runt i klätterställningarna, hahaha! Min sambo får vara den roliga föräldern just nu, medan jag är den trötta trista "mamma måste vila, låt mamma ligga på soffan en stund"-föräldern. Stackars min lillskrutt :(

Jag känner likadan fast när det gäller hunden...

Jag har inte alls samma ork att träna och aktivera henne nu, dagens promenad ( pulsande i tung blötsnö ) höll på att knäcka mig totalt = supertråkig matte :/

Nej nu är jag less på att vara Barbamamma, vill kunna röra mig och aktivera min hund igen *gnäll gnäll*

Jag känner mig som en så tråkig förälder åt ettan nuförtiden! Jag orkar bara inte vara så aktiv som jag brukar. Dra runt litet barn i pulkabacken funkade bra för en månad sedan, nu blir jag utmattad av bara tanken. Lekplatsen som finns inom synhåll från huset funkar att gå till, men att lyfta upp i gungorna är skitjobbigt. Och själv klättra runt i klätterställningarna, hahaha! Min sambo får vara den roliga föräldern just nu, medan jag är den trötta trista "mamma måste vila, låt mamma ligga på soffan en stund"-föräldern. Stackars min lillskrutt :(
tror att alla som väntar syskon känner igen sig...
Mina egna barn för alldeles för mycket TV-tid just nu, men jag orkar faktiskt inte bry mig om det så länge de kan aktivera sig själva en stund också, borta från TVn. Och det är ju övergående...

Amen till det!
Hur trist är det inte för oss båda två? Hämtar henne på dagis efter lunch och sen brukar vi se lite på film och jag tar mig en liten tupplur. Sen brukar klockan vara typ 14 vilket betyder att det är tre timmar kvar tills pappan kommer hem.

Vad 17 hittar man på med en 3,5åring när jag knappt kan röra mig utan att antingen få sammandragningar, ont i ryggen eller bli totalt utmattad?:confused:

KL

Vad hade ni tänkt ha med för kläder till bebisen på BB?
Spec ni som inte vet storlek öht på den lill*. Gjorde ett försök att lägga fram det jag vill ha med, morsning... det var ju inte det lättaste :D "Jag vill ha med det å den å det å det..."

Ingen som har packat ett BB-väska nån gång? ;)

Jag har packat följande till bebis.

• Bodys i strl 45, 50 och 56
  • Byxor i strl 45, 50, och 56
  • Pyjamas x2
  • Hjälm-mössa
  • Vanlig mössa
  • Bodysuit strl 50
  • Nappar
  • Nappflaska
  • Snuttefilt/mysfilt
  • Strumpor
  • Overall ( för hemresa )

Angående BB väska...

Jag hade med mig massor av grejer, tre ombyten till mig och tre ombyten till bebisen, filt, overall, babyskydd, kamera, bok till mig och en till min man och lite annat smått och gott. Det visade sig att jag hade med på tok för mycket! Jag stannade bara en natt, så en massa ombyten var ju onödigt. På BB bodde jag i en lång, vit sjukhusklädsel och lilla My låg insvept i en av Bb:s filtar. Det som egentligen användes var en body och byxa + strumpor och mössa för hemfärden, en filt att lägga över My i babyskyddet för hemfärden, ett ombyte till mig att åka hem i, KAMERA och babyskydd.

//Julia

har packat min med: kamera, filt, 2 ombyten i 50/56, (byxa body mössa sparkdräkt strumpor) några olika blöjor, amningskupor, bindor, bh, trosa, har inte lagt ner några mer kläder till mig ännu. dock införskaffat mp3 att ladda med massa skoj:) ska oxå packa ner egen saft då jag är så kinkig o trött på allt som smakar sjukhus...

Till bebis:
Blöjor (landstinget sponsrar med några stycken bara)
Några byxor + bodies (blandat 50 och 56)
Hjälmmössa, strumpor och fleeceoverall.
Gosedjur
Babyskydd (jaja, inte i väskan, men det ska ju med i bilen)

Till mig:
Blodgruppering, förlossningsplan, patientkort
Mobil + laddare
Kamera + laddare
Ipod
Ett ombyte kläder (mjukisbyxor, amningstop, förbandstop som BH, underkläder)
Necessär med dusch- och linsgrejer.
Tidning och en påse godis till BB
Energidryck + energigel om förlossningen drar ut på tiden. Landstingets saft och glass funkar uselt som muskelbränsle.

