Naturligt eller FAI med föl vid sidan?

QuickStar

Trådstartare
Jag är lite "ahead of myself" o planerar redan inför nästa år! Hingsten jag är väldigt sugen på står ca 17mil härifrån på naturlig betäckning, men han ska visst finns även på FAI- jag har 9mil till seminstationen. Vilket skulle ni föredragit att använda? Stoet är betäckt för första gången i år (med TAI) o har alltså inte vart med om naturlig betäckning förut.. Det borde ju bli mycket billigare med naturlig, men då måste man ju köra långt o lämna dom borta till hon är konst dräktig, Inget köra emellan

Sv: Naturligt eller FAI med föl vid sidan?

Dyrt med fryst, sämre dräktighet, de kan få reaktioner i livmodern av det fryst sperma.
Att köra 9 eller 17 mil är inget i sammanhanget.

Sv: Naturligt eller FAI med föl vid sidan?

Nu så fanns hingsten inte tillgänglig på naturlig ändå eftersom han är i tävling så då får det bli fryst ändå om nu inget oförutsett händer med hingsten så han råkar bli tillg på naturlig tills nästa vår.

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 793
Senast: _Taggis_
·
Avel Jag tänkte betäcka mitt sto nästa år. Skulle gjort det detta året men livet kom emellan 😏 Har dock en liten fundering... Tänker använda...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: athena
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 330
Senast: ginnies
·
Avel Har börjat fundera på detta nu när vi haft hingst här hemma och betäckt naturligt. Haft mycket hjälp och diskuterat mycket med sveriges...
Svar
12
· Visningar
3 919
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka