Sv: Nedklippta pälsraser
Biter du av pudelpälsen när du friserar

PL
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Livet förändras ju även för hundar med mycket päls. De används t ex inte till avel längre. Eller så gör man som våran lilla familj - flyttar till fjället och skogen i de Norska landskapet. Det är stört omöjligt att ha pälsklädda hundar här av en Pomeranians karaktär.
PL
Fast pudlar är ganska populära cirkusdjur, speciellt de små
![]()
*kl*
Jag kan ju undra lite i mitt stilla sinne: varför skaffar man en hund av pälsad ras om man inte är beredd att sköta en lång päls? Så många raser som det finns att välja på borde man väl rimligtvis kunna hitta något mer lättskött alternativ?
Därmed inte sagt att jag tror att en nerklippt hund på något sätt skulle lida av det. Snarare tror jag isf att den pälsvård och utkamning av tovor de extremt pälsade raserna (som vi kloka människor avlat fram) måste utsättas för riskerar att vara plågsam (för att då inte tala om hur plågsamt det måste vara om nämnda päls inte tas om hand alls
).
Han ser ju ut som en katt ju
:
Oftast är det skitfult.
Min tibetanska terrier är väldigt vacker i lång päls.
Men det är inte värt besväret. Finns det vatten så ligger han i det, ju dyigare och skitigare destå bättre. Efter lerinpackningen så rullar han sig i sand,barr eller skit.
från www.drakera.se![]()
.
Och min första tanke var en skunk, en väldigt söt skunk![]()
Åh herregud![]()
*kl*
Jag kan ju undra lite i mitt stilla sinne: varför skaffar man en hund av pälsad ras om man inte är beredd att sköta en lång päls? Så många raser som det finns att välja på borde man väl rimligtvis kunna hitta något mer lättskött alternativ?
*kl*
Pudlar är skitfula i frisyr så de ska absolut vara nedklippta. Det är inga barbiedockor.