Till pappan:
Bananer + något annat att äta om det drar ut på tiden.
Ombytes-t-shirt + underkläder + duschtvål

Sambon räknar inte med att stanna över natten på BB, han vill hem till nyblivna storasyskonet. Viss uppfräschning kan behövas dock, han var genomsvettig efter första förlossningen. Och vi har nära till sjukhuset, så om jag skulle behöva extragrejer till BB kan han lätt hämta dem när förlossningen är över. Och anledningen till att jag packat ner fyra-fem ombyten till bebis är att barnbeck är ungefär lika kladdigt och eländigt som fölbeck. Hen kan lätt smutsa ner flera ombyten när hen rensar tarmen första dygnet.

Det är synd om våra valpar :p
Men bra att du sa "hund". Min kotte älskar hundar, så jag kanske kan få min hundägande kompis att hälsa på en stund. Hunden älskar barnet massor tillbaka, så hen får klappa och krama i all evighet. Och att få se hunden springa runt runt runt ute på grönområdet, det är jätteroligt om man är en liten kotte.

*hugger sista föräldrakommentarsknappen*

Skönt att jag inte är ensam iallafall! Mitt mantra just nu är "det är bara övergående, bara övergående, bara övergående" när jag drar igång en barn-DVD till.

Till bebis hade vi med för mycket kläder. Det enda han använde var en overall och en liten mössa. Att krångla på med en body över det där vingliga huvudet var inte så roligt.

Till mig själv var det tofflor, egna byxor, t-shirt och fleecetröja.

Musik eller böcker behövdes inte ändå var vi där i tre dagar. Vi låg bara och tittade på lilla underverket alt. åt alla mat som de ställde fram. Lite godis var dock välkommet!

*hugger sista föräldrakommentarsknappen*

Skönt att jag inte är ensam iallafall! Mitt mantra just nu är "det är bara övergående, bara övergående, bara övergående" när jag drar igång en barn-DVD till.

De senaste dagarna har jag varit så sjukt trött på att vara gravid. Jag vill ha tillbaka min ork och rörlighet, kunna busa med stora dottern, leka ute osv utan att hela tiden behöva säga stopp, nu är mamma trött igen, jag kan inte springa, inte bära, inte hoppa, göra kullerbyttor, dra pulka eller nåt roligt. Knappt jag orkar putta gungan ens.:crazy: BLÄ det är aptråkigt!

Jag har iaf kommit på att vi kan baka tillsammans, det är kul och lätt och ger tillfälle till såväl klet med deg och provsmakning som räkning, dela lika stora delar och andra lite mer pedagogiska poänger som hon gillar.

*hugger sista*

Nu har jag ca 5 ½ vecka kvar o börjar fundera på vad som e bra att ha med sig till BB, tycker bara det e så svårt att packa i förvär( vissa saker iaf)

Men om min bebis kommer ca när det är BF så beräknade dem vikten på ca 3600 g och hur vet man vilken storlek på kläder som e lämpligt då?? Skitsvårt tycker jag.

Det som skall packas med e ju kläder till bebis, filtar, KAMERA, snus till sambon, ombyteskläder till mig, hygienartiklar (det kan man ju packa i förväg) ngt att käka på.......

Men detta med klädesstorlek e svårt tycker jag......:grin:

Men om min bebis kommer ca när det är BF så beräknade dem vikten på ca 3600 g och hur vet man vilken storlek på kläder som e lämpligt då?? Skitsvårt tycker jag.
De flesta bebisar kan ha stl 50 när de föds.
Sen borde det finnas kläder att låna på BB om det du har med dig inte passar - det finns på "mitt" BB och jag förutsätter att det finns överallt. Sen är det ju inte värre än att du får skicka hem pappan för att hämta mer kläder om det behövs :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka