Natural Horsemanship *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship *bildtråd*

KL.
Vet inte om det räknas som NH men vi tricktränar lite iaf :)
17614291.jpg

17614776.jpg

:)

Vad duktiga ni är! :)

Jag har börjat träna lite på att buga med Ella, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har tränat på att ta godis mellan frambenen, men hon är ganska osäker och jag känner att min hand är lite illa ute då hon liksom nafsar efter godisen iom att hon inte ser vart den är. Så hur gör ni? Använder ni godis på det sättet, eller gör ni på något annat vis?

Förklara gärna! :bow:

Hur tränade du för att få din häst att buga?Jag har lärt min att lyfta bakbenen högt än så länge.Det är riktigt kul med trickträning :banana:

ja du, jag har tränat lääänge på det.. det är ganska svårt att förklara med ord såhär.. det är enklare att visa.. hinner jag så kan jag skicka dig ett pm någon dag och gå in på hur jag har gjort.. men träning och åter träning säger jag framförallt..:smirk:

nu har jag äntlligen fixat eller ja, lotta har lagt ut bilderna, på när jag tränade skippen i höstas nångång.. det var en skithäftig känsla den dagen...

Dagarna innan hade han uppfört sig som ett svin, så jag bestämde mig för att träna hantering med honom..

länkar till första bilden, sen finns det ett antal till i samma album..

17902683.jpg

här har han precis stannat efter att jag har väntat på det för att kunna börja jobba med honom..

Men kan du inte länka till hela albumet! :bump: Vore jättekul att få se.

Här är en bild när jag och Ella skrittade av efter dagens ridpass^^

Vad duktiga ni är! :)

Jag har börjat träna lite på att buga med Ella, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Har tränat på att ta godis mellan frambenen, men hon är ganska osäker och jag känner att min hand är lite illa ute då hon liksom nafsar efter godisen iom att hon inte ser vart den är. Så hur gör ni? Använder ni godis på det sättet, eller gör ni på något annat vis?

Förklara gärna! :bow:

Tack! :D
Dagur gör allt för godis ;)
Nej, men jag började med det som en stretchövning och så kliade jag honom lite på magen och så fort han tänkte ta huvudet mellan frambenen så fick han beröm och godis. Sedan satt jag upp på honom efter ett tag och så fick någon annan få honom att buga medan jag satt på och den försökte jag bara själv. Använder ju godis när han ska gå ner.

kl

På lördag får jag hem en ny godbit att träna med :) Så ni kan få "lyckan" att följa med från början, i bildform. Han är förvisso väluppfostrad men det känns mer som en slags trick eller situationsbetingad träning istället för ledarskapsträning som han fått.
Han är bara 4 år och totalt omusklad så det kommer bli massor med bilder från marken på oss :)
Och så ska jag försöka filma mig och nordisen när vi löslongerar och leker!

*kl*

Åh vad roligt att se alla bilder & läsa om hur & vad ni gör:)

Hittade lite mer bilder, på mig & min foderhäst som jag hade.. Väldigt speciell häst. Älskade att vara ute på äventyr, han var NH-tränad när han kom, men vi utvecklade det. Han var (& är fortf hoppas jag) en klippa. Känslig & bestämd herre som behövde mkt mental aktivering.

Leker i paddocken
HPIM0192.jpg

Löslongering på mindre volt
PA210036.jpg

Stegra på kommando
PA210049.jpg

Hej! Du med skippen..du heter Sara va?
Svarade på en medryttarannons på honom en gång när han stod typ i lidköping.. Men ja kom aldrig och provred.. tyckte ja va synd.
/ Johanna och Baccus!

klart jag kan, vad smart jag är som glömde skriva den länken.. :angel:

http://www.pixbox.se/alb682032

de första bilderna är sen precis innan jul, och de andra börjar på den bilden som jag visade förra inlägget..

Härliga bilder! Ni ser verkligen ut att ha kul :)

Tack!! :D Vi hade otroligt mycket roligt ihop.. undrar så vars han tagit vägen.. förhoppningsvis till någon som har ett "nh-tänk" då jag tror att han lätt blir "problemhäst" annars...

å va tjusigt det ser ut :)
va skoj att ni hade en miniuppvisning! hur går det för er där uppe i landet?;)

å va tjusigt det ser ut :)
va skoj att ni hade en miniuppvisning! hur går det för er där uppe i landet?;)

ja, det hade varit ännu roligare om det hade gått bra.. han och jag var okoncentrerade och ja det gick ju inte så som det kunde ha gjort..

det går väl bra, jag saknar inte ha någon tränare, men nu ska vi iaf iväg på en träff och träffa lite armänniskor och få lite inspiration.. och idag har han agerat nybörjarhäst och skött sig utmärkt! :bow:

den enda roliga bilden jag har för närvarande är en bild på hur min häst står i stallgången jämt. Lös, fast med en kedja framför i "nödfall".... den är så rolig så ni har nog ingen lust att se den.... :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